Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Minulla on 4 lasta ja kaikilla ystävillänikin on 2-3 lasta.

Vierailija
16.06.2024 |

En ymmärrä

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas :D Eli koska sinä haluat elää tietyllä tavalla ja nautit siitä, pitäisi kyseisen elämäntavan olla muillekin elämän suola? Vaikka meitä ihmisiä on erilaisia ja kaikki eivät todellakaan sovellu vanhemmaksi saati sitten halua perhettä. Jokainen lapsi ansaitsee syntyä perheeseen, jossa on haluttu ja jossa häntä rakastetaan ja kohdellaan kunnioittavasti. Sitä lasta ja perhe-elämää tulee haluta ihan 110% - jos se ei oo hell yes, niin sitten todellakin hell no. Muuten kärsii niin lapsi kuin vanhemmat. Jos vaan annettaisiin jokaselle vapaus elää kuten haluaa, se kun ei oo keneltäkään pois eikä oo mitään tiettyä kaavaa miten elämäs kuuluis mennä.

Vierailija
82/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ook sä elämänkoululainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää synnyttää. Ensimmäisen lapsen jälkeen päätin että seuraavaa ei enää tule. Hyvin on toiminut:)

Täällä täysin sama kokemus. Ja miten helppoa onkin "vaan" yhden kanssa. Useampilapsiset ovat tietysti kuorossa hokeneet kuinka lapsella täytyy olla sisarus. 😂🙈 No ei tartte, eikä kiinnosta olla raskaana, synnyttää ja sitten taas kestää pukluja ja paskavaippoja. Nyt on aivan ihanaa, kun lapsi on oppinut kuivaksi ja kehittyy hurjaa vauhtia muutoinkin.

Vierailija
84/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole siunaantunut miestä jonka kanssa haluaisin lapsia, ei ole koskaan edes ollut sitä paljon puhuttua "äidinvaistoa" itselläni.

Ja endometrioosiepäilykin on.

Ikää 35.

Vierailija
85/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO minä olen tohtori, jos tämä helpottaa

Ap

Olet siis sekä tyhmä, ilkeä että vielä           harhainenkin...

Ai, että miten kertakaikkisen upea              ihminen🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Kyllä nyt käy kateeksi!!

Vierailija
86/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tällä palstalla kerran mainittu, että vaikka suomalaisten keskiansiot ovat 3000 euroa kuussa, niin hedelmällisessä iässä olevien 18-35-vuotiaiden keskiansiot vain 1800 euroa brutto?!

Jos tämä pitää paikkaansa, ei ihme että edes lapsia toivovat parit eivät heitä hanki.

Sukupolvien välillä on huikea varallisuusero.

Kyllä. 

Kun ottaa huomioon varallisuuden ja tulot, niin

1) lapsentekoikäisten tulot *ennen veroja* alkavat ykkösellä tai kakkosella ja

2) eläkeläisillä on samansuuruiset tulot kuin parikymppisillä, mutta asunto- ym. varallisuutta. Meidän "köyhillä eläkeläisillämme" on parempi elatuskyky kuin niillä, jotka lapsia voisivat tehdä. 

Vierailija
87/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nippanappa peruskoulun läpi vienyt. Saiko ensimmäisen jo 17-vuotiaana🤭 No vielä on aikaa opiskella amisperustutkinto..

Onko koulutuksellani jotain väliä?

Ihan yleisellä tasolla kommentti: Tutkimusten mukaan korkeasti koulutettujen naisten lapsistakin tulee todennäköisemmin korkeasti koulutettuja. Saattavat myös paremman yleissivistyksen myötä ymmärtää erilaisia näkökulmia asioihin laajemmin kuin matalasti koulutetut.

NO minä olen tohtori, jos tämä helpottaa

Ap

Olet siis kirjoittanut väitöskirjasi äitiyslomillasi?

Vierailija
88/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein "hankkia". Hah! Lapsia saadaan, ei hankita. Tulepas kääntämään vielä kerran veistä haavassa. T. Viallinen. 

Vierailija
89/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas Nico trollimasinoimassa.

Vierailija
90/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa niin fiksuja, että emme tee lapsia koska meillä on omia ongelmia ja sairauksia niin ei haluta että joku lapsi joutuisi niistä kärsimään

Vierailija
91/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole siunaantunut miestä jonka kanssa haluaisin lapsia, ei ole koskaan edes ollut sitä paljon puhuttua "äidinvaistoa" itselläni.

Ja endometrioosiepäilykin on.

Ikää 35.

NO kokoo nyt ittesi

Tollaisen elämänkö lapsena halusit? 🤢

Voi kuule, minulla ei ollut oikein positiiviset tulevaisuudennäkymät lapsenakaan. Ihme että olen elossa tässä ja nyt, jos olisin valinnut sen tien mitä halusin.

Mutta sinähän oletkin mieleltäsi keskenkasvuinen ja et ymmärrä että toiset haluaa elää elämäänsä eri tavoin kuin valtaväestö :)

Vierailija
92/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 ja haluaisin vielä monta lisää <3 siksipä itken just tälläkin hetkellä ku tuli menkat eikä vauva 

omat lapset on maailman paras asia ! <3 

Vierailija
93/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaset hommaa paljo lapsia. Huomaa sun alotuksesta.

Itselläni on kolme lasta. Elikkä vissiinki itsekkin tärähtänyt olen.

Mutta mulla ei ole ongelmaa tajuta miks ihmiset EI tee lapsia kuitenkaan.

Toimitusjohtajilla on yleensä 4 lasta

Olihan Uuno Turhapurokin toimitusjohtaja.

Paino sanalla "toimitus".

Vierailija
94/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hel*** yhtään kenenkään tarvitsee edes perustella ap:n kaltaisille yhtään mitään????

Ap ja muutkin kaltaisensa sen sijaan voisivat perustella, miksi ovat hankkineet lapsia ja miksi he kuvittelevat täysin harhaisesti olevansa yhtään "parempia".

Mutta eihän ne osaa, tyhmyys ja ilkeys vaan loistavat tällaisista...

Vierailija
95/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi löytyy, toista yritetään parhaillaan!

Vierailija
96/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut synnyttää toisenkin lapsen, mutta ensimmäisen vauva-aika oli masentava. Vauva tuntui synnyttyään ihan vieraalta ihmiseltä jotenkin ja pelkäsin, etten osaa olla hänen kanssaan. Joskus tuntui siltä kuin olisimme olleet kahdestaan koko maailmassa, vaikka oikeasti minulla oli tukiverkkoja ja mieskin osallistui parhaansa mukaan.

En viihtynyt äiti-lapsi-kerhoissakaan. Tuntui kuin olisimme ulkopuolisia kaikessa ja pelkäsin, että muut äidit alkavat nähdä meissä jotain omituista ja arvostelevat meitä.

Taaperoaikana lapsen perään piti katsoa jatkuvasti. Palattuani töihin sain vuoden kuluttua burn outin ja olin kuukausia sairaslomalla.

Haaveilin toisesta lapsesta, mutta en uskaltanut ottaa riskiä.

Ja yritin tosiaan puhua noista asioista, kun lapsi oli vauva ja pieni, mutta tuntui, ettei kukaan oikein ymmärtänyt 

Sama kokemus vauva-ajasta. Ei ollut kaksista aikaa, onneksi meni ohi ja selvittiin. Ei ollut mitään ihanaa vauvakuplaa vaan raakaa selviytymistaistoa katkonaisten yöunien ja itkujen keskellä. Lapsen kasvettua on vanhemmuus alkanut tuntua kivalta ja lapsen kanssa on oikeasti ihanaa olla. Ikinä enää en lähtisi uudestaan tuohon vauvaruljanssiin, eipä tartte ikinä enää kokea vauvakuumetta.

Vierailija
97/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hankkia lapsia? Ihmiskunta ei ole kuolemassa sukupuuttoon. Mihin tarvitset lasta? Ihan olennainen kysymys koska lapsi vie 18 vuotta ajastasi ja tulee maksamaan sinulle 140 000€. Rajoittaa elämääsi raskaasti ja estää urakehityksen. Meillähän on jo niin suuri väestö että osaa siitä on varaa haukkua loisiksi niin miksi ottaa riksi että niitä tulisi ehkä lisääkin? Siinä ihan vain muutama asia...

Vierailija
98/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätätkö sinä ne lukuisat lapsesi ihan itse vai elätämmekö me veronmaksajat heidätkin? Elämänkallut luulee, että holtiton lisääntyminen on joku erityistaito.

Vierailija
99/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kylläpä seesteinen äitiyden onni ja tyytyväisyys omiin valintoihin ja elämään oikein loistaa ap:n vastauksista. Siinäpä herttainen ja tasapainoinen äityli! 

Vierailija
100/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 ja haluaisin vielä monta lisää <3 siksipä itken just tälläkin hetkellä ku tuli menkat eikä vauva 

omat lapset on maailman paras asia ! <3 

No mitä te sitten teette kun muksut kasvaa ja oma hedelmällisyyskin on ohi? Anna kun arvaan; alatte painostamaan lapsenlapsien hankintaan. Voi Luoja, tsemppiä vaan teidän muksuille. Nykyään vapaaehtoinen ja toisaalta tahatonkin lapsettomuus lisääntyy. Kannattaa kehittää jotain harrastuksia yms sille ajalle kun ei ole enää pieniä lapsia ja ei ole itsestäänselvää että tulee niitä lapsenlapsiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi