Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette laittamassa joululahjaksi aikuinen lastenne

Vierailija
20.12.2025 |

Kumppaneille? Vai jäävätkö ilman lahjaa? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joululahjoja aikuisille?

Vierailija
2/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei? Meillä on ollut tapana muistaa läheisiä myös pienillä paketeilla.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pientä käytännöllistä esim urheilusukkia

Vierailija
4/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit kaikille, 200e

Vierailija
5/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala: löysin kotoa kodinhoitohuoneen kaapin lahjahyllyltä lapseni ex-kumppanille tarkoitetun joululahjan. He erosivat joulun alla. Kävin viemässä exälle lahjaa ja toivottamassa hyvää joulua. Hän ei suostunut ottamaan lahjaa vastaan ja oli minulle töykeä. Kotiin päästyäni laitoin lahjan kaappiin enkä edes muista, mikä se oikein on. 

Vierailija
6/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
7/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala: löysin kotoa kodinhoitohuoneen kaapin lahjahyllyltä lapseni ex-kumppanille tarkoitetun joululahjan. He erosivat joulun alla. Kävin viemässä exälle lahjaa ja toivottamassa hyvää joulua. Hän ei suostunut ottamaan lahjaa vastaan ja oli minulle töykeä. Kotiin päästyäni laitoin lahjan kaappiin enkä edes muista, mikä se oikein on. 

Ihan kamalaa :,( mitäköhän erossa tapahtunut kun pitää ex anopillekin kiukutella. Olit kuitenkin hyvällä asialla liikkeellä. 

Vierailija
8/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! Ei se lahjojen avaamisen ihanuus lopu lapsuuteen. On valtavan ihanaa ja saa olon tuntumaan merkitykselliseltä kun sukulaiset ja perhe muistaa paketeilla. 

Vierailija
9/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, mitä antavat meille lahjaksi. Toistaiseksi ei ole tullut mitään henkilökohtaista miehelle tai minulle, joten eipä ole kumppaneita lahjottu. Vastavuoroisuus pätee tässäkin, joku suklaarasia ei ole lahja, se on tuliainen.

Vierailija
10/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnalle samikset lakanat tai pyyhkeet. Lahjakortti vaikka suosikki kampaamoonsa, kylpylään, laivalle, huonekaluliikkeeseen, mitä ikinä nuoripari tarvitseekaan. Suklaata jos tykkäävät, kahvia se on nykyään kallista opiskelijan budjetille, leffaliput. 

Vierailija
11/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lasteni kumppaneita, vaihtuvuus saattaa olla sen verran ripeää, että lahjoja joutuisi ostamaan paljon. Yhtenä vuonna piti ostaa 12 lahjaa lapsille, joita emme tunteneet, kun pojalla oli kumppanina eronnut 2 lapsen äiti, jonka lapsilla oli 10 sisarusta (exien ja nyxien lapsia ja näiden puolisoiden lapsia).

Vierailija
12/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asua ilmaiseksi pojalle hankkimassamme asunnossa. Eiköhän se jo riitä lahjaksi.

Vierailija
13/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lahjomisen kulttuuri on minulle vastenmielistä.  Lapsille nyt pitää tietysti, mutta aikuiset hankkivat itse mitä tarvitsevat.  Lahjat on yleensä tarpeettomia tavaroita, joita en kotiini haluaisi.  Kiusallista saada niitä. 

Vierailija
14/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pojan pitkäaikaiselle tyttöystävälle kosmetiikkaa ja suklaata. Pojalle tuoksun, josta puhunut ja suklaata. Lisäksi rahaa, voivat käydä syömässä, leffassa tms. Molemmat 20v.

Vierailija
15/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia ja lapasia, tytöille ehdin virkata torkkupeitot. Jotain pientä jokaiselle :)

Vierailija
16/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko lahjomisen kulttuuri on minulle vastenmielistä.  Lapsille nyt pitää tietysti, mutta aikuiset hankkivat itse mitä tarvitsevat.  Lahjat on yleensä tarpeettomia tavaroita, joita en kotiini haluaisi.  Kiusallista saada niitä. 

Ajatus nimenomaan on ettei tarpeetonta tietenkään osteta. Sen verran pitää nähdä vaivaa, että kysyy mitä tarvitaan. Tai sitten ostaa lahjakortteja. Monella opiskelijalla rahat tiukassa, mikä ilahduttaa enemmän kuin joululahjapaketit joista tulee jotain tarvittavaa jota ei itse pysty hankkimaan. 

Vierailija
17/17 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! Ei se lahjojen avaamisen ihanuus lopu lapsuuteen. On valtavan ihanaa ja saa olon tuntumaan merkitykselliseltä kun sukulaiset ja perhe muistaa paketeilla. 

Eikös joulu ole antamisen aikaa, eli sun pitäisi iloita siitä että itse annat eikä että saat. Kovin itsekäs olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme