Mitä ruokia kotonasi lapsuudessasi syötiin mitä nykyään saa vain harvoin?
Kommentit (68)
Minusta niitä kaikkia saa edelleen tai voi ainakin itse tehdä. Mummon karjalanpaistissa oli aina paljon elimiä, joita ei onneksi tiskistä tai eiheshyllystä ostetuissa ole. Vaan jos tykkää, niin mikä estää itse tekemästä? Kyllähän niitä myydään kaupassa ja vielpä halvalla.
Riistaa. Jänis-, metso- ja teeripaisteja
Lihakeitto. Teen toki nykyisinkin, mutta ei tule kunnon makua kun ei saa luullista lihaa kaupasta. Kaikki parhaat keittolihat jauhavat jauhelihaan tai makkaraan. Sama juttu occo buccon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Silakkalaatikko, sitä kaipaan. Jos olisi ravintolassa listalla, lähtisin kauempaakin syömään.
Sama mutta vain isäni tekemää, muut silakkalaatikot ovat pahoja.
Naurisvelli, lanttukukko, Suutari paisti, sirveli, ruispuuro, sianpääsyltty ym. Ym. Nammmm.. Kokkelipiimä..
Vierailija kirjoitti:
Maksapihvit karamellisoidun sipulin kera
Porsaankyljykset, sellaiset luulliset
Veriletut
Äidin paistetut lanttukuutiot
Paistetut sekasienet
Näitä syötiin kaikkia meillä kotona, veriletut oli tosin ihan kaupan valmishyllystä. Maksa oli suurta herkkua :)
Termimaitojuusto, ohraryynipuuro uunissa, rusinakiisseli, vesirinkilät, kapakalakeitto..
Perunapuuro. Joskus teen, mutta pitää niin kauan keittää että tulee harvoin tehtyä.
Hapanjuuresta tehty ruisleipä leivinuunissa, uuniohrapuuro, Janssonin kiusaus, kesäkeitto, , keikauskakku, raparperipiirakka jonka ohjetta en ole onnistunut toistamaan ( kahvikupillisia oli määrät)
Vierailija kirjoitti:
Porsaan kyljyksiä, luulla.
Tämä, näitä meillä oli usein. Samoin kanaviillokki oli hyvä, ja ylipäänsä kokonaisena uunivuoassa paistettu kana.
Juuri googlasin lankkupihviä! Miksei sitä ole oikein missään enää?
Ei niitä makuja muista. Mun lapsuudesta on pitkä aika.