Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihminen voi olla lihava vaikka syö todella vähän?

Vierailija
18.06.2024 |

Aamulla puuroa, lounaalla pari perunaa ja kastikkeet, kahvilla pienen pullan ja iltapalaksi leipää tai korkeintaan lihapiirakan. Grillatessa syö puolitoista makkaraa ja lasillisen sokeritonta limsaa. On silti pullea, ainakin ylä- ja varsinkin keskivartalosta.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä! Olen punninnut ruokani kuukauden ajan, kaloreita tulee päivässä 1200-1400, silti paisun kuin rantapallo. En ymmärrä en

Sama minulla! Lasken myös juomien kalorit(kahvi, mehu ym..) Olin pätkäpaastollakin kuukauden ja samalla laskin kalorit. Laihduin tasan 0 grammaa! Tosin en lihonutkaan sinä aikana mutta luulis että olis ees kilon laihtunut. Minun peruskulutus on varmasti alle 1000kcal!

Unohtakaa kalorit ja keskittykää niiden sijaan siihen mitä syötte. 500 kcal eläinrasvaa ja sokeria lihottaa enemmän kuin 500 kcal terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Verensokerilla ja mm. haiman toiminnalla on tässä iso rooli.

Vierailija
42/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska valehtelee syömisistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi lihota jos kuluttaa enemmän kuin syö? No jos pystyy rikkomaan fysiikan lakeja, niin kaikki on mahdollista.

Ihminen ei ole suljettu systeemi.

Häh?

Vierailija
44/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä liian vähän keho on koko ajan säästöliekillä, jolloin rasvaa varastoituu elimistöön normaalia tehokkaammin.

Katso vanhat dokumenttikuvat keskitysleireiltä,näkyykö lihavia säästöliekillä olevia ihmisiä?

Vierailija
45/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, on varmaan yli-ihminen. Kroppa toimii jotenkin merkillisesti niin, että se kehittää energiaa tyhjästä. Aika hieno elimistö kyllä. Voi kun tämä henkilö pääsisi vaikka Nasalle töihin ja tutkimuksiin. Ihmiskunta voisi saavuttaa tuolla ilmiöllä jotain suurenmoista. Ihmiskunta pääsisi Marsiin ja toiselle galaxille, kun energiaa luotaisiin tyhjästä. Maailman energiapula ja nälänhätä poistuisivat, kun energiaa olisi vain kaikilla rajattomasti. Vitsi miten hieno kroppa tällä ihmisellä.

Vierailija
46/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömällä liian vähän keho on koko ajan säästöliekillä, jolloin rasvaa varastoituu elimistöön normaalia tehokkaammin.

Katso vanhat dokumenttikuvat keskitysleireiltä,näkyykö lihavia säästöliekillä olevia ihmisiä?

Et voi olla noin idi*otti. Ei ihminen tietenkään lihoa jos ei syö mitään. Tässä puhutaan nyt säästöliekillä olevasta pullanmussuttajasta, ei nälkään näännytettävästä keskitysleirivangista.

Miksi kommentoitte aiheita, joista ette tiedä ettekä ymmärrä yhtään mitään?

Vierailija
47/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viralliset luvut kaloreista ja normaalista kulutuksesta ei useinkaan pidä paikkaansa. Joskus pitää mutta riippuu tilanteesta. Valitettavasti tämä asia on lääketieteelle vielä ihan musta aukko. 90% kansasta on lihavia ja lihoo vaan entisestään.

Vierailija
48/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä! Olen punninnut ruokani kuukauden ajan, kaloreita tulee päivässä 1200-1400, silti paisun kuin rantapallo. En ymmärrä en

Sama minulla! Lasken myös juomien kalorit(kahvi, mehu ym..) Olin pätkäpaastollakin kuukauden ja samalla laskin kalorit. Laihduin tasan 0 grammaa! Tosin en lihonutkaan sinä aikana mutta luulis että olis ees kilon laihtunut. Minun peruskulutus on varmasti alle 1000kcal!

Unohtakaa kalorit ja keskittykää niiden sijaan siihen mitä syötte. 500 kcal eläinrasvaa ja sokeria lihottaa enemmän kuin 500 kcal terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Verensokerilla ja mm. haiman toiminnalla on tässä iso rooli.

Unohda kalorit myös itse.

Vierailija
49/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitysleireillä oli kyllä normaalipainoisiakin ja jopa pulskia. Se kuvista tuttu riutunut olotila tuli vasta ihan loppuvaiheessa ja yleensä johti kuolemaan kun aivotkaan ei enää pelittänyt.

Vierailija
50/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös kateellisena katselen miten paljon esim.laihat työkaverit syö lounaalla, kahvitauolla aina joku makea yms..en voi käsittää. Ja kyllä itse olen pullero.

Vierailija
51/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metabolinen oireyhtymä, kilpirauhasen sairaudet, lääkitykset jne. Naisilla myös hormonaaliset ongelmat, kuten PCOS, sopimaton hormoniehkäisy, vaihdevuodet jne...

Monesti lihavuuteen liittyviä tekijöitä yliyksinkertaistetaan ja hoetaan vain että kun syöt vähemmän, niin painat vähemmän. On kuitenkin paljonkin tilanteita, joissa painonpudotus ei tapahdu helposti.

Ruuan sisällöllä on suuri merkitys.

Vierailija
52/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kalorimäärä kasvispainotteista ruokaa lihottaa enemmän kuin eläinrasva, koska se vaikuttaa enemmän verensokeriin ja insuliinin eritykseen.

Vierailija
53/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita laskea päivän suolamäärä. Max 5gr päivässä. Jo siihen rajaamalla keventyy. Ei tarvi olla nälissään kun vain vähentää suolaa. Käytännössä se tarkoittaa ei eineksille. Pakkauksissa on määrät. Pakastevihanneksista saat helposti keittoja tehtyä.

Vierailija
54/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tos on melkeen pelkkää paskaa, ja anna mä arvaan et liikunta nolla? Jos liikunta on nolla ja syö pelkkää paskaa nii tokihan sitä muuttuu läskipaskaks. 

Vierailija
55/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on maailmassa mahdollista.

Vierailija
56/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin idi*otti. Ei ihminen tietenkään lihoa jos ei syö mitään. Tässä puhutaan nyt säästöliekillä olevasta pullanmussuttajasta, ei nälkään näännytettävästä keskitysleirivangista.

Miksi kommentoitte aiheita, joista ette tiedä ettekä ymmärrä yhtään mitään?

En vaan halusin ärsyttää teitä kaikkitietäviä ja heti sain kalan koukkuun,teitä on helppo kusettaa.

Vierailija
57/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saa ruokavalion kuntoon, eli syö oikeaa terveellistä ruokaa eikä makkaroita, lihapiirakoita, mehuja ja pullaa, niin samalla kalorimäärällä kehon kostumus on ihan toinen. Liikuntaakaan ei pidä unohtaa, vaikka sen vaikutus on painonhallinnasta vain pieni osa. Jos ruokavalio on koko ajan hieman plussalla tai nollassa, ei paino putoa. Tällöin arkiliikunnan lisääminen keikauttaa vaakakupin laihtumisen puolelle. Mutta tärkeintä on kuitenkin oikeanlainen ruokavalio. Kun katsoo kaupassa ostoskärryjen sisältöä, on ilmiselvää ettei valtaosa ylipainoisista osaa erottaa karkkipäivämättöä oikeasta ravinnosta.

Vierailija
58/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verensokerilla ja insuliinilla on suuri merkitys, niin kuin mainitsit. Tosin sulla ei taida olla tietoa, miten sitä hallitaan.

Vierailija
59/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute? (Matala ferritiini) Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Yks tuttava laihtu nopeaan, kun jätti gluteenin. Nähtävästi sakkasi hällä kilpirauhasta, mitä mullakin tekee gluteeni+maito. (Tulee palelua jne, jos syön maitoa/gluteenia.)

Huom. Sokeriton limsa (aspartaami) pistää osalla ihmisistä verensokerit sekasin. Yhdessä dokkarissa terveiden testiryhmässä käyttivät 2vk maksimimäärän aspartaamia, mitä saa syödä "turvallisesti". Tämä aiheutti noin puolella ennen terveistä ihmisistä kohonnutta verensokeria.

Vierailija
60/170 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi lihota jos kuluttaa enemmän kuin syö? No jos pystyy rikkomaan fysiikan lakeja, niin kaikki on mahdollista.

Ihminen ei ole suljettu systeemi.

Ai ihmisen sisään ilmestyy energiaa tyhjästä? Olet i d i o o t t i.