Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotihoidossa ollet lapset aina tällaisia ?

Vierailija
30.01.2007 |

eivät omaa alkeellisimpiakaan sosiaalisia taitoja: eivät osaa toimia ryhmässä, eivät osaa ilmaista mielipiteitään, eivät osaa olla " kavereita" .

He eivät osaa tehdä mitään oma-aloitteisesti vaan itkevät pienimmästäkin vastoinkäymisestä.

Säälittäviä tapauksia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asui sisarukset joita äiti hoisi kotona. Tosi ihania lapsukaisia, pihan kilteimpiä ja reippaimpia. He myös kävivät päivittäin läheisessä asukaspuistossa ja muutenkin liikkuivat ihmisten seurassa.

Vierailija
22/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aina välillä täällä palstalla kääntymässä ja taas huomaan, että miten idiootteja suurinosa täällä on.. Eikös nämäkin keskustelut voisi jättää ja vaikka keskittyä lapsiin, jos ei " parempaa" tekemistä ole??????

Terv:kotiäiti, jonka ei lapsiensa käytöstä tarvitse hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kotiäipän lapset lähtevät vanhemmasta päästä virikehoitoon ettei moista kauheutta pääse tapahtumaan.

Vierailija
24/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki elämä. Aloita vaikka jostain harrastuksesta. Saat sieltä uusia kavereitakin ja kun opettelet keskustelemaan muiden aikuisten kanssa ihan f2f, laajennat myös näkemystäsi minkälainen tämä maailma oikeasti on.

Tällaiset aloitukset ja ketjut kertovat vain pienestä elinpiiristä ja suppeasta elämänkokemuksesta.

Vierailija
25/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kylläpä meillä ainakin osataan sosiaaliset taidot paremmin kuin esim,ystäväperheessä jossa ei edes 2 vuotias lapsi puhu kuin kolme sanaa,ja nekin epäselvästi,se myytti siis kumottu!

osaa myös pukea ,syödä itse,laskea kymmeneen,piirtää ympyrän sekä tunnistaa päävärit,joten turha yleistää..ja lapsemme 2 vuotias!

kaveri osaa olla myöskin ja jakaa lelujaan vaikka kotona vasta alle vuoden ikäinen veikka.

Vierailija
26/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

kylläpä meillä ainakin osataan sosiaaliset taidot paremmin kuin esim,ystäväperheessä jossa ei edes 2 vuotias lapsi puhu kuin kolme sanaa,ja nekin epäselvästi,se myytti siis kumottu!

osaa myös pukea ,syödä itse,laskea kymmeneen,piirtää ympyrän sekä tunnistaa päävärit,joten turha yleistää..ja lapsemme 2 vuotias!

kaveri osaa olla myöskin ja jakaa lelujaan vaikka kotona vasta alle vuoden ikäinen veikka.

hei kuule ei ympyrän piirtäminen ole sosiaalinen taito - korkeintaan kotiäideille

Vierailija
27/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sosiaaliset taidotkin ehtii opetella myöhemmin, jos ne on jäljessä, tosin epäilen väitettä. Minun mielestä on tärkeää, että lapsi saa kehittyä omaan tahtiin, turvallisessa ympäristössä. Ei kiirettä aikuiseksi, lapsi saa olla lapsi!

Vierailija
28/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni 3,5v on juuri kuvailemasi kaltainen. Leikkii, jos vieraampia kavereita on yksi tai max kaksi. Vetäytyy puistossa/perhekerhossa leikkimään yleensä yksikseen omia leikkejään, jos on useampia lapsia mukana porukassa. Tuttujen lasten kanssa leikki sujuu, mutta heitä näemme aika harvoin. Lastenkerhossa käymisestä ei tullut mitään kolmevuotiaana. Tällä hetkellä jää hoitoon isovanhemmille ja kummeille, muttei vieraammiille. Tyttö oli 20h viikossa hoidossa perhepiirissä 1-2 vuotiaana, mutta jäi kotihoitoon pikkusisaruksen synnyttyä. Neljä vuotiaana lähtee siskon kanssa päiväkotiin. Laahaan tyttöä päivittäin paikkoihin, joissa on muita lapsia. Yleensä näistä tapaamisista olen minä innostuneempi kuin tyttö. Mielestäni olen yrittänyt sosiaalistaa lasta parhaan kykyni mukaan, mutta tyttö on luonteeltaan melko arka. Nyt minulla on hieman huono omatunto tämän kotihoitamiseni suhteen, yritän ajatella, että kyllä hän vielä myöhemmin elämässään pärjää ja oppii, kun on kuitenkin pieni vielä.

Vierailija
29/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa paha mieli sun kirjoituksestasi. vaihda ammattia hyvä ihminen. ei ne hankalat erityislapset ole ansainneet sua.

päivähoidon rutiinit ja rytmi on hyvä kaikille lapsille. ei erityislapset ole hankalia, jos heidän kehitystään osaa tukea oikein. esikoiseni (kehitysvammanen) on erityisryhmässä ja pelkkää positiivistä sanottavaaa on henkilökunnalla. ihana aktiivinen ryhmä, jossa paljon kielellisiä harjoituksia. erityisryhmässä työskentelevällä täytyy jo olla hyvä asenne lapsia kohtaan. sitä sinusta en vaistoa.

Vierailija
30/30 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi