Ihmiset kun valittaa leikkauksista ja heikennyksistä niin mitä leikkauksia tämä hallitus on tehnyt?
Itse en ole huomannut mitään eroa omassa elämässäni. Asun yksin,maksan asuntolainaa pois, olen ytk jäsen, kuulun työväenluokkan 3200e/kk palkallani, ajan polttomoottoriautolla ja olen lapseton.
Mitä tämä hallitus siis on leikannu tai mitä heikennyksiä se on tehnyt?
M33
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä taas on viety niin paljon, että köyhä saattaa yrittää ryöstää sut
Mitä köyhiltä on viety? Miksi köyhä ei mene töihin tai perusta yritystä jotta se saisi enemmän rahaa?
Mun mielestä on väärin maata yhteiskunnan tukien varassa kotona ja valittaa köyhyyttä.
Työttömyyspäivärahan suojaosan poisto. Vähentää kiinnostusta osa-aikatöihin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minua yrittäjänä huolestuttaa tuo alvin nosto. Joko nostan myymäni palvelun hintaa asiakkaalle tai otan sen verran takkiin itse.
Nostat sitä hintaa sen verran. Muista nyt, että se korotus on 1,5%
Tuo on pakko tehdä, että kaikille köyhille on vara maksaa tukia
Vierailija kirjoitti:
Sote-puolen miljardiluokan leikkaukset koskettaa sinuakin. Jos sairastut ja tarvitset hoitoa.
Ei sieltä mitään leikata. Määrärahat eivät vaan riitä kasvaneisiin kuluihin. Kiitos nyt vaan taas tästäkin himmelistä viisikko
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minua yrittäjänä huolestuttaa tuo alvin nosto. Joko nostan myymäni palvelun hintaa asiakkaalle tai otan sen verran takkiin itse.
Yrittäjänä varmaan osaat myös laskea minkä verran sun pitää nostaa hintoja, että saat tuon huikean puolentoista prosentin veronkorotuksen katettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote-puolen miljardiluokan leikkaukset koskettaa sinuakin. Jos sairastut ja tarvitset hoitoa.
Ei sieltä mitään leikata. Määrärahat eivät vaan riitä kasvaneisiin kuluihin. Kiitos nyt vaan taas tästäkin himmelistä viisikko
Pitäisitkö samanlaista meteliä, jos Pöpilän PersKeKo-hallituksen kaikki yksityiselle puolelle -himmeli olisi mennyt läpi?
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä on leikattu eikä 590e työttömyyskorvausta korotettu vaikka työlupia löysentämällä teki poliitikot työnsaannista mahdotonta.
Muuten tuet rullaa edelleen maatiaisille ja yrityksille ja maa h anmuuttjille entistä enemmän.
Miten tyyölupia löysennettiin, kun viesrastyövoiman palkkauksen alarajaa korotettiin? Enää ei pääse myöskään marjoja poimimaan pelkällä turistiviisumilla. Ihmetyttää vaan, että miksi se ikinä on ollut mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä on leikattu eikä 590e työttömyyskorvausta korotettu vaikka työlupia löysentämällä teki poliitikot työnsaannista mahdotonta.
Muuten tuet rullaa edelleen maatiaisille ja yrityksille ja maa h anmuuttjille entistä enemmän.
Muistaakseni demarit edellisen kerran hallitusvastuussa ollessaan poisti muun muassa rakennusalalta tarveharkinnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kosketa, koska hän käyttää yksityisiä palveluja. Eri asia, jos joutuu julkisen terveydenhoidon puolelle syövän tai jonkun muun vakavan sairauden vuoksi.
Kuinka hieno tämä sote-uudistus taas olikaan ja kuka tämän himmelin tähän maahan laati?
Ilmeisesti tarkoituksella paska lykättiin seuraavan hallituksen niskaan, että nyt voi "köyhät" narista kuinka vaikeaa on. On vaikeaa on. Jos vaikka sairastuu koiraan tai syöpään. Ei voi tietää. Köyhä sairastuu aina kun työn teosta puhutaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Himmelistä saamme kiittää lähinnä kesKUSTApuoluetta, joka väenväkisin halusi joka mullinkasvatuspitäjään oman sotealueen, vaikka alkuperäinen esitys ei olisi näin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako tuleva sunnuntailisien poisto? Kukapa sitä ylitöistä ja viikonlopuista enemmän palkkaa haluaisi saada.
Väärää tietoa,tätä ei ole sovittu hallitusneuvotteluissa,joten lopeta valehtelu.
Nämä suorastaan riemastui jo, kun joku laittoi tämmöisen valheen liikkeelle. Huvittavinta on se, että kaikkein eniten puolesta pöyristyivät ne ihmiset, jotka eivät taatusti töihin ikinä mene
Vierailija kirjoitti:
Haittaako tuleva sunnuntailisien poisto? Kukapa sitä ylitöistä ja viikonlopuista enemmän palkkaa haluaisi saada.
Ei sellaista ole tulossa, oli taas joku sdp valeuutinen
Vierailija kirjoitti:
mitä sinä myyt?
Jos myyt vaikka rautanauloja 10 euron erissä niin korotus on 15 senttiä. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyspäivärahan suojaosan poisto. Vähentää kiinnostusta osa-aikatöihin.
Tämä on oikeastaan ainoa leikkaus lapsikorotusten lisäksi mitä ihmettelen itse.
Toisaalta osa-aikatyöstä on tullut sellainen palvelualojen normi, jolla vältellään vuosiloma -ym työnantajan velvotteita, joten jotainhan asialle pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisitkö samanlaista meteliä, jos Pöpilän PersKeKo-hallituksen kaikki yksityiselle puolelle -himmeli olisi mennyt läpi?
Mitä meteliä? Itsehän sinä siinä uikutat ja kaiken lisäksi vielä edellisen hallituksen tempuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan huolestut, jos nostat hintoja vain 1,5 %. Ihan sama, maksaako joku femman enemmän vai vähemmän.kyllä monet ihmiset alkavat miettiä että mistä joutuu säästämään jos kaikki palvelut nousevat joten kyllä tuo tulee vaikuttamaan pienyrittäjiin mutta eihän kokoomus heitä ajattelekaan
Kerrohan vaihtoehtobudjettisi, mistä säästetään, mitä korotetaan, että saadaan yli 10 miiljardin vuotuinen alijäämä kurottua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmatkakulujen omavastuu noussut. ALV:n nosto nostaa mm bensan, sähkön hintaa, niitä sinullakin kuluu kuukausittain. Tässä nyt ne jotka kai lähinnä sinua koskettavat. Itse kyllä katson oman napani ulkopuolelle ja mietin muitakin. Ja lisäksi eriarvoisuus ja köyhyys lisäävät turvattomuutta.
Ei me vielä tiedetä, vaikuttaako alv:n nosto paljoa mitään. Jos se nousee sovitun, niin sen nousua ei edes huomaa.
Et ilmeiseti osaa prosenttilaskua. Alv:n nosto aiheuttaa kotimaisen inflaation, koska kaikki kallistuu paitsi palkat ja etuudet pienenevät. Ostovoima heikkenee ja pk-yritykset alkavat kaatua entistä sankemmin parvin.
En ole huomannut mitään leikkauksia. Köyhähkö kyllä olen tai ainakin tulot on pienet. Saan yhteiskunnala paljon, mutta en mitään tulonsiirtoja tai tukia, kaikki on ansaittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Himmelistä saamme kiittää lähinnä kesKUSTApuoluetta, joka väenväkisin halusi joka mullinkasvatuspitäjään oman sotealueen, vaikka alkuperäinen esitys ei olisi näin tehnyt.
Muut hallituspuolueet nyt vaan sattuivat hyväksymään sen. Ymmärsivätkö ne edes mitä ovat hyväksymässä? Oliko some-päivitys tärkeämpi, kuin perehtyä tähän uudistukseen?
Eikö ap kysynyt leikkauksista jotka on tehty jo?
ALVn korotus tulee voimaan vasta syksyllä. Työmatkakulut on kompensoitu polttoaineveron laskulla. Mulle ainakin näin päin on edullisempaa, kuin hakea sitä verovähennystä