Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen itsemurha

Vierailija
04.06.2024 |

Hän kuoli kuukausia sitten, mutta en pääse yli. Aurinkoisempaa ihmistä ei muille ollut. Aina ajatteli toisia ensin, välitti niin paljon läheisistään. Kertoi usein rakastavansa meitä, jokaisen tapaamisen/soiton jälkeen kertoi 'olet älyttömän rakas'. Kuulen vieläkin nuo sanat päässäni hänen äänellään. Hän oli välillä myös allapäin, mutta ei koskaan kertonut olevansa itsetuhoinen. Ei ikinä. En ymmärrän. Kukaan meistä ei ymmärrä miksi. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut ammattilaisella? Vertaistukiryhmä?

Vierailija
2/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa.

Kauan voi mennä toipumiseen, ehkä 10:kin vuotta, eli pitkä tie edessä. Riippuu kuinka läheisiä olitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen satu 

Vierailija
4/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto 

Suosittelen että otat yhteyttä Surunauha ry:hyn joka erikoistunut antamaan vastaavassa tilanteessa oleville tukea

Vierailija
5/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Kuten joku aiemmin kirjoittikin, läheisen itsemurhasta toipuminen voi kestää vuosia. Hae keskusteluapua ehdottomasti.

Vierailija
6/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotto 

Suosittelen että otat yhteyttä Surunauha ry:hyn joka erikoistunut antamaan vastaavassa tilanteessa oleville tukea

https://surunauha.net/vertaistuki/

Vierailija
7/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne. Hirveä kriisi tämä on. Ja syyllisyys. Se kysymys tulee, että olisinko minä voinut estää tämän?

Vierailija
8/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. <3

Jutellut olen muiden kanssa, en ammattilaisen. Ehkä se auttaisi.

Vierailija
9/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se oma lapsesi? Itse en kestäisi sitä

Vierailija
10/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi se ketään kiinnostaa, kun joku kuolee. 

T: tyyppi, joka tappaa itsensä tänä syksynä

Vierailija
11/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotto 

Surunauha on perseestä. Siellä ei ymmärretä kuin yhdenlaista surua.

Vierailija
12/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se oma lapsesi? Itse en kestäisi sitä

Miten kehtaat sanoa noin? Itsemurhan tehneiden lasten vanhempien on PAKKO kestää.

Vierailija
13/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat taakkamme jokaisella. Vaikka koittaa esittää ulospäin, että kaikki on hyvin, niin sisällä voi olla todella kova ahdistus. Olen itse tuossa tilanteessa, että kuolema tuntuu helpommalta vaihtoehdolta kuin elämä. Ainoa asia miksi en ole vielä päätynyt lopulliseen ratkaisuun on juuri läheisten(äiti) suru

Vierailija
14/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä syy muuttaa maailmaa inhimillisemmäksi. Ja hyväksi. Ettei kenellekään kävisi näin. 

Vierailija
15/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Eikä kukaan jää sinua suremaan. Bye!

Vierailija
16/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukiryhmistä ei ole mitään apua. Jokainen niissä vain kalkattaa omasta menetyksestään. Jokaisella on oma surunsa, eikä sitä voi jakaa. Mutta kun luopuu ajatuksesta että surusta on toivuttava, ymmärtää että suru voi olla hyvää.

Vierailija
17/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne. Hirveä kriisi tämä on. Ja syyllisyys. Se kysymys tulee, että olisinko minä voinut estää tämän?

Eihän se sinun kriisisi ole. Itsemurhan tehnyt ihminen on ollut kriisissä. Syyllisyys on aina aiheellista, ja sen tunteminen kuuluu moraalin peruskäsitteisiin. Todennäköisesti et olisi voinut estää itsemurhaa, ja sitäkin on saatava surra.

Vierailija
18/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä syy muuttaa maailmaa inhimillisemmäksi. Ja hyväksi. Ettei kenellekään kävisi näin. 

Jokainen voi aloittaa omasta perheestään, omista ystävistään ja työkavereistaan. Ihmiset nimittäin tappavat itsensä toisten ihmisten takia. Miettikää sitä.

Vierailija
19/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa. 

En tunne sinua. Mutta tiedän, että jokainen ihminen, myös sinä, olet ainutlaatuinen ja arvokas. Sinun elämäsi on mittaamattoman arvokas.

Vierailija
20/45 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös oli tehty jo aikaisemmin vuosia sitten. Yritti sinnitellä elävien kirjoissa ja osasi arvostaa sitä mitä hänellä on lopussa. Katso jotain kummitusohjelmia niin tiedät, että henget ovat läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä