Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Minulla on 4 lasta ja kaikilla ystävillänikin on 2-3 lasta.

Vierailija
16.06.2024 |

En ymmärrä

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikuplassa minäkin elelen. Kolme omaa lasta ja lähipiirissä 3-4 -lapsisia perheitä. Töissä 21 oman ryhmän lasta ja 100+ koko talossa.

Yksi lapseton sisko löytyy. Eipä ole aihe tullut hänen kanssaan esille. Henkilökohtainen asia kuitenkin kyseessä.

Vierailija
62/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni viihdytään kahdestaan

Täällä toinen pariskunta naimissa viimeiset 30 vee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI vaan sama

Vierailija
64/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut synnyttää toisenkin lapsen, mutta ensimmäisen vauva-aika oli masentava. Vauva tuntui synnyttyään ihan vieraalta ihmiseltä jotenkin ja pelkäsin, etten osaa olla hänen kanssaan. Joskus tuntui siltä kuin olisimme olleet kahdestaan koko maailmassa, vaikka oikeasti minulla oli tukiverkkoja ja mieskin osallistui parhaansa mukaan.

En viihtynyt äiti-lapsi-kerhoissakaan. Tuntui kuin olisimme ulkopuolisia kaikessa ja pelkäsin, että muut äidit alkavat nähdä meissä jotain omituista ja arvostelevat meitä.

Taaperoaikana lapsen perään piti katsoa jatkuvasti. Palattuani töihin sain vuoden kuluttua burn outin ja olin kuukausia sairaslomalla.

Haaveilin toisesta lapsesta, mutta en uskaltanut ottaa riskiä.

Ja yritin tosiaan puhua noista asioista, kun lapsi oli vauva ja pieni, mutta tuntui, ettei kukaan oikein ymmärtänyt 

Vierailija
65/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nippanappa peruskoulun läpi vienyt. Saiko ensimmäisen jo 17-vuotiaana🤭 No vielä on aikaa opiskella amisperustutkinto..

Onko koulutuksellani jotain väliä?

Ihan yleisellä tasolla kommentti: Tutkimusten mukaan korkeasti koulutettujen naisten lapsistakin tulee todennäköisemmin korkeasti koulutettuja. Saattavat myös paremman yleissivistyksen myötä ymmärtää erilaisia näkökulmia asioihin laajemmin kuin matalasti koulutetut.

Vierailija
66/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun olen vissiin maho, paha endometrioosi ja silleen

Vierailija
67/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällä palstalla kerran mainittu, että vaikka suomalaisten keskiansiot ovat 3000 euroa kuussa, niin hedelmällisessä iässä olevien 18-35-vuotiaiden keskiansiot vain 1800 euroa brutto?!

Jos tämä pitää paikkaansa, ei ihme että edes lapsia toivovat parit eivät heitä hanki.

Sukupolvien välillä on huikea varallisuusero.

Vierailija
68/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äitiys kasvattaa"

joo hyvin kasvatti, aloituksesta päätellen. ei edes ymmärrä erilaisia ihmisiä. huoh

Vierailija
69/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nippanappa peruskoulun läpi vienyt. Saiko ensimmäisen jo 17-vuotiaana🤭 No vielä on aikaa opiskella amisperustutkinto..

Onko koulutuksellani jotain väliä?

Ihan yleisellä tasolla kommentti: Tutkimusten mukaan korkeasti koulutettujen naisten lapsistakin tulee todennäköisemmin korkeasti koulutettuja. Saattavat myös paremman yleissivistyksen myötä ymmärtää erilaisia näkökulmia asioihin laajemmin kuin matalasti koulutetut.

NO minä olen tohtori, jos tämä helpottaa

Ap

Vierailija
70/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia, eikä jotkut saa lapsia.

ikävää, kun tulet tänne ihmettelemään itsestäänselvyyksiä, se on jokaisen oma valinta ja/tai on syitä, että se ei onnistu tai ole mahdollista.

Sijaissynnytykseenkään ei voi turvautua Suomessa, vaikka joillekin se olisi parempi ratkaisu.

Vierailija
71/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi kaikki ei halua kissaa. Minä pidän kissoista. Minulla on niitä viisi. Ja kaikilla tutuillani on kissa. En ymmärrä miten voi elää ilman kissaa. En yleensäkään ymmärrä miten kukaan voi olla elämättä kuten minä. 

Vierailija
72/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kodinvaihtaja koira sai aikanaan lähtöpassit omistajansa tullessa raskaaksi. Silloinen kaveri joutui kiireesti hakemaan kissan pois allergiseksi muuntuneesta lapsiperhe taloudesta. Jonkun täytyy jäädä ottamaan koppia, kun joku perheellinen sairastuu tai kyllästyy. Yleensä tämä virka lankeaa meille lapsettomille.

Vierailija
73/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö

lapsia, ellette osaa tai jaksa kasvattaa heitä. Pelkkä tekeminen ei todellakaan riitä.

Sinun pitäisi tehdä lapsia

Se on velvollisuus

Olenkin tehnyt ja aikuisiksi kasvattanut.  Heilläkin lapsia.

Vierailija
74/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä on monia, eikä jotkut saa lapsia.

ikävää, kun tulet tänne ihmettelemään itsestäänselvyyksiä, se on jokaisen oma valinta ja/tai on syitä, että se ei onnistu tai ole mahdollista.

Sijaissynnytykseenkään ei voi turvautua Suomessa, vaikka joillekin se olisi parempi ratkaisu.

On ikävää, että levität vihreiden valheita

Koko maan naisetko on noin helvetin sairaita homekasoja?

Että kuolee pystyyn, mitään ei voi tehdä... Vastuita ei voida hoitaa 🤢

Vierailija
75/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset ovat sietämättömiä - ja sitten alkaa murrosikä...

Vierailija
76/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kodinvaihtaja koira sai aikanaan lähtöpassit omistajansa tullessa raskaaksi. Silloinen kaveri joutui kiireesti hakemaan kissan pois allergiseksi muuntuneesta lapsiperhe taloudesta. Jonkun täytyy jäädä ottamaan koppia, kun joku perheellinen sairastuu tai kyllästyy. Yleensä tämä virka lankeaa meille lapsettomille.

Piikille vaan

Vierailija
77/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut synnyttää toisenkin lapsen, mutta ensimