Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihminen voi olla lihava vaikka syö todella vähän?

Vierailija
18.06.2024 |

Aamulla puuroa, lounaalla pari perunaa ja kastikkeet, kahvilla pienen pullan ja iltapalaksi leipää tai korkeintaan lihapiirakan. Grillatessa syö puolitoista makkaraa ja lasillisen sokeritonta limsaa. On silti pullea, ainakin ylä- ja varsinkin keskivartalosta.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran lihonnut, niin tilan ylläpitämiseen riittää, että syö yhtä paljon kuin kuluttaa. Ei siis tarvitse edes ylensyödä. Normaalipainoiset eivät tätä välttämättä taua.

Vierailija
82/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan olla. Läskit aina jättävät paljonkin kertomatta, kun väittävät, etteivät syö lähes mitään. :D Tai sitten 1% kerroista taustalla on aidosti joku sairaus. Mutta lähes aina läski vain valehtelee muille ja varmaan jopa itselleen. 

Ootapas kun itse huomaat olevasi samassa tilanteessa. 

Öö? No ei tule koskaan tapahtumaan, koska toisin kuin läskit, osaan hillitä itseni ja olla syömättä liikaa. Ylipäätään kunnioitan itseäni liikaa, että antaisin itseni tuolla tavalla rupsahtaa. Läskeille ilmeisesti läskiksi tuleminen on väistämätön luonnonvoima, joka lopultaa vain tapahtuu ilman, että syö mitään. Ehei, oma ylensyönti ei voi mitenkään olla taustalla. Lihavaksi vain tullaan yhtäkkiä yön yli, hupsista! :D

Joo, vähän niin se oikeasti kävi, minä lihoin lyhyessä ajassa kahteen kertaan nuorena ja päädyin kaksinkertaiseen painoon siitä mitä ennen olin, siis joskus 16-vuotiaana, ja siitä on nyt reilu 20 vuotta kun viimeksi lihoin, ja siitä lähtien olen edelleen jatkanut sitä samaa, eli syön mitä tekee mieli, ja paino on pysynyt samassa pari kolme kiloa heittää kesän ja talven välillä kun kulutus vähän nousee kesällä. Nyt olen jostain syystä laihtunut parissa kk liki 10kg, huolestuttaa vähän, kun tällaista ei ole ennen tapahtunut. Koskaan en ole laihduttanut, ja myös silloin kun lihoin 20-30kg parissa vuodessa, söin omasta mielestäni melko samoin kun nytkin viimeiset yli 20 vuotta. Ihmisten elimistöt ei toimi kuin koneet, siellä tapahtuu kaikenlaista jotka vaikuttaa siihen paljonko kuluttaa ja laihtuuko vai lihooko herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voikaan olla. Läskit aina jättävät paljonkin kertomatta, kun väittävät, etteivät syö lähes mitään. :D Tai sitten 1% kerroista taustalla on aidosti joku sairaus. Mutta lähes aina läski vain valehtelee muille ja varmaan jopa itselleen. 

Ootapas kun itse huomaat olevasi samassa tilanteessa. 

Öö? No ei tule koskaan tapahtumaan, koska toisin kuin läskit, osaan hillitä itseni ja olla syömättä liikaa. Ylipäätään kunnioitan itseäni liikaa, että antaisin itseni tuolla tavalla rupsahtaa. Läskeille ilmeisesti läskiksi tuleminen on väistämätön luonnonvoima, joka lopultaa vain tapahtuu ilman, että syö mitään. Ehei, oma ylensyönti ei voi mitenkään olla taustalla. Lihavaksi vain tullaan yhtäkkiä yön yli, hupsista! :D

Olet siis vielä niin lapsellinen, että kuvittelet normaalipainosi olevan oman erinomaisuutesi ansiota.

Vierailija
84/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista makkaraa on paljon. Ja kyllä annoskoko vaikuttaa. Minä syön aamulla puuroa noin kaksi desiä.

Vierailija
85/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika hankkia oma elämä?

Vierailija
86/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen? Itse olen 60+ nainen, jolla liikkuminen minimaalista edes sisätiloissa. Kokemuksesta1000 kcal/pv on energimäärä, jolla paino ei nouse eikä laske. Tarkoitus on alkaa tehdä kävelylenkkejä, että voisi syödä parisataa kilokaloria enemmän.

Vierailija
87/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi lihota jos kuluttaa enemmän kuin syö? No jos pystyy rikkomaan fysiikan lakeja, niin kaikki on mahdollista.

Siten että kaikkien elimistö ei kuluta samaa määrää kuin jonkun toisen, jokaisella meistä on oma ja sekin vaihteleva määrä elämän mittaan, paljonko kuluttaa. EI se ole mikään kiveen hakattu, että ihminen kuluttaa juuri x määrän kaloreita. Ja missä kohtaa ap sanoo, että tämä henkilö nyt lihoo? Ehkä hän vaan pysyy samassa, jopa ihan todennäköistä.

Vierailija
88/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto on ollut kuuma tutkimuskohde tiedepiireissä jo pitkään, ja nyt dataa alkaa tulla yhä enemmän tukemaan sitä tosiasiaa, että suoliston ja sen bakteereiden rooli ihmisen koko olemisessa on todella merkittävä.

Syöty ruoka vaikuttaa jokaiseen ihmiseen yksilöllisellä tavalla, joten kaloreiden laskemisesta ei ole hyötyä, jos suoliston floora ei ole kunnossa.

Netistä voi ostaa suoliston bakteerikantoja selvittäviä testejä.

Vierailija
89/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit neuvoo läskejä taas. Sama ku kysyis kodittomalta nistiltä elämänhallinta ohjeita. 

Pah. Ex-super-läskinä pystyn hyvin neuvomaan miten 30kg lähti. Syökää lihaa ja eläinrasvaa.

Vierailija
90/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en millään lihonut alle 25 vuotiaana vaikka olisin syönyt mitä. Kummastelin kalorinlaskijoita ja muutenkin ihmisiä jotka suhtautui ruokaan intohimoisesti. Ehkä noin 25v jälkeen on tullut joka vuosi kilo lisää. Siinä vaiheessa jotain joko hajosi tai sitten tämä on evoluution tuoma vararavinto-ominaisuus.

Vierailija
91/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa järkyttävä ruokavalio. Aamupuuron voi hyvin pitää ja kahvia saa juoda niin paljon kuin sielu sietää.

Muut kaikki pois. Tilalle kasviksia (kurkku, porkkana, salaatti jne) sekä proteiinia (esim. raejuusto, rahka, naudan jauheliha jne). Juomaksi vettä.

Päivisin tunti aerobista liikuntaa (kävely / pyöräily / juoksu / tms) sekä joka kolmas päivä lihaskuntoa (kuntosali).

Johan luulis laihtuvan.

Mistä ap tai sinä tiedätte, että hän haluaa laihtua? Tai että hän nyt lihoo eikä pikkuhiljaa laihdu? Tai pysy vaan samassa?

Vierailija
92/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pittää syyä paljon vettä sisältäviä juttuja. Kuulostaa humpuukilta, mutta on totta. Porkkana käteen nyt.

Mutta sokeri lihottaa ja sitähän porkkana on :)

Vierailija
93/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä, on varmaan yli-ihminen. Kroppa toimii jotenkin merkillisesti niin, että se kehittää energiaa tyhjästä. Aika hieno elimistö kyllä. Voi kun tämä henkilö pääsisi vaikka Nasalle töihin ja tutkimuksiin. Ihmiskunta voisi saavuttaa tuolla ilmiöllä jotain suurenmoista. Ihmiskunta pääsisi Marsiin ja toiselle galaxille, kun energiaa luotaisiin tyhjästä. Maailman energiapula ja nälänhätä poistuisivat, kun energiaa olisi vain kaikilla rajattomasti. Vitsi miten hieno kroppa tällä ihmisellä.

Höpöhöpö, tuolla määrällä ruokaa kyllä pysyy paino samassa, kukaan ei ole väittänyt että hän lihoo, ei vaan kovin paljon laihdukaan että näkyisi missään. Eri ihmisten elimistöt kuluttavat eri määriä kaloreita ja ylipäätään ottavat ruuasta eri määriä kaloreita riippuen mitä syödään ja minkälaiset suolistomikrobit on. Ota nyt vähän asioista selvää sinäkin ennenkuin täällä Nasasta viisastelet.

Vierailija
94/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en millään lihonut alle 25 vuotiaana vaikka olisin syönyt mitä. Kummastelin kalorinlaskijoita ja muutenkin ihmisiä jotka suhtautui ruokaan intohimoisesti. Ehkä noin 25v jälkeen on tullut joka vuosi kilo lisää. Siinä vaiheessa jotain joko hajosi tai sitten tämä on evoluution tuoma vararavinto-ominaisuus.

Elimistö ei ole varautunut hiilihydraattikuormaan jota nykyisin on tarjolla. Ennen maanviljelyn keksimistä ei hiilihydraatteja ollut tarjolla käytännössä juuri koskaan. Nytkin olisivat ihmiset laihoja jos pitäisi löytää villi mehiläispesä tai villiomenoita hiilihydraattifiksiä varten.

Vierailija
95/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen? Itse olen 60+ nainen, jolla liikkuminen minimaalista edes sisätiloissa. Kokemuksesta1000 kcal/pv on energimäärä, jolla paino ei nouse eikä laske. Tarkoitus on alkaa tehdä kävelylenkkejä, että voisi syödä parisataa kilokaloria enemmän.

Näin on,mutta mulla 1000-1200 kcal, päivässä ilman kummempaa  liikuntaa tiputtaa kilon viikossa.,eli 7000  kilositä on vaje,näillä mennään.

Vierailija
96/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen/mies? Pituus/paino? Energiankulutus päivässä? Elämän tilanne? Ikä?

Vierailija
97/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pittää syyä paljon vettä sisältäviä juttuja. Kuulostaa humpuukilta, mutta on totta. Porkkana käteen nyt.

Mutta sokeri lihottaa ja sitähän porkkana on :)

Juurikin näin. Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Lihaa ja eläinrasvaa syömällä pysyy paino kurissa ja keho terveenä.

Vierailija
98/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerran lihonnut, niin tilan ylläpitämiseen riittää, että syö yhtä paljon kuin kuluttaa. Ei siis tarvitse edes ylensyödä. Normaalipainoiset eivät tätä välttämättä taua.

Ei pidä paikkaansa. 50 kilon ylipainon ylläpitämiseksi pitää syödä koko ajan ylettömästi. Syömällä normaalisti alkaa heti paino laskea kohti normaalia. 

Vierailija
99/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo julkisivu tosiaan joillekin niin tärkeä, että pitää neuvoja ja apua tarvitessaankin valehdella oma tola sellaiseksi, että kaikki on täydellisesti ja mitään neuvojen tai avun tarvetta ei ole.

Voisin kuvitella jossain psykiatrilla, kun pitää hohtimilla kiskoa ihmisestä ulos että mikä vaivaa.

Vierailija
100/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aineenvaihdunta, hormonit, vatsabakteerit, joskus stressi, levon puute, geenien vaikutus tms? Lisäksi jos ympäristössä vaikea liikkua tai ei-vaarallinen sairaus tms. Lihapiirakka voi olla kyllä transrasvainen, ehkä makkarakin tms. Pienituloisten vaikea selvitä, onko rahaa ostaa kunnon välipaloja tms.