Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako joku muukin pian roskiin meneviä vaatteita reissuun?

Vierailija
16.06.2024 |

Itse otan esim. lähes reikäisiä sukkia ja alkkareita reissuun, ja jätän sitten hotellin roskikseen. Kätevää, kun ei ole niin paljon pyykkiä reissun jälkeen. Tiedän, että pitäisi kai ajatella kohteen jätehuoltoa ym., mutta kai sitä voi odottaa, että saa edes roskia jättää roskikseen, kun kalliissa hotellissa yöpyy.

Tämä ei sitten ole provo. Olen vaan outo. :)

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on usein ne mukavat kuluneet kävelyä kestävät kengät mukana ja jätän ne sitten matkasta kun pakkaan kotiinpäin. Palvelevat reissussa erinomaisesti ja sitten saavat jäädä.

Kotiin paljain jaloin vai mitenkä?

Vierailija
42/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Loma on sellainen aika jolloin kuuluu nauttia, ja rikkinäiset vaatteet tai jotkut jämäkosmetiikat eivät todellakaan kuulu nautintoihini tai edes normaalielämääni. En myöskään hamstraa mitään tuliaisroinaa.

Samoin. Saatika sitten nämä, jotka pyykkäävät t-paitoja iltaisin lavuaarissa, että selviää reissun kahdella paidalla. No kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on usein ne mukavat kuluneet kävelyä kestävät kengät mukana ja jätän ne sitten matkasta kun pakkaan kotiinpäin. Palvelevat reissussa erinomaisesti ja sitten saavat jäädä.

Hölmö

Vierailija
44/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän voi paskaantuneet kamat postittaa kotiin. Ei tarvitse itse roudailla hiki hatussa.

Vierailija
45/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kannattaa koska nykyään hotelleissa on luteita ja muita tuholaisia. Kun heittää käytetyt vaatteet pois niin on pienempi riski siihen, että loiset siirtyvät kotiin.

Useimmiten kai on joku matkakassi kuitenkin mukana, samalla lailla ne mahdolliset ötökät siinä kulkee kuin alusvaatteissa... vai puhuttiinko nyt nimenomaan satiaisista? 

Vierailija
46/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun käytiin Lapissa ja tanssittiin hotellissa joka ilta, niin tanssikengät kului ja naarmuuntui. Otin mukaan muutaman parin niitä jo hyvin muotuotuneita ja jo pidettyjä, toki lähtessä siistejä. Sitten kun lähdettiin viikon jälkeen pois niin jätin ne pahimmin kärsineet (toki iloisia iltoja nähneet) kengät roskakoriin. Matkamuistoja en rohmunnut, mutta turhaan kulutetut kengät  olisin kotiin kantanut.

Silloin käytettiin kauniita korkokenkiä, ei mitään tanssilenkkareita tai matalia lättänöitä. Silloin myös tanssittiin kunnolla paritasseja  eikä mitään kädenali vemputusta kaikki tanssit. Oi niitä aikoja...

Miten kengät on siistit lähtiessä mutta parin illan tanssimisen jälkeen roskiskamaa? 

Vierailija
47/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mä matkustan tasokkaisiin hotelleihin ja lomakohteisiin ja otan parhaat vaatteeni ja kenkäni mukaan. Takaisin tullessa maksan aina ylipainosta, koska ostan lisää vaatteita, kenkiä , laukkuja ja kosmetiikkaa kohteissa. Ei tulisi mieleenlään lähteä jossain ryntyissä reissuun

Tätä ketjua lukiessa ymmärrän hyvin, miksi tunnistan suomalaiset ulkomailla jo metrien päästä. Paluulennon portinkin näkee kentällä jo kaukaa, kun ryysyjengi on kokoontunut sen eteen.

Minä teen juuri niinkuin sinä, mutta en lähtisi suomalaisia haukkumaan mistään asiasta. Ei kuulu minulle, miten kukin reissaa ja minkä näköisenä. Suomalaiset eivät tunnista minua suomalaiseksi koskaan, jolleivat kuule minun puhuvan suomea. Nuorempana aitona blondina ruotsalaisetkin luulivat ruotsalaiseksi ja nyt värjättyäni harmaat piiloon tummanruskeaksi minua luullaan saksalaiseksi. Vitsailen aina, että voisin töppäillä mielin määrin eikä se menisi suomalaisten piikkiin. Niin ja olen pitkä ja hoikka.

Vierailija
48/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä siistit ja ehjät vaatteet aina mukana eikä mitään jämäkosmetiikkaa. Hammaslääkäriltä ja kosmetologilta oon ottanut pikkupakkauksia jotka ehkä reissussa tyhjenee, ehkä ei, ja en mielelläni kuormita lomakohteen jätehuoltoa joka ei ole samalla tasolla kuin Suomessa (jos nyt aattelen sitä yleisinta matkakohdettani Kreikkaa). 

Maailmalla on myös pesuloita joissa voi asioida, sekä itsepalvelu- että palvelu- jos likaisten vaatteiden kuskaaminen tuntuu vaikealta. 

Vierailija
49/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustatko sinä muka yhdet ainoat kengät mukanasi?

Vierailija
50/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, päinvastoin. Otan nätit vaatteet reissuun kun siellä kuitenkin otetaan valokuvia yms. Kivempi katsella niitä sitten myöhemmin kun näyttää suht edustavalta. Otan myös kivat alusvaatteet koska reissussa yleensä tulee innostuttua miehenkin kanssa iltapuuhiin useammin kuin kotona ;)

Vierailija
51/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan. Ystävän mies tekee noin, ja heillä on siitä aina riitaa, kun mies, joka pukeutuu ihan siististi, on sitten lomalla kamalissa kamppeissa niin että saa hävetä.

Suomalaiset pukeutuu epäsiististi eikä peseydy, haisee.

Kaikki ei ole kuten sinä, joka haiset.

Vierailija
52/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Loma on sellainen aika jolloin kuuluu nauttia, ja rikkinäiset vaatteet tai jotkut jämäkosmetiikat eivät todellakaan kuulu nautintoihini tai edes normaalielämääni. En myöskään hamstraa mitään tuliaisroinaa.

Samoin. Saatika sitten nämä, jotka pyykkäävät t-paitoja iltaisin lavuaarissa, että selviää reissun kahdella paidalla. No kukin tavallaan.

Lomamatkoilla olen aina siisteissä vaatteissa, vanhat menevät kotona roskiin, jos ovat kulahtaneet yms. Ostan laatua niin ei tarvitse koko ajan olla ostamassa uusia ja kestävät vuositolkulla. Tämä alusvaatteista lähtien. Tulee muuten vuosien myötä iso säästö, kun satsaa laatuun. Nytkin on käytössä n. 10 vuotta vanhoja kesämekkoja, jotka eivät ole menneet miksikään. Kannattaa ostaa ajattomia vaatteita eikä vain pintamuotia, joka muuttuu parin kuukauden välein. Niin ja paino kannattaa pitää suurinpiirtein samana, että vanhat vaatteet mahtuvat päälle. Jo 5 kg on yksi kokonumero, ihan vain vinkiksi.

Vierailija
53/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun käytiin Lapissa ja tanssittiin hotellissa joka ilta, niin tanssikengät kului ja naarmuuntui. Otin mukaan muutaman parin niitä jo hyvin muotuotuneita ja jo pidettyjä, toki lähtessä siistejä. Sitten kun lähdettiin viikon jälkeen pois niin jätin ne pahimmin kärsineet (toki iloisia iltoja nähneet) kengät roskakoriin. Matkamuistoja en rohmunnut, mutta turhaan kulutetut kengät  olisin kotiin kantanut.

Silloin käytettiin kauniita korkokenkiä, ei mitään tanssilenkkareita tai matalia lättänöitä. Silloin myös tanssittiin kunnolla paritasseja  eikä mitään kädenali vemputusta kaikki tanssit. Oi niitä aikoja...

Miten kengät on siistit lähtiessä mutta parin illan tanssimisen jälkeen roskiskamaa? 

Minä olisin vienyt suutarille nahkakengät ja simsalabim kengät ovat kuin uudet.

Vierailija
54/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matkalle ottaa ne mukavat kävelyä hyvin kestävät kengät, jotka heittää pois, pitäisi siis pakata mukaan toiset kengät paluumatkaa varten? Puhutaan kävelykengistä, ei ainoista kengistä.

Vierailija
55/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomamatkoilla olen aina siisteissä vaatteissa, vanhat menevät kotona roskiin, jos ovat kulahtaneet yms. Ostan laatua niin ei tarvitse koko ajan olla ostamassa uusia ja kestävät vuositolkulla. Tämä alusvaatteista lähtien. Tulee muuten vuosien myötä iso säästö, kun satsaa laatuun. Nytkin on käytössä n. 10 vuotta vanhoja kesämekkoja, jotka eivät ole menneet miksikään. Kannattaa ostaa ajattomia vaatteita eikä vain pintamuotia, joka muuttuu par

Minkä merkkisiä alusvaatteita ostat? Itse yritän etsiä just jotain parempaa alusvaatteita, mut kaikki tuntuu reikiintyvän nopeasti tai kuminauha löystyy. 

Vierailija
56/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mä matkustan tasokkaisiin hotelleihin ja lomakohteisiin ja otan parhaat vaatteeni ja kenkäni mukaan. Takaisin tullessa maksan aina ylipainosta, koska ostan lisää vaatteita, kenkiä , laukkuja ja kosmetiikkaa kohteissa. Ei tulisi mieleenlään lähteä jossain ryntyissä reissuun

Tätä ketjua lukiessa ymmärrän hyvin, miksi tunnistan suomalaiset ulkomailla jo metrien päästä. Paluulennon portinkin näkee kentällä jo kaukaa, kun ryysyjengi on kokoontunut sen eteen.

Ei kukaan ulkopuolinen (kai) sinun alusvaatteitasi ja sukkiasi näe?

Ap

Vierailija
57/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubb

Vierailija
58/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matkalle ottaa ne mukavat kävelyä hyvin kestävät kengät, jotka heittää pois, pitäisi siis pakata mukaan toiset kengät paluumatkaa varten? Puhutaan kävelykengistä, ei ainoista kengistä.

Ei puhuta kävelykengistä, vaan mukavista kävelyä kestävistä kengistä. Ja totta kai pitää olla toisetkin kengät.

Vierailija
59/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilit kuuluu kierrättää, niitä ei saa heittää roskiin. Maailma hukkuu kohta tekstiilijätteeseen!

Vierailija
60/90 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennolla housut ryttääntyy, joten jalkaan vanhat ja käsipakaasiin siistit. Jos matkalla on luontoretkiä tai alkeellista majoitusta voi vanhat vaatteet käyttää viimeisen kerran puskissa rymytessä ja kylminä öinä. Laitan kyllä siististi sitten paikkaan, josta mahdollisesti lähtevät kiertoon tai päätyvät jätteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi