Anna ei halunnut käyttää aurinkosuojaa ja katuu nyt: Olen pilannut ihoni
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010489918.html
Ja huuletkin on jäänyt kivasti tolleen tötterölle, koska aurinko? 😂
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinko ei aiheuta syöpää, mutta se auttaa ehkäisemään syöpää. UV-valo ei ole vaarallista, vaan päinvastoin todella tärkeää kokonaisvaltaiselle terveydelle. Sen lisäksi, että monet aurinkorasvat sisältävät vaarallisia kemikaaleja ja tyydyttymättömiä rasvahappoja, ne estävät myös auringon parantavaa voimaa pääsemästä kehoomme. Olennaisen tärkeää on toki ymmärtää, että ihon ei ole tarkoitus antaa palaa!
Rusketuskin on ihovaurio, jonka aiheuttaa aurinko, joka aiheuttaa ihosyöpää.
Rusketus on ihon suojamekanismi. Ihosolut komentavat ihon pigmenttisoluja tuottamaan melaniinipigmenttiä tuman suojaksi ja vaurioiden vähentämiseksi eli aurinko ei ole paha vaan liiallinen auringonotto.
Rusketus on kyllä = vaurio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ollut. Nykyään suojaa ihonsa, joten miksi pitää nimitellä tyhmäksi ja idiootiksi?
No, jos on tyhmä niin siksi.
Ja nykyään suojaaminen ei välttämättä enää auta, kun ensi ottaa kymmeniä vuosia ilman suojaa.
Ei ole mitenkään fiksua ottaa aurinkoa ilman suojaa 50 vuotta, kun vaaroista on puhuttu ainakin 90-luvun lopulta lähtien.
Olet vastenmielinen jankuttaja.
Sinä vastenmielinen faktaa ymmärtämätön hokija. On todella typerää ottaa 50 vuotta aurinkoa ilman suojaa vaikka ei palaisi.
Eri
Väsy jo pelle.
Ei kannata, edelleenkään, ottaa sitä aurinkoa tyhmän ILMAN voidetta.
Tämä on tiedetty jo viime VUOSITUHANNELTA asti.
Paitsi ei valitettavasti kaikki.
Olen kuullut, että jotkut on ottaneet jopa 55 vuotta aurinkoa - ilman suojaa.
Itse en uskaltaisi.
Tietysti, jos on tyhmä ja/tai itse mur ha-altis niin baana on vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ollut. Nykyään suojaa ihonsa, joten miksi pitää nimitellä tyhmäksi ja idiootiksi?
No, jos on tyhmä niin siksi.
Ja nykyään suojaaminen ei välttämättä enää auta, kun ensi ottaa kymmeniä vuosia ilman suojaa.
Ei ole mitenkään fiksua ottaa aurinkoa ilman suojaa 50 vuotta, kun vaaroista on puhuttu ainakin 90-luvun lopulta lähtien.
Olet vastenmielinen jankuttaja.
Väsy jo pelle.
Ei kannata, edelleenkään, ottaa sitä aurinkoa tyhmän ILMAN voidetta.
Tämä! Jotkut 60 - 70 v ovat tyhmiä.
On täysin typeryyden huippu ottaa aurinkoa, ja vielä ilman rasvaa.
Vasta 36 vuotias? Näyttää ainakin 10 vuotta vanhemmalta.
Hormonaalinen ehkäisy sitten muuten altistaa maksaläiskille jos joku ei tiennyt. Joillain taas voi olla niihin niin vahva taipumus että lyhytkin oleskelu auringossa tekee niitä, vaikka olisi laittanut aurinkorasvaa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei näytä. Voisi mennä jopa nuoremmasta...
Itse olen 35 vuotias nainen ja muutama vuosi sitten juurikin otsaan tuli tuollaisia maksaläiskiä alku kesästä. Sen jälkeen vain pahempana tullut. Aikuisena aina käyttänyt aurinkorasvaa, mutta tuskimpa kukaan aurinkorasvaa naamaani laittanut kun olin lapsi. Toisille vain herkemmin tulee ihoon vaurioita.
70-luvulla, jolloin olin nuori, rusketus oli todella muodikasta. Sitä oli selitysvelvollinen, mikäli ei rynnännyt ketarat suorana aurinkoon silloin, kun se suvaitsi paistaa. Atooppisesta ihosta johtuen en ole koskaan pitänyt hikoilemisesta (ihoa alkaa kirvellä). Piirre pelasti minut varsinaiselta auringossa makaamiselta. Myöhemmin elämässäni olen asunut useita vuosia maissa, joissa on trooppinen tai subtrooppinen ilmasto. Silloinkin välttelin aurinkoa aina kun pystyin, esimerkiksi käyttämällä sateenvarjoa. Kaikesta tästä huolimatta olen nyt seitsemänkymppisenä ihan ikäiseni näköinen kurttunaama.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ota enää aurinkoa.
Et ole tainnut uimarannoilla käydä?
Siellä hän niitä hölmöjä makailee, kuin rannalle huuhtoutuneita raatoja konsanaan.
Ihan on ikäisensä näköinen nainen. Ei ruskettamalla värittynyt iho vanhenna vasta kuin myöhemmällä iällä. Itse olen 45-v. ja hän ei todellakaan näytä meidän ikäiseltä :D Taitaa osa kommentoijista olla taas tyypeittäin naisvihaajatrolleja.
Mulle on myös tullut noita pigmenttimuutoksia auringossa olemisen vuoksi, ja nykyään vältän auringon saamista kasvoille. Kokonaan sitä ei pysty välttämään, joten kyllähän ne laikut vähän näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo menisi kevyesti 20 vuotta vanhemmasta, en väittäisi vastaan. Vaikea uskoa niin nuoreksi.
Höpöhöpö
Pitäisikö täällä uskoa jotain av-mammaa mieluummin kuin alan lääkäreitä.
Huh huh