Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Minulla on 4 lasta ja kaikilla ystävillänikin on 2-3 lasta.
Kommentit (172)
Mä en ymmärrä, miksi ketään ihmistä kiinnostaa toisten lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen.
t. Äiti
Mistä ap on mahtanut lapsensa hankkia? Paljonko oli hinta / lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi löytyy, toista yritetään parhaillaan!
Kumppanisi on varmaan käynyt jo vasektomiassa, että saa "yrittää" mahdollisimman kauan ja usein - lycka till!
Vanhemmuus=ei vapaa-aikaa eikä kunnollisia yöunia vuosikausiin.
Vähän ihmettelen miten syntyvyys on ollu aikoinaan niin suuri ku kyllä tää pienen lapsen vanhemmuus on melko masokismia.
No ei siinä mitään ymmärtämistä ole. Et sinä tule pääsemään toisen ihmisen pään sisään. Joku uskot, kun vela kertoo, että x,y ja z olivat syyt olla hankkimatta lapsia, tai sitten et usko.
Ei ole riittävää hoivaviettiä.Olisin ollut pska äiti ja köyhäkin vielä ja ei ollut puolisoakaan. Toki en välttämättä olisi niitä lapsia edes saanut ( oli sen verran ongelmaa kohdussa ja munasarjoissa).
Vaikuttaa ihan kyllä legit aloitukselle, ahahahahah god damn people can be so dumb. Huolehdi sä vain sun muksuista lopun elämääsi, tsemppiä.
Jos olisin syntynyt parempaan maahan, voisin harkita lapsen tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän suvun kirous päättyy minuun
Jep. Kusipäiden ketju katkeaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko ap hankkinut lapsia ilman kumppania? Nimittäin kumppanin puute on yksi olennaisimmista syistä lapsettomaan tilanteeseen.
Ja miksi sinulla ei ole kumppania?
Syöpä ja krooniset sairaukset?
Ei helvetti tehän kuolette ennen 40v ikää.
No mut on se hyvä että sä sentään synnytät maan täyteen niitä lapsia.
On paljon ilkeitä ja jopa pahoja ihmisiä, joka näkyy tässä ketjussa ja palstalla jne.
Silti sellaisetkin ovat jotenkin ihmeessä lisääntyneet.
Siitä saavat sitten kärsiä kiltit, ystävälliset ihmiset ja heidän mahdolliset lapsensa...
Lisäksi tuohon listaan voi lisätä välinpitämättömyyden, vastuuttomuuden sekä pelkän itsekkään omahyväisyyden.
On se sitten "hienoa", kun ko. ominaisuudet leviävät...
tyypillen demari muut maksavat luku taidoton kun ei ees kortonkia osaa käyttää. minä minä mulle kuuluu
En ole tullut raskaaksi useista yrityksistä huolimatta. En siis käsittääkseni evoluutio huomioon ottaen ole äidiksi kykeneväinen. Nuorempana se oli kova paikka.
Nykyään olen jo sisäistänyt asian ja oikeastaan aika tyytyväinen. Aion elää elämäni niin ettei sukulaisille jää ihmeteltävää tai omaisuutta mitä jakaa.
Minä taas en pysty mitenkään ymmärtämään, miksi jotkut hankkivat lapsia tuosta ja kenen kanssa vaan.
Suostutaan ihan hirveän huonoihin parisuhteisiin ja lapsikin on saatava ihan väkisin, vaikka jopa geenit ovat todella surkeita.
Sitten riidellään (*mikä on välillä jopa tervettä...), oksennetaan oma paha olo toisen päälle.
Nälvitään, haukutaan, ilkeillään.
Tavoitellaan vain omaa etua.
Pahimmissa tapauksissa vedetään lapset pelinappuloiksi.
Miksi ihmeessä jotkut suostuvat tuollaiseen🤦
Vierailija kirjoitti:
Lapsia, riippakiveksi seuraavaksi 20 vuodeksi? Älä nyt vitsejä murjo.
Kuka haluaa pilata tyttövartaloaan, saada roikkuriipputissejä, venynyttä mahanahkaa ja kasaan kursittua synnytysten löysyttämää venynyttä pillua.
Ei kiitti!
Mut jos se on sun juttu, niin ilman muuta.
Mun ei ole.
Nuo vartalon muutokset tapahtuu joka tapauksessa vanhetessa.....
lapset on parasta,mitä mulle on tapahtunut
Oiskohan toi että feminismi on demonisoinut lapsien hankinnan.