Mitä olette laittamassa joululahjaksi aikuinen lastenne
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Miksi joululahjoja aikuisille?
No miksi ei? Meillä on ollut tapana muistaa läheisiä myös pienillä paketeilla.
Ap
Jotain pientä käytännöllistä esim urheilusukkia
Ai kamala: löysin kotoa kodinhoitohuoneen kaapin lahjahyllyltä lapseni ex-kumppanille tarkoitetun joululahjan. He erosivat joulun alla. Kävin viemässä exälle lahjaa ja toivottamassa hyvää joulua. Hän ei suostunut ottamaan lahjaa vastaan ja oli minulle töykeä. Kotiin päästyäni laitoin lahjan kaappiin enkä edes muista, mikä se oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala: löysin kotoa kodinhoitohuoneen kaapin lahjahyllyltä lapseni ex-kumppanille tarkoitetun joululahjan. He erosivat joulun alla. Kävin viemässä exälle lahjaa ja toivottamassa hyvää joulua. Hän ei suostunut ottamaan lahjaa vastaan ja oli minulle töykeä. Kotiin päästyäni laitoin lahjan kaappiin enkä edes muista, mikä se oikein on.
Ihan kamalaa :,( mitäköhän erossa tapahtunut kun pitää ex anopillekin kiukutella. Olit kuitenkin hyvällä asialla liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Ei se lahjojen avaamisen ihanuus lopu lapsuuteen. On valtavan ihanaa ja saa olon tuntumaan merkitykselliseltä kun sukulaiset ja perhe muistaa paketeilla.
Ihan kiinni siitä, mitä antavat meille lahjaksi. Toistaiseksi ei ole tullut mitään henkilökohtaista miehelle tai minulle, joten eipä ole kumppaneita lahjottu. Vastavuoroisuus pätee tässäkin, joku suklaarasia ei ole lahja, se on tuliainen.
Pariskunnalle samikset lakanat tai pyyhkeet. Lahjakortti vaikka suosikki kampaamoonsa, kylpylään, laivalle, huonekaluliikkeeseen, mitä ikinä nuoripari tarvitseekaan. Suklaata jos tykkäävät, kahvia se on nykyään kallista opiskelijan budjetille, leffaliput.
En tunne lasteni kumppaneita, vaihtuvuus saattaa olla sen verran ripeää, että lahjoja joutuisi ostamaan paljon. Yhtenä vuonna piti ostaa 12 lahjaa lapsille, joita emme tunteneet, kun pojalla oli kumppanina eronnut 2 lapsen äiti, jonka lapsilla oli 10 sisarusta (exien ja nyxien lapsia ja näiden puolisoiden lapsia).
Saa asua ilmaiseksi pojalle hankkimassamme asunnossa. Eiköhän se jo riitä lahjaksi.
Koko lahjomisen kulttuuri on minulle vastenmielistä. Lapsille nyt pitää tietysti, mutta aikuiset hankkivat itse mitä tarvitsevat. Lahjat on yleensä tarpeettomia tavaroita, joita en kotiini haluaisi. Kiusallista saada niitä.
Ostin pojan pitkäaikaiselle tyttöystävälle kosmetiikkaa ja suklaata. Pojalle tuoksun, josta puhunut ja suklaata. Lisäksi rahaa, voivat käydä syömässä, leffassa tms. Molemmat 20v.
Villasukkia ja lapasia, tytöille ehdin virkata torkkupeitot. Jotain pientä jokaiselle :)
Vierailija kirjoitti:
Koko lahjomisen kulttuuri on minulle vastenmielistä. Lapsille nyt pitää tietysti, mutta aikuiset hankkivat itse mitä tarvitsevat. Lahjat on yleensä tarpeettomia tavaroita, joita en kotiini haluaisi. Kiusallista saada niitä.
Ajatus nimenomaan on ettei tarpeetonta tietenkään osteta. Sen verran pitää nähdä vaivaa, että kysyy mitä tarvitaan. Tai sitten ostaa lahjakortteja. Monella opiskelijalla rahat tiukassa, mikä ilahduttaa enemmän kuin joululahjapaketit joista tulee jotain tarvittavaa jota ei itse pysty hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Ei se lahjojen avaamisen ihanuus lopu lapsuuteen. On valtavan ihanaa ja saa olon tuntumaan merkitykselliseltä kun sukulaiset ja perhe muistaa paketeilla.
Eikös joulu ole antamisen aikaa, eli sun pitäisi iloita siitä että itse annat eikä että saat. Kovin itsekäs olet.