Ottaako joku muukin pian roskiin meneviä vaatteita reissuun?
Itse otan esim. lähes reikäisiä sukkia ja alkkareita reissuun, ja jätän sitten hotellin roskikseen. Kätevää, kun ei ole niin paljon pyykkiä reissun jälkeen. Tiedän, että pitäisi kai ajatella kohteen jätehuoltoa ym., mutta kai sitä voi odottaa, että saa edes roskia jättää roskikseen, kun kalliissa hotellissa yöpyy.
Tämä ei sitten ole provo. Olen vaan outo. :)
Kommentit (90)
Mihin ihmeen reissuun? Minulla roskiin menossa olevat vaatteet on varattu mahdollisia työhaastatteluja varten. Kun näyttää tarpeeksi köyhältä, työnantaja voisi olettaa, että nyt on motivoitunut työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen kun eilisessä 90 days Fiancee -ohjelman jaksossa se musta tyttö meni tapaamaan poikkistaan Napoliin. Niin hänellä oli junasta poistuessa vain sellainen rantakassin oloinen kevyt kantamus olalla, ei yhtään mitään muita matkalaukkuja? Että noinko pienellä tavaramäärällä ihminen lähtee toiselle puolelle maapalloa? Matkan pituudesta ei tosin ollut puhetta mutta odottaisi nyt silti edes pientä matkalaukkua, tuohan oli pelkät käsimatkatavarat! Sitten sillä oli paksu takki kuitenkin seuraavassa kohtauksessa kun menivät ravintolaan syömään. Johan tuo takki olisi vienyt koko sen rantakassin tilan?
Sama juttu oli samassa ohjelmassa naisella joka meni Espanjaan tapaamaan poikaystävää, hänkin odotteli treffipaikalla vain repun kanssa.
Ihanko totta naiset matkustavat näin vähillä kapsäkeillä?
Eivät kaikki naiset mutta minä olen tehnyt parin viikon matkoja pelkän käsimatkatavaran varassa. Pesen alusvaatteet illalla tai aamulla majapaikan kylpyhuoneessa, ja pärjään 2-3 väljällä pellavamekolla, jotka ripustan yöksi henkariin lepäämään. Kengät ovat hyvin sisäänajatetut monitoimiset juoksutossut. Tosin en käykään hienoissa ravintoloissa. Päällysvaatteita ei survota laukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen kun eilisessä 90 days Fiancee -ohjelman jaksossa se musta tyttö meni tapaamaan poikkistaan Napoliin. Niin hänellä oli junasta poistuessa vain sellainen rantakassin oloinen kevyt kantamus olalla, ei yhtään mitään muita matkalaukkuja? Että noinko pienellä tavaramäärällä ihminen lähtee toiselle puolelle maapalloa? Matkan pituudesta ei tosin ollut puhetta mutta odottaisi nyt silti edes pientä matkalaukkua, tuohan oli pelkät käsimatkatavarat! Sitten sillä oli paksu takki kuitenkin seuraavassa kohtauksessa kun menivät ravintolaan syömään. Johan tuo takki olisi vienyt koko sen rantakassin tilan?
Sama juttu oli samassa ohjelmassa naisella joka meni Espanjaan tapaamaan poikaystävää, hänkin odotteli treffipaikalla vain repun kanssa.
Ihanko totta naiset matkustavat näin vähillä kapsäkeillä?
Olen aina matkustanut kylläkin miehenä pelkän tavallisen repun kanssa. Hyvin pärjää pidemmänkin ajan pikkupyykki käsialtaassa tavallisella saippualla ja on kaikkialla kolikkopesuloitakin.
Otan vain mahdollisimman vähän, kun kuitenkin ostan monta kertaa halvempia ( kuin Suomessa) vaatteita ja kenkiä paikanpäältä
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan. Ystävän mies tekee noin, ja heillä on siitä aina riitaa, kun mies, joka pukeutuu ihan siististi, on sitten lomalla kamalissa kamppeissa niin että saa hävetä.
Suomalaiset pukeutuu epäsiististi eikä peseydy, haisee.
En. Mä matkustan tasokkaisiin hotelleihin ja lomakohteisiin ja otan parhaat vaatteeni ja kenkäni mukaan. Takaisin tullessa maksan aina ylipainosta, koska ostan lisää vaatteita, kenkiä , laukkuja ja kosmetiikkaa kohteissa. Ei tulisi mieleenlään lähteä jossain ryntyissä reissuun
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän hyvin, miksi tunnistan suomalaiset ulkomailla jo metrien päästä. Paluulennon portinkin näkee kentällä jo kaukaa, kun ryysyjengi on kokoontunut sen eteen.
Ainoastaan jossain mökillä vieraillessa otan mukaani surkeimmat pyyhkeet ja lakanat, mistä ei haittaa, jos sattuu unohtumaan ja jotka voi heittää menemäänkin, jos satutaan kotimatkalla tekemään jotain sellaisia ostoksia, mille tarvitsee tilaa. Samoin kylpylöissä ja uimahalleissa on surkeimmat pyyhkeet mukana. Ei tule suurta vahinkoa, jos joku sattuukin pöllimään ne.
Käyn auringonnousun aikaan viileässä aamulenkillä. Kaikki lenkkivaatteet: tpaidat, huppari, collegehousut, shortsit on kuluneita mutta ehjiä. Jätän ne lähtöaamuna likaisena muovikassissa rantakadulle roskiksen viereen. Samoin vanhat lenkkarit, ilman pohjallisia. Vartin päästä pussi on mennyt. Tämä on käytäntö esim Fugessa.
Vierailija kirjoitti:
En. Mä matkustan tasokkaisiin hotelleihin ja lomakohteisiin ja otan parhaat vaatteeni ja kenkäni mukaan. Takaisin tullessa maksan aina ylipainosta, koska ostan lisää vaatteita, kenkiä , laukkuja ja kosmetiikkaa kohteissa. Ei tulisi mieleenlään lähteä jossain ryntyissä reissuun
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän hyvin, miksi tunnistan suomalaiset ulkomailla jo metrien päästä. Paluulennon portinkin näkee kentällä jo kaukaa, kun ryysyjengi on kokoontunut sen eteen.
Alusvaatteet tai sukat ei näy mihibkään ja pelkästään kokematon matkaaja ottaa jalkaansa uudet kengät.
Eikä nekään ulospäin näy, jos ottaa hammastahnatuubin lopun, vajaan sampoopullon jne.
En luottaisi etelän jätehuoltoon. Voi päätyä Välimereen ne sun rikkinäiset kalsarisi. Roskat roskiin täällä ja ehjät mukaan, jotka tuot takaisinkin.
Otan reissuun mukaan ison pinon parhaat päivänsä nähneet alkkarit, heittelen käytön jälkeen roskiin. En halua että kukaan tullissa hypistelee mun pikkuhousuja.
Vierailija kirjoitti:
Otan reissuun mukaan ison pinon parhaat päivänsä nähneet alkkarit, heittelen käytön jälkeen roskiin. En halua että kukaan tullissa hypistelee mun pikkuhousuja.
Mutta siivooja saa ottaa talteen hotellin roskiksesta?
No eikös ainakin sieltä Italiasta roudata roskat meille, joten ei järkeä jättää kamoja ainakaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
No minulla on usein ne mukavat kuluneet kävelyä kestävät kengät mukana ja jätän ne sitten matkasta kun pakkaan kotiinpäin. Palvelevat reissussa erinomaisesti ja sitten saavat jäädä.
Jos teet noin nahkakengille, hävität hyvät kengät ihan turhaan. Suutarit tekevät ihmeitä vaikka hieman nauraville kengänpohjille ja itse pitää muistaa rasvata ja lankata niin kestävät vuosikymmeniä. Niin ja kokemuksesta puhun. Jalkaan muotoutuneet nahkakengät eivät ikinä hierrä rakkoja vaikka kävelisi pitkiä matkoja.
Mitä kauemmas matkustaa, sen heikompi on jätteenkäsittely. Suurennat matkasi hiilijalanjälkeä entisestään.
Aikoinaan kun käytiin Lapissa ja tanssittiin hotellissa joka ilta, niin tanssikengät kului ja naarmuuntui. Otin mukaan muutaman parin niitä jo hyvin muotuotuneita ja jo pidettyjä, toki lähtessä siistejä. Sitten kun lähdettiin viikon jälkeen pois niin jätin ne pahimmin kärsineet (toki iloisia iltoja nähneet) kengät roskakoriin. Matkamuistoja en rohmunnut, mutta turhaan kulutetut kengät olisin kotiin kantanut.
Silloin käytettiin kauniita korkokenkiä, ei mitään tanssilenkkareita tai matalia lättänöitä. Silloin myös tanssittiin kunnolla paritasseja eikä mitään kädenali vemputusta kaikki tanssit. Oi niitä aikoja...
Kyllä ja otan juuri jämä/näytekosmetiikat mukaan. Jopa täällä parjatut viime kesän aurinkorasvan jämätkin kulutettiin viime reissussa ja ei iho palanut. Käytän vaatteet ihan loppuun.
Jossain mökillä kyllä, eihän siellä kukaan katsele mihin pukeutuu, kaupunkilomalle siistit vaatteet, myös ehjät alusvaatteet, koskaan ei tiedä saako yöksi seuraa...
En reissaa, mutta mökillä ne menee hyvin! Laitan käytetyt laatikkoon ja tarkoitus on sitten tilkitä niillä rakenteiden vuotokohtia. Eipähän lasten tarvi sitten ostaa eristeitä kun minusta aika jättää.