Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna ei halunnut käyttää aurinkosuojaa ja katuu nyt: Olen pilannut ihoni

Vierailija
18.06.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010489918.html

Ja huuletkin on jäänyt kivasti tolleen tötterölle, koska aurinko? 😂

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa ja pitää huolen ettei ihmisillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään.

Mitä väliä sillä on nykyään miltä näyttää. Kotona ollaan sisällä ja siivotaan kotia.

Vierailija
42/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni pysynyt visusti pois auringosta ja jos on pakko olla ulkona kesällä niin aina rasvaa, hattu jne. Ja nyt 42-vuotiaana näytän kyllä heittämällä 15 vuotta nuoremmalta kuin kuvan nainen. Kyllä se aurinko vaan vanhentaa, ei siitä mihinkään pääse. 

"Kyllä minä olen niin paljon parempi". Haluatko mitalin postissa? Diplomin seinälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa ja pitää huolen ettei ihmisillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään.

Mitä väliä sillä on nykyään miltä näyttää. Kotona ollaan sisällä ja siivotaan kotia.

Pääsee suomalainen nainen elementtiinsä: siivoamaan ympäri vuoden. Kunhan ei ole puhdistusaineissa mitään myrkkyjä...

Vierailija
44/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni pysynyt visusti pois auringosta ja jos on pakko olla ulkona kesällä niin aina rasvaa, hattu jne. Ja nyt 42-vuotiaana näytän kyllä heittämällä 15 vuotta nuoremmalta kuin kuvan nainen. Kyllä se aurinko vaan vanhentaa, ei siitä mihinkään pääse. 

"Kyllä minä olen niin paljon parempi". Haluatko mitalin postissa? Diplomin seinälle?

Ei kukaan ole puhunut mitään paremmuudesta. Ei ole parempaa tai huonompaa näyttää siltä tai tältä. Mutta faktaa se on että auringolta piiloutunut nelikymppinen näyttää nuoremmalta kuin auringossa itseään vuosia grillannut kolmekymppinen. Ja tietysti itse ihovauriot ovat vielä huolestuttavampia kuin pelkkä ulkonäkö tai rypyt.

Vierailija
45/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut paremmuudesta mitään - vahvistin vain tuon naisen itsensä sanoman. Kyllä, aurinko vaurioittaa ihoa, kuten hän videollaan näytti. Ja ei, itselläni ei noita vaurioita ole koska olen vältellyt aurinkoa. Mikä siinä sinua niin kismittää?

Vierailija
46/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole puhunut mitään paremmuudesta. Ei ole parempaa tai huonompaa näyttää siltä tai tältä. Mutta faktaa se on että auringolta piiloutunut nelikymppinen näyttää nuoremmalta kuin auringossa itseään vuosia grillannut kolmekymppinen. Ja tietysti itse ihovauriot ovat vielä huolestuttavampia kuin pelkkä ulkonäkö tai rypyt.

Saako kesällä muuten käydä rannalla tai lenkillä vai onko sekin "grillaamista"? Millä oikeudella haukutaan naisia joiden ihossa on auringon aiheuttamia vaurioita?

Vierailija
47/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kesällä muuten käydä rannalla tai lenkillä vai onko sekin "grillaamista"? Millä oikeudella haukutaan naisia joiden ihossa on auringon aiheuttamia vaurioita?

En minä ainakaan ole ketään haukkunut. Vauriot ovat oikeasti vaarallisia ja altistavat ihosyövälle. 

Tuo nainen itse kertoo nimenomaan tarkoituksella "grillanneensa" itseään olemalla auringossa niin paljon kuin mahdollista koska rusketus oli kaikista tärkeintä. Miksi hyökkäät sitä vastaan? Kukaan ei ole puhunut rannoista tai lenkeistä, muuta kuin sinä itse.

Vierailija
48/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli väität näyttäväsi 21 vuotiaalta? Okei.

Vierailija
49/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kuvan nainen näyttää  45-50-vuotiaalta. Minä näytän siihen verrattuna n. 30-35-vuotiaalta.

Vierailija
50/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut paremmuudesta mitään - vahvistin vain tuon naisen itsensä sanoman. Kyllä, aurinko vaurioittaa ihoa, kuten hän videollaan näytti. Ja ei, itselläni ei noita vaurioita ole koska olen vältellyt aurinkoa. Mikä siinä sinua niin kismittää?

Olen mäkin kuulemma ikäistäni nuoremman näköinen 38-vuotiaana, mutta olen ollut auringossakin, käyttänyt alkoholia ja tehnyt muitakin ihoa vanhentavia asioita. Ennemmin nuorekkuus taitaa olla geeneissä. Ja uskon myös aurinkosuojavoiteiden käytön auttaneen välttämään tuhoja. En silti välttele aurinkoa kuin ruttoa kun sitä näillä leveysasteilla niin vähän näkeekin.

Vierailija
51/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa on väärä ohje. Asiaa ei suinkaan auta, että levittää iholle jotain "suoja-ainetta" ja edelleen lojuu aurinkoa ottamassa. Järkevästi käyttäytyvä välttää polttavinta auringonvaloa eli pysyy varjossa ja käyttää vaatteita.

Paino sanoilla "välttää polttavinta auringonvaloa". Näillä leveyksillä somalit ei oikein pärjää, koska kärsivät vaikeasta D-vitamiinin puutteesta. Ruuhkauttavat sillä sairaanhoitoakin, koska D-vitamiini on saatava injektoituna vaikea-asteisen puutteen vuoksi. Tämä ei  ole uustulokkaiden heikkous, vaan jo täällä pidempäänkin olleiden. Ja se vaikuttaa ylipolvisesti. Liian alhainen taso heikentää sikiöaikana aivojen kehitystä ja myöhempiä kognitioita. Vaikuttaa, ettei valistus muuta mitään.

