Ihmiset kun valittaa leikkauksista ja heikennyksistä niin mitä leikkauksia tämä hallitus on tehnyt?
Itse en ole huomannut mitään eroa omassa elämässäni. Asun yksin,maksan asuntolainaa pois, olen ytk jäsen, kuulun työväenluokkan 3200e/kk palkallani, ajan polttomoottoriautolla ja olen lapseton.
Mitä tämä hallitus siis on leikannu tai mitä heikennyksiä se on tehnyt?
M33
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kulut sotessa on noussut mm inflaation myötä kun esim ostopalvelujen hinnat on nousseet.
Kulut olisi noussut myös ilman sotea ja kulut ovat nousseet myös yksityisessä hoidossa. Esim Attendo sanoi joku aika sitten kaikki sopimukset irti ja korotti reilusti hintoja inflaation vuoksi
Pitää osittain paikkaansa. Kaikkein eniten kulujen paisumiseen on kuitenkin vaikuttanut hallintokululujen kasvaminen (10% hallinnon palkkioiden sekä päällekkäisyyksien vuoksi) sekä hoitajamitoitus ja hoitotakuu, jota ei oman henkilöstön määrä ja saatavuus mahdollista. Kun hoivapalvelujen ulkoistaminen kiellettiin Marinin hallituksen toimesta, on sote-alueet joutuneet ostamaan nämä palvelut ostopalveluina. Tämä on johtanut näihin 300'000 euron kuukausittaisiin silmälääkärimenoihin yhden kaupungin alueella jne. Samat lääkärit toimittavat aiemmin samat palvelut vuokralääkäreina alle neljänneksen kuluilla. Mutta eipä anneta näiden faktojen häiritä koska porvarit, lahtarit ja vapahtavat punaiset enkelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minua yrittäjänä huolestuttaa tuo alvin nosto. Joko nostan myymäni palvelun hintaa asiakkaalle tai otan sen verran takkiin itse.
Nostat sitä hintaa sen verran. Muista nyt, että se korotus on 1,5%
Tuo on pakko tehdä, että kaikille köyhille on vara maksaa tukia
Alv-korotus on sössijähallituksen epätoivoinen temppu ja sillähän rahoitetaan Tunnin junaa Turkuun ja yritellään maksaa pois Purran ottamaa ennätysvelkaa, yli 54 miljardia. Se on 14 mrd enemmän kuin Marinin kaudella otettiin pandemiatukiin.
Marinin velan hyväksyi eduskunta yksimielisesti, myös Kok ja PS.
Niin iso peukku tälle! Kumma juttu etteivät koronatuet häirinneet kokkareita ja persuja yhtään edellisen hallituksen aikana. He olisivat aivan hyvin voineet nostaa valtavan haloon ja vastustuksen, mutta jostain syystä he olivatkin aivan hiljaa ja tyytyväisiä. Nyt on sitten hyvä ulista, kun Marin sitä ja Marin tätä. Täytyy olla todella tyhmä, jos nykyhallituksen itkut kamalasta velkataakasta menee läpi! He olivat aivan itse mukana niissä päätöksissä!
Vuosikymmeniä on myyty lyhytnäköisesti valtion tuottavaa omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä on myyty lyhytnäköisesti valtion tuottavaa omaisuutta.
Pakko myydä koska valtion rahat on loppu.
Tämä. Alvin nostosta huolimatta keskituloiselle jää kuukaudessa sama käteen, tai vähän enemmän, halvempien polttoaineiden takia.