Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna ei halunnut käyttää aurinkosuojaa ja katuu nyt: Olen pilannut ihoni

Vierailija
18.06.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010489918.html

Ja huuletkin on jäänyt kivasti tolleen tötterölle, koska aurinko? 😂

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aurinko pilaa ihoa jos osaa ottaa oikein. AAmu ja ilta aurinko on tuhoisin, keskipäivän aurinkoa 10 min kerrallaan niin ei mene iho pilalle. Toki huono ravinto voi myös vaikuttaa

"Keskipäivän aurinko" on kaikkein vaarallisin ja suositus onkin välttää kesäisin auringossa oleskelua klo 11-15 välisenä aikana.

Vierailija
82/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää  että d-vitamiini suojaa auringon haitalliselta vaikukselta ja sitä ei saa kuin keskipävällä (varjon oltava itseä lyhyempi). 

Lopeta jo tuo paskan puhuminen. 

Klo 11 15 tulee välttää aurinkoa. Herkkäihoisten tulisi välttää aurinkoa vielä pitempään eli klo 1016.

Kun aurinko on korkealla, lyhyt varjo muistuttaa palamisvaarasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää  että d-vitamiini suojaa auringon haitalliselta vaikukselta ja sitä ei saa kuin keskipävällä (varjon oltava itseä lyhyempi). 

Lopeta jo tuo paskan puhuminen. 

Klo 11-15 tulee välttää aurinkoa. Herkkäihoisten tulisi välttää aurinkoa vielä pitempään eli klo 10-16.

Kun aurinko on korkealla, lyhyt varjo muistuttaa palamisvaarasta.

Vierailija
84/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetti toi posenaama on? 😂 Miksei voi näyttää normaalilta. 

Vierailija
85/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetti toi posenaama on? 😂 Miksei voi näyttää normaalilta. 

Ilmeisesti someen ei voi laittaa kuvia tai videoita, ellei niissä muikistele huulia tai seiso perse pitkällä.

Vierailija
86/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ottanut aurinkoa 55 vuotta. Lapsesta lähtien ollut paha atooppinen ihottuma ja lääkärit käski vaan aurinkoa palvomaan. Eikä silloin mitään aurinkorasvoja laitettu. Enkä ole laittanut aikuisenakaan....

Nyt 60 vuotiaana ei kyllä ole mitään maksaläikkiä tullut eikä iho ole mitenkään rypistynyt muihin ikäisiin verrattuna.

Mutta nykyään laitan kyllä aurinkorasvaa.

Olet ihan idi ootti 

Tyh mä 

Hänhän suojaa ihonsa nykyään. Miten se kenestäkään idiootin tai tyhmän tekee?

Ottanut aurinkoa 55 VUOTTA ja viimeiset ehkä 2 vuotta rasvannut = tyh mä 

Vierailija
87/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen naama kuin Annalla, ja mä en ole ikinä grillaillut auringossa. Lapsena ja nuorena kuitenkin ilman suojaa, niinkuin varmaan 90% 80-90 luvulla syntyneistä muutkin. :D Mulla nuo läiskät ilmestyi hyvin samassa iässä, eli siinä noin 35-vuotiaana. Nyt olen 40 ja läiskät tulee joka kesä takaisin, suojauduin tai en. Mä luulen että ne on osin hormonaalista, ja osin taas perinnöllistä. Vaalea iho ja siniset silmät on mullakin. 

Eihän ne kivan näköisiä oo, mutta mulla on onneksi muutama hyvä tuote joiden avulla ne pysyy paljon vaaleampana kuin ilman niitä. 

Ja kaikille teille jotka siellä "ei mulla vaan, näytän ikäistäni niin paljon nuoremmalle kuin nuo länttinaamat" niin höpö höpö. :D Mä olen ihan läntteinenikin hyvännäköinen nelikymppinen, ei valittamista. :) 

Vierailija
88/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ottanut aurinkoa 55 vuotta. Lapsesta lähtien ollut paha atooppinen ihottuma ja lääkärit käski vaan aurinkoa palvomaan. Eikä silloin mitään aurinkorasvoja laitettu. Enkä ole laittanut aikuisenakaan....

Nyt 60 vuotiaana ei kyllä ole mitään maksaläikkiä tullut eikä iho ole mitenkään rypistynyt muihin ikäisiin verrattuna.

Olet ihan idi ootti 

Tyh mä 

Hän on _ollut_. Ei ole enää. Joten tuki turpasi.

Vierailija
89/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan idi ootti 

Tyh mä 

Paino sanalla nykyään.

Vain nykyään suojannut. 

Ei aina.

Tyhmyys tulee juuri tästä, kun on vasta nykyään/nyt suojannut ihoaan.

Vai voitko väittää, että olisi kovin fiksua ottaa aurinkoa ilman suojaa 50 vuotta ja suojan kanssa 5 vuotta.

Huh huh 

Vierailija
90/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni pysynyt visusti pois auringosta ja jos on pakko olla ulkona kesällä niin aina rasvaa, hattu jne. Ja nyt 42-vuotiaana näytän kyllä heittämällä 15 vuotta nuoremmalta kuin kuvan nainen. Kyllä se aurinko vaan vanhentaa, ei siitä mihinkään pääse. 

Eli väität näyttäväsi 21 vuotiaalta? Okei.

En. Kuvan nainen näyttää  45-50-vuotiaalta. Minä näytän siihen verrattuna n. 30-35-vuotiaalta.