Vierailija
52/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin yksilöllistä. Anna taitaa olla luonnostaan aika vaaleaihoinen? Minä en myöskään käytä suojavoiteita, asun Välimeren rannalla ja kasvojen ihon väri on aivan tasainen. Säärissä ja käsivarsissa on jonkun verran maksaläiskiä. Ikää 20 v enemmän kuin Annalla. Jos olisin sinisilmäinen ja vaaleatukkainen, niin todellakin suojautuisin paremmin. 

Vierailija
53/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mäkin kuulemma ikäistäni nuoremman näköinen 38-vuotiaana, mutta olen ollut auringossakin, käyttänyt alkoholia ja tehnyt muitakin ih

Osalla on geeneissäkin, mutta aurinkoa ottamalla (siis oikein tarkoituksella jatkuvan ja syvän rusketusta hakemalla) vanhentaa itseään takuuvarmasti ennen aikojaan. Tämä on tieteellistä faktaa UVA-säteistä. Se on sitten eri asia haluaako sitä efektiä vältellä vai ei, haluaako tavoitella nuorekkuutta, pelkääkö ihosyöpää, vai elääkö vaan huolettomasti jne. Itse asuin monta vuotta Australiassa ja he ovat jo 20-25-vuotiaina huomattavasti suomalaisia vanhemman näköisiä.

Vierailija
54/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Kuvan nainen näyttää  45-50-vuotiaalta. Minä näytän siihen verrattuna n. 30-35-vuotiaalta.

No mä näytän 38-vuotiaana joidenkin mielestä ikäistäni melkein 20 vuotta nuoremmalta. Uskon tuon olevan pelkkää puutaheinää jolla on kivaa piristää toisten päivää. Oikeasti näytän varmaan ikäiseltäni.

Vierailija
55/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas Jasmin Mäntylän naamaa!!! Mä käyn välillä vilkuilemassa kun se on tosi törkeän näköinen auringosta.. siis eikö sen päässä liiku mitään viisasta? Aivan järkyttävän näköinen ja auringon vaurioita naama!!!! Siinä on oikea varoitus KAIKILLE!!

Vierailija
56/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin kommenttien perusteella että kyseessä olisi joku turbohuuli jolla on kaikenmaailman täyteaineet naamassa. Ihan tavallisen näköinenhän tuo olikin, mitä ihmettä siis vttuilette?

Miehelläni on samanlaista läiskää naamassa eikä ole mitään kosmetiikkaa käyttänyt, joten ihan on pelkästä auringosta tullut. 

Keskustellaan artikkelista. Mitä siinä uhriudut? Hirveän näköinen iho, josta artikkelin nainen on itsekin tietoinen.

Vierailija
57/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on geeneissäkin, mutta aurinkoa ottamalla (siis oikein tarkoituksella jatkuvan ja syvän rusketusta hakemalla) vanhentaa itseään takuuvarmasti ennen aikojaan. 

Ja osalla se vanhentuminen tulee hyvin nopeasti, etenkin kun nelikymppiset lähenee. Siihen ei tarvitse välttämättä edes jatkuvaa auringonottoa, ihan kesällä ulkona oleilu riittää.

Itse en ainakaan halua vanhentaa toeten tahtoen ihoani, vaikka en nuoruutta pidäkään minään elämän tavoitteena. Mutta olen mieluummin rypytön kuin ryppyinen ja kun voin itse omalla toiminnallani helposti ryppyjä välttää, niin todellakin niin teen. En halua ihosyöpääkään.

Vierailija
58/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen tuo Anna. Ja tärkeää asiaahan hänellä oli. Auringon Uv säteily on vihollinen iholle, tulee pigmenttimuutoksia ja ryppyjä ja aiheuttaa syöpää. Aurinko myös haalistaa tatuointeja, että myös tatuoinnit kannattaa suojata. 

Vierailija
59/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Anna näyttää ihan ikäiseltään, jolla on pigmenttivaurioita. Tuttavallani on samanlaisia ihossaan, hän on espanjalainen, mutta vihreäsilmäinen blondi ja hänellä on vaalea iho, vaaleampi kuin minulla, suomalaisella. 

Vierailija
60/134 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä näytän 38-vuotiaana joidenkin mielestä ikäistäni melkein 20 vuotta nuoremmalta. Uskon tuon olevan pelkkää puutaheinää jolla on kivaa piristää toisten päivää. Oikeasti näytän varmaan ikäiseltäni.

Totta kai osa on vain kohteliaisuuksia, mutta jos tietty asia toistuu kaikenlaisten ihmisten puheissa, asiassa saattaa piillä totuutta. Tietenkään kukaan nelikymppinen ei näytä teiniltä, mutta jos kaikki lääkäristä työkavereihin aidosti luulevat sinua esim. 10 vuotta ikäistäsi nuoremmaksi, asia todennäköisesti on niin. Ei silloin ole kyse flirttailusta tai tyhjistä kehuista.

Näkee sen myös omin silmin: onko ryppyjä ja missä kohtaa, aurinkovaurioita, elastisuuden katoamista, maksaläiskiä jne. Tunnen itsekin useamman 40+ naisen jotka oikeasti ovat rypyttömiä ja menevät 28-35-vuotiaista. En yritä iskeä heitä joten miksi valhetelisin tällaisesta :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan