Ottaako joku muukin pian roskiin meneviä vaatteita reissuun?
Itse otan esim. lähes reikäisiä sukkia ja alkkareita reissuun, ja jätän sitten hotellin roskikseen. Kätevää, kun ei ole niin paljon pyykkiä reissun jälkeen. Tiedän, että pitäisi kai ajatella kohteen jätehuoltoa ym., mutta kai sitä voi odottaa, että saa edes roskia jättää roskikseen, kun kalliissa hotellissa yöpyy.
Tämä ei sitten ole provo. Olen vaan outo. :)
Kommentit (90)
Rikkinäiset vaatteet menee heti roskiin. En todellakaan roudaa niitä esim. espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä siistit ja ehjät vaatteet aina mukana eikä mitään jämäkosmetiikkaa. Hammaslääkäriltä ja kosmetologilta oon ottanut pikkupakkauksia jotka ehkä reissussa tyhjenee, ehkä ei, ja en mielelläni kuormita lomakohteen jätehuoltoa joka ei ole samalla tasolla kuin Suomessa (jos nyt aattelen sitä yleisinta matkakohdettani Kreikkaa).
Maailmalla on myös pesuloita joissa voi asioida, sekä itsepalvelu- että palvelu- jos likaisten vaatteiden kuskaaminen tuntuu vaikealta.
Likaisista vaatteista voi tarttua ikäväa hajua matkalaukkuun. Näin tapahtui kerran, kun otin matkalle mukaan vasta ostetun matkalaukun. Käytetyt vaatteet olivat muovikassissa, mutta silti sieltä oli lehahtanut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö pyykit käsin kotona vai mikä niissä on niin rasittavaa?
Kotiin raahaaminen. Muutenkin on kiva että matkalaukkuun mahtuu lomalla ostettuja uusia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mä matkustan tasokkaisiin hotelleihin ja lomakohteisiin ja otan parhaat vaatteeni ja kenkäni mukaan. Takaisin tullessa maksan aina ylipainosta, koska ostan lisää vaatteita, kenkiä , laukkuja ja kosmetiikkaa kohteissa. Ei tulisi mieleenlään lähteä jossain ryntyissä reissuun
Tätä ketjua lukiessa ymmärrän hyvin, miksi tunnistan suomalaiset ulkomailla jo metrien päästä. Paluulennon portinkin näkee kentällä jo kaukaa, kun ryysyjengi on kokoontunut sen eteen.
Köyhän tuntee siitä, ettei sillä ole kantajaa ja kamaripalvelijaa matkoillaan. Sinutkin.
Köyhät kehuu palvelijalla. Rikkaat eivät edes tiedä montako jäsentä henkiökuntaa on mukana, kun sihteerit hoitavat sellaiset jutut.
Tosirikkaat eivät maksa palkkaa palvelijoilleen kuin 8 € päivässä, ottavat heidän passit itselleen ja pakottavat nukkumaan kerrossängyissä ikkunattomassa kellarissa. Siksi he ovat tosirikkaita.
Britannian rikkain perhe riisti työntekijöitä huvilallaan tuomittiin vuosiksi vankilaan https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010516837.html
En.
Kun vaate tulee tiensä päähän leikkelen sen räteiksi. Jos on hutiosto, myyn kirpparilla.
Lomalla lomailen, en mieti tekstiilihuoltoani. Ja haluan lomalla käyttää kivoja vaatteita enkä lumppuja. Se on osa loman ylellisyyttä.
Kosmetiikka on matkapakkauksissa.
Ihan outo ap.
Hän omistaa vain surkeita halpisrättejä, kun ne kuluvat vuodessa tai puolessa loppuun. Tai matkustaa kerran kymmenessä vuodessa.
En ota.
Vanhat rievut käytetään loppuun siivotessa tai koiralenkeillä.
Mut kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan outo ap.
Hän omistaa vain surkeita halpisrättejä, kun ne kuluvat vuodessa tai puolessa loppuun. Tai matkustaa kerran kymmenessä vuodessa.
Minua harmittaa, kun en omista tarpeeksi huonoja vaatteita, että voisin tehdä kuten ap. Joskus sentään onnistuu.
Köyhät kehuu palvelijalla. Rikkaat eivät edes tiedä montako jäsentä henkiökuntaa on mukana, kun sihteerit hoitavat sellaiset jutut.