Sulla on kyllä vääristynyt kuva miltä ihmiset näyttää eri ikäisinä. Ei tuo nainen näytä 45-50v. Todennäköisesti itsekin näytät ihan ikäiseltäsi. 

Näyttää hän huomattavasti vanhemmalta kuin 36v. Äitini alkoi vasta lähestyä tuota viisikymppisenä, mutta hänellä on myös poikkeuksellisen hyvä iho kuten minullakin. Eikä ottanut aurinkoa edes 70- ja 80-luvuilla.

Vierailija
91/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan samanlainen naama kuin Annalla, ja mä en ole ikinä grillaillut auringossa. Lapsena ja nuorena kuitenkin ilman suojaa, niinkuin varmaan 90% 80-90 luvulla syntyneistä muutkin. :D Mulla nuo läiskät ilmestyi hyvin samassa iässä, eli siinä noin 35-vuotiaana. Nyt olen 40 ja läiskät tulee joka kesä takaisin, suojauduin tai en. Mä luulen että ne on osin hormonaalista, ja osin taas perinnöllistä. Vaalea iho ja siniset silmät on mullakin. 

Eihän ne kivan näköisiä oo, mutta mulla on onneksi muutama hyvä tuote joiden avulla ne pysyy paljon vaaleampana kuin ilman niitä. 

Ja kaikille teille jotka siellä "ei mulla vaan, näytän ikäistäni niin paljon nuoremmalle kuin nuo länttinaamat" niin höpö höpö. :D Mä olen ihan läntteinenikin hyvännäköinen nelikymppinen, ei valittamista. :) 

Ei täällä kukaan ole kirjoitellut länttinaamoista. Ongelma noissa "länteissä" on se että ne kertovat vaurioista ja se on mahdollisesti vaarallista. Ihosyöpä on kiva kaveri ryppyjen ja länttien lisäksi.

Vierailija
92/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 prosenttia kaikista maksaläiskätapauksista ilmenee naisilla.

Hormonaaliset muutokset altistavat maksaläiskien syntymiselle. Tämän vuoksi melasma-maksaläiskiä pidetään usein raskauden ajan ongelmana. 2040-vuotiailla naisilla e-pillerit lisäävät maksaläiskien todennäköisyyttä.

Vierailija
93/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan idi ootti 

Tyh mä 

Hän on _ollut_. Ei ole enää. Joten tuki t

Pää kinni.

Tyh mä mukä tyh mä.

Ei enää auta, kun ottaa 50 ensin arskaa ilman minkäänlaista suojaa.

Vaaroista kuitenkin puhuttu jo ainakin 20 - 30 vuotta.

Idi ootti mikä idi...

Vierailija
94/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan idi ootti 

Tyh mä 

Paino sanalla nykyään.

Vain nykyään suojannut. 

Ei aina.

Tyhmyys tulee juuri tästä, kun on vasta nykyään/nyt suojannut ihoaan.

Vai voitko väittää,

Hän on ollut. Nykyään suojaa ihonsa, joten miksi pitää nimitellä tyhmäksi ja idiootiksi?

Vierailija
95/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ollut. Nykyään suojaa ihonsa, joten miksi pitää nimitellä tyhmäksi ja idiootiksi?

No, jos on tyhmä niin siksi.

Ja nykyään suojaaminen ei välttämättä enää auta, kun ensi ottaa kymmeniä vuosia ilman suojaa.

Ei ole mitenkään fiksua ottaa aurinkoa ilman suojaa 50 vuotta, kun vaaroista on puhuttu ainakin 90-luvun lopulta lähtien.

Vierailija
96/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaläiskiä voi ehkäistä seuraavilla tavoilla

Käytä päivittäin aurinkosuojavoidetta.

Käytä päähinettä ja aurinkolaseja.

Käytä hellävaraisia ihonhoitotuotteita.

Ihoa ärsyttävät tuotteet kasvattavat maksaläiskien mahdollisuutta.

Vältä ihokarvojen vahaamista kasvoista.

Ihokarvojen vahaaminen lisää tulehdusriskiä, joka saa maksaläiskät ilmestymään herkemmin.

Vierailija
97/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos on tyhmä niin siksi.

Ja nykyään suojaaminen ei välttämättä enää auta, kun ensi ottaa kymmeniä vuosia ilman suojaa.

Ei ole mitenkään fiksua ottaa aurinkoa ilman suojaa 50 vuotta, kun vaaroista on puhuttu ainakin 90-luvun lopulta lähtien.

Olet vastenmielinen jankuttaja.

Vierailija
98/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkotöissä viimeiset 15 vuotta olleena olen huomannut ilmiön. Ilman 50-kertoimista suojaa alkaa tulla ylähuulen päälle ja otsaan melasmaläikkiä. Aurinkosuojalla onneksi pystynyt estämään niitä mutta rasvaamista ei kesällä passaa unohtaa päivksikään kun tulevat niin herkästi. 

Vierailija
99/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaminen on aina palovamma, iho muistaa' sen aina. 

Voi olla että näkyy jäljet kunnolla 10-15 vuoden päästä.

Vierailija
100/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän näyttää ihan ikäiseltään, ellei jopa vähän nuoremmalta. Ei se iho ole ainoa iän määrittäjä. 

Hyvä että otti esiin tämän aiheen, vaikka tuo huulten mutristelu on kieltämättä hassua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi