Miten ihminen voi olla lihava vaikka syö todella vähän?
Aamulla puuroa, lounaalla pari perunaa ja kastikkeet, kahvilla pienen pullan ja iltapalaksi leipää tai korkeintaan lihapiirakan. Grillatessa syö puolitoista makkaraa ja lasillisen sokeritonta limsaa. On silti pullea, ainakin ylä- ja varsinkin keskivartalosta.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleireillä oli kyllä normaalipainoisiakin ja jopa pulskia. Se kuvista tuttu riutunut olotila tuli vasta ihan loppuvaiheessa ja yleensä johti kuolemaan kun aivotkaan ei enää pelittänyt.
Ruokahuolto Auswitchissa: Kolme ns ateriaa päivässä. Aamulla huonoa kahvia. Päivällä noin litra pahaa keittoa. Illalla 300 grammaa tummaa leipää ja 25 grammaa makkaraa tai margariinia tms. Näillä vinkeillä rantakuntoon?
Tunnen ihmisen joka on sairaalloisen ylipainoinen. Hän syö nähdäkseni hyvin terveellisesti, paljon kasviksia, annoskoot pieniä jne. Olin ymmälläni, kunnes viime kesänä vietin pitkän viikonlopun hänen mökillään. Niitä pieniä annoksia syötiin KOKO AJAN! Oli aamiaista, brunssia, lounasta, välipalaa, päivällistä, iltapalaa. Kolmantena päivänä olin niin turvoksissa ja huonovointinen, että jouduin menemään pitkäkseni ja sain skipata pari ateriaa. Kotiin palattuani en syönyt ensimmäisenä päivänä mitään. Enää en ihmettele hänen ylipainoaan. Itse syön normaalisti kaksi ateriaa päivässä.
Kun insuliinit pysyy korkealla niin jopa lihoo ja elimistö menee säästöliekille. Syökää ensinnäkin runsaasti lihaa ja eläinrasvaa sekä syökää ruokanne yhdellä tai kahdella aterialla päivittäin niin laihdutte.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisen joka on sairaalloisen ylipainoinen. Hän syö nähdäkseni hyvin terveellisesti, paljon kasviksia, annoskoot pieniä jne. Olin ymmälläni, kunnes viime kesänä vietin pitkän viikonlopun hänen mökillään. Niitä pieniä annoksia syötiin KOKO AJAN! Oli aamiaista, brunssia, lounasta, välipalaa, päivällistä, iltapalaa. Kolmantena päivänä olin niin turvoksissa ja huonovointinen, että jouduin menemään pitkäkseni ja sain skipata pari ateriaa. Kotiin palattuani en syönyt ensimmäisenä päivänä mitään. Enää en ihmettele hänen ylipainoaan. Itse syön normaalisti kaksi ateriaa päivässä.
Tässä juuri se ratkaiseva virhe on syödä jatkuvasti. Insuliinit ovat jatkuvasti korkealla ja insuliini on elimistölle merkki varastoida rasvaa. Ts. elimistö pistää rasvaa varastoon samalla kun menee säästöliekille.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön kerran päivässä aterian josta puolet on kasvista. Aamulla syön yhden jugurtin tms. Lihon vaan. Tosin kulutus on muuten pientä mutta käyn reippaalla kävelyllä joka päivä n. 3-4 km.
No jos annoskoko on iso, ja se toinen puolikas on jotain lasagnea, pizzaa jne. niin ei mikään ihme että painosi nousee. Monet kasviksetkin ovat sitä paitsi varsin kaloripitoisia, esim. siemenet, pavut, avokado, kikherneet, maissi jne.
Rasva palaa aika hitaasti. Vaikka söisi järkevästi kuutena päivänä viikossa, sillä yhdellä viikonlopun herkuttelusessiolla voi nollata koko viikon laihtumiset korkojen kera. Vaatii pitkää pinnaa, mielenlujuutta ja kärsivällisyyttä pysyä ruodussa niin, että prosessi etenee ja paino putoaa pysyvästi. Tavoitepainon ylläpitovaiheessa saa taas herkutella vähän useammin, mutta laihdutusvaiheessa niistä viikonloppusiidereistä ja grilliherkuista on pakko tinkiä. Herkutella toki saa, mutta mieluummin kerran kuussa kuin joka viikko, siis jos haluaa laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleireillä oli kyllä normaalipainoisiakin ja jopa pulskia. Se kuvista tuttu riutunut olotila tuli vasta ihan loppuvaiheessa ja yleensä johti kuolemaan kun aivotkaan ei enää pelittänyt.
Ruokahuolto Auswitchissa: Kolme ns ateriaa päivässä. Aamulla huonoa kahvia. Päivällä noin litra pahaa keittoa. Illalla 300 grammaa tummaa leipää ja 25 grammaa makkaraa tai margariinia tms. Näillä vinkeillä rantakuntoon?
Varmasti toimii, etenkin jos aterioiden välillä ei syö mitään, mutta helpommallakin voi laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voikaan olla. Läskit aina jättävät paljonkin kertomatta, kun väittävät, etteivät syö lähes mitään. :D Tai sitten 1% kerroista taustalla on aidosti joku sairaus. Mutta lähes aina läski vain valehtelee muille ja varmaan jopa itselleen.
Ootapas kun itse huomaat olevasi samassa tilanteessa.
Öö? No ei tule koskaan tapahtumaan, koska toisin kuin läskit, osaan hillitä itseni ja olla syömättä liikaa. Ylipäätään kunnioitan itseäni liikaa, että antaisin itseni tuolla tavalla rupsahtaa. Läskeille ilmeisesti läskiksi tuleminen on väistämätön luonnonvoima, joka lopultaa vain tapahtuu ilman, että syö mitään. Ehei, oma ylensyönti ei voi mitenkään olla taustalla. Lihavaksi vain tullaan yhtäkkiä yön yli, hupsista! :D
Pittää syyä paljon vettä sisältäviä juttuja. Kuulostaa humpuukilta, mutta on totta. Porkkana käteen nyt.
Minä kyllä lihoisin tuolla ruokavaliolla - tuossahan on aivan hirveästi kaloreita. Toisaalta olenkin viisikymppinen, pienikokoinen, istumatyötä tekevä nainen. Multta silti: pullaa, lihapiirakkaa ja makkaraa syömällä lihoisi moni muukin hyvin äkkiä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kevytlimut-eivat-ole-sen-parempi-va…
Aspartaami nostaa insuliineja (lihottaa).
Vierailija kirjoitti:
Syömällä liian vähän keho on koko ajan säästöliekillä, jolloin rasvaa varastoituu elimistöön normaalia tehokkaammin.
Katso vanhat dokumenttikuvat keskitysleireiltä,näkyykö lihavia säästöliekillä olevia ihmisiä?
Itse asiassa olen nähnyt paljonkin kuvia todella lihavista keskitysleirivangeista. Riippuu mikä vaihe sodasta kyseessä. Esimerkiksi saksalaisten keskitysleireillä ihmiset voivat hyvin vuoteen 1945 asti, jolloin liittolaiset olivat pommittaneet saksalaisen infrastruktuurin palasiksi, mistä sitten myös vangit ja ylipäätään Saksan populaatio kärsi nääntymyksen ja kulkutautien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti toimii, etenkin jos aterioiden välillä ei syö mitään, mutta helpommallakin voi laihtua.
En itseasiassa normaalisti syö paljoa tuota enempää. Aineet on tietysti parempia ja tuhdimpia. Ylipainoa on ja pysyy.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla lihoo?
Mistä tiedät että lihoo? Luultavasti paino pysyy samana, ei kuluta tuon enempää, ihmisten elimistöt toimii eri tavoin eri ihmisillä.
Minäkin syön vähän ja olen yli 20 vuotta pysynyt 130kg. Aina olen syönyt vain sitä mitä tekee mieli, suklaata jne. ja ruokaa syön vain siihen asti kun nälkä lähtee, en ähkyyn, eli tulen pienestä kylläiseksi, ei ole mahalaukku venynyt.
Onpa järkyttävä ruokavalio. Aamupuuron voi hyvin pitää ja kahvia saa juoda niin paljon kuin sielu sietää.
Muut kaikki pois. Tilalle kasviksia (kurkku, porkkana, salaatti jne) sekä proteiinia (esim. raejuusto, rahka, naudan jauheliha jne). Juomaksi vettä.
Päivisin tunti aerobista liikuntaa (kävely / pyöräily / juoksu / tms) sekä joka kolmas päivä lihaskuntoa (kuntosali).
Johan luulis laihtuvan.
Eikö nasut tiedä miten pysyä hoikkana?
Minä lihon juomalla en syömällä. Kaljaa ja viiniä sillä se paino nousee. 2 viikkoa juomatta niin paino laskee n.5-6 kg.
Läskit neuvoo läskejä taas. Sama ku kysyis kodittomalta nistiltä elämänhallinta ohjeita.
Ehkä se elimistöön kertyvä ainesy ei vaan ole sellaista rasvaa mikä palaa.
Itse syön kerran päivässä aterian josta puolet on kasvista. Aamulla syön yhden jugurtin tms. Lihon vaan. Tosin kulutus on muuten pientä mutta käyn reippaalla kävelyllä joka päivä n. 3-4 km.