Saako alaikäinen mennä Alkoon ilman aikuisen seuraa?
Kommentit (25)
Kävin joskus lapsena kysymässä saako sinne palauttaa ojasta löytyneen kossupullon. Kukaan ei ajanut pois
T. nuori aikuinen
Varmaan vuosituhannen typerin ja paskavammaisin kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vuosituhannen typerin ja paskavammaisin kysymys.
Typerin vastaus vuosituhansiin.
Saa, myydäänhän siellä alkoholittomiakin tuotteita. Itse asiassa alaikäinen päinvastoin ei saa mennä Alkoon aikuisen kanssa jos aikuinen ostaa alkoholia, koska silloin tulee epäilys alkoholin välittämisestä alaikäiselle.
Saako aikuinen ostaa alkoholia alaikäisen seurassa? Veikkaan, ettei saa. Esim. äiti tai isä lapsensa kanssa.
Miten joku voi kysyä näin typerän kysymyksen?
Vierailija kirjoitti:
Saako aikuinen ostaa alkoholia alaikäisen seurassa? Veikkaan, ettei saa. Esim. äiti tai isä lapsensa kanssa.
Tai parikymppinen alaikäisten kaveriensa seurassa? Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Saa, myydäänhän siellä alkoholittomiakin tuotteita. Itse asiassa alaikäinen päinvastoin ei saa mennä Alkoon aikuisen kanssa jos aikuinen ostaa alkoholia, koska silloin tulee epäilys alkoholin välittämisestä alaikäiselle.
No mites sitten ruokakaupassa kun sielläkin myydään alkoholia? Saako aikuinen ostaa siellä alkoholia jos alaikäinen on hänen seurassaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Näitä on tasaisin väliajoin lehdissä kun suuttuneet vanhemmat avautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholittomiakaan tuotteita saa alaikäinen ostaa Alkosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kysyä näin typerän kysymyksen?
Typerä olet itse kun et osaa vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa mennä. Mulla on lapset olleet mukana varmaan sen 100 kertaa, eikä koskaan ole oltu myymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites sitten ruokakaupassa kun sielläkin myydään alkoholia? Saako aikuinen ostaa siellä alkoholia jos alaikäinen on hänen seurassaan?
Ei saa. Tuohonkin puututaan.
Alaikäinen ei saa ostaa alkoholitonta olutta tai alkoholittomia viinejä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholittomiakaan tuotteita saa alaikäinen ostaa Alkosta.
Jaa. Miksi ei saisi? Ei Alko sinänsä myyntipaikkana ole mitenkään kielletty alaikäisiltä.
Alko ei kiellä alaikäisten lasten tulemista myymälään vanhempiensa kanssa. Pelkkä alaikäisen asiakkaan mukanaolo täysi-ikäisen seurassa ei riitä syyksi kieltäytyä alkoholijuomien myynnistä välittämisepäilyyn vedoten. Alkon myyjä voi kysyä alkoholijuomat ostavalta henkilöltä, että tulevathan juomat omaan käyttöön. Myyjä tekee päätöksen myynnistä kieltäytymisestä aina tilannekohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä arvioi tapauskohtaisesti.
Kyllä mä oon alaikäsenä ostanut limua Alkosta monta kertaa
Uik!