Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset kun valittaa leikkauksista ja heikennyksistä niin mitä leikkauksia tämä hallitus on tehnyt?

Vierailija
17.06.2024 |

Itse en ole huomannut mitään eroa omassa elämässäni. Asun yksin,maksan asuntolainaa pois, olen ytk jäsen, kuulun työväenluokkan 3200e/kk palkallani, ajan polttomoottoriautolla ja olen lapseton. 

Mitä tämä hallitus siis on leikannu tai mitä heikennyksiä se on tehnyt?

M33

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkakulujen omavastuu noussut. ALV:n nosto nostaa mm bensan, sähkön hintaa, niitä sinullakin kuluu kuukausittain. Tässä nyt ne jotka kai lähinnä sinua koskettavat. Itse kyllä katson oman napani ulkopuolelle ja mietin muitakin. Ja lisäksi eriarvoisuus ja köyhyys lisäävät turvattomuutta. 

Vierailija
2/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkakulujen omavastuu noussut. ALV:n nosto nostaa mm bensan, sähkön hintaa, niitä sinullakin kuluu kuukausittain. Tässä nyt ne jotka kai lähinnä sinua koskettavat. Itse kyllä katson oman napani ulkopuolelle ja mietin muitakin. Ja lisäksi eriarvoisuus ja köyhyys lisäävät turvattomuutta. 

Ei me vielä tiedetä, vaikuttaako alv:n nosto paljoa mitään. Jos se nousee sovitun, niin sen nousua ei edes huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkakulujen omavastuu on noussu vuosien ajan jo, miksi vain tästä hallitusta siitä syytetään?

Alv nosto pakko tehdä jotta valtio saa rahaa koska valtiolta rahat loppu.

Miten eriarvoisuus lisääntyy nyt? Eikö edellisen hallituksen aikana sitä ollut esim sen muodossa että jotkut sai koronatukia, osa sai lapsilisiä ylimääräisiä ja osa haluttiin eristää yhteiskunnasta?

Turvattomuus lisääntyny ja ei ole hallituksen vika.

Vierailija
4/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minua yrittäjänä huolestuttaa tuo alvin nosto. Joko nostan myymäni palvelun hintaa asiakkaalle tai otan sen verran takkiin itse.

Vierailija
5/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-puolen miljardiluokan leikkaukset koskettaa sinuakin. Jos sairastut ja tarvitset hoitoa.

Vierailija
6/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaa perinteisellä, maan tavaksi muodostuneella linjalla ja kurittaa opiskelijoita.

Vierailija
7/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lapseton ikuisesti? Monet leikkaukset koskettaa vain tiettyä ihmisryhmää tai elämänvaihetta elävää.

Vaikka nyt olet lapseton töissäkäyvä niin kuka sanoo, ettet viiden vuoden kuluttua ole työttömänä lapsiperheen isänä?

Vierailija
8/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiltä on leikattu eikä 590e työttömyyskorvausta korotettu vaikka työlupia löysentämällä teki poliitikot työnsaannista mahdotonta.

Muuten tuet rullaa edelleen maatiaisille ja yrityksille ja maa h anmuuttjille entistä enemmän.

Vierailija
9/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me vielä tiedetä, vaikuttaako alv:n nosto paljoa mitään. Jos se nousee sovitun, niin sen nousua ei edes huomaa.

Jos nousee siihen luvattuun maailman ennätykseen on se lopullinen isku suomen taloudelle. Ihmiset lopettaa kaiken ostelun. Syvä lama.

Vierailija
10/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako tuleva sunnuntailisien poisto? Kukapa sitä ylitöistä ja viikonlopuista enemmän palkkaa haluaisi saada.

Vierailija
11/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana välittää muistakin ihmisistä kuin itsestään. Se, että et näe myöskään kokonaiskuvaa ja uhkakuvia kertoo lähinnä siitä, että looginen päättelykykysi on heikko. Ihmettelen että tuolla järjellä saa yli 3000e palkkaa kun sopisit mieluummin kuntouttavaan kutomaan patalappuja ohjaajan valvoessa vierestä.

Vierailija
12/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaavat kaikki, jotka jo nyt elävät äärirajalla taloutensa suhteen. Ja ne, joilta lähtee työttömyyspäivärahasta lapsikorotukset.

Ap ei ilmeisesti kulje työmatkoja autolla niin, että tiettyisi jotenkin työmatkavähennyksen muutos. Se minulla on kaikkein vaikein käsittää. Millä tavalla se vähentää työvoimapulaa, että ihmisten ei enää kannata käydä töissä yhtä kaukana kotoa kuin ennen.

Vierailija
13/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lapseton ikuisesti? Monet leikkaukset koskettaa vain tiettyä ihmisryhmää tai elämänvaihetta elävää.

Vaikka nyt olet lapseton töissäkäyvä niin kuka sanoo, ettet viiden vuoden kuluttua ole työttömänä lapsiperheen isänä?

Nämä päätökset on tehty tämän ajan tarpeisiin,ei ne ole ikuisia,nyt on aika korjausliikkeelle.

Vierailija
14/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minua yrittäjänä huolestuttaa tuo alvin nosto. Joko nostan myymäni palvelun hintaa asiakkaalle tai otan sen verran takkiin itse.

Turhaan huolestut, jos nostat hintoja vain 1,5 %. Ihan sama, maksaako joku femman enemmän vai vähemmän.

Vierailija
15/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkakulujen omavastuu on noussu vuosien ajan jo, miksi vain tästä hallitusta siitä syytetään?

Alv nosto pakko tehdä jotta valtio saa rahaa koska valtiolta rahat loppu.

Miten eriarvoisuus lisääntyy nyt? Eikö edellisen hallituksen aikana sitä ollut esim sen muodossa että jotkut sai koronatukia, osa sai lapsilisiä ylimääräisiä ja osa haluttiin eristää yhteiskunnasta?

Turvattomuus lisääntyny ja ei ole hallituksen vika.

Eriarvoisuus lisääntyy niin, että ap:n kaltaiset vakituisessa työssä olevat eivät edes huomaa "pientä" alv:n korotusta, mutta kaikkein huonoimmassa olevat eli pienituloiset perheelliset joutuvat entistä huonompaan asemaan. Myös sairaat ja vanhukset, joiden hoito alkaa olla jo nyt täysin retuperällä, unohtamatta koululaisia.

Vierailija
16/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 bruttopalkka ja asumistuesta lähtee 160 pois. 

Vierailija
17/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaavat kaikki, jotka jo nyt elävät äärirajalla taloutensa suhteen. Ja ne, joilta lähtee työttömyyspäivärahasta lapsikorotukset.

Ap ei ilmeisesti kulje työmatkoja autolla niin, että tiettyisi jotenkin työmatkavähennyksen muutos. Se minulla on kaikkein vaikein käsittää. Millä tavalla se vähentää työvoimapulaa, että ihmisten ei enää kannata käydä töissä

Minä kuljen polttomoottoriautolla,jokainen tankkaus nyt säästää työmatkakuluissa monen Alvinnoston hinnan.Enemmän jää nyt rahaa muuhun luokkaa 80-100 e kuussa kuin hulluimpaan aikaan.

Vierailija
18/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-puolen miljardiluokan leikkaukset koskettaa sinuakin. Jos sairastut ja tarvitset hoitoa.

Ei kosketa, koska hän käyttää yksityisiä palveluja. Eri asia, jos joutuu julkisen terveydenhoidon puolelle syövän tai jonkun muun vakavan sairauden vuoksi.

Vierailija
19/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nousee siihen luvattuun maailman ennätykseen on se lopullinen isku suomen taloudelle. Ihmiset lopettaa kaiken ostelun. Syvä lama.

4 euron cappucinoni maksaa jatkossa 4,10 euroa - 150 euron kampaajakäyntini maksaa jatkossa 153 euroa -  Ihanko oikeasti ajattelet, että lopetan kaiken ostelun??

Vierailija
20/85 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on samanlainen toppatakki hönö kasseineen torilla kuin pääministerikin ei seuraa uutisia ja yllättyy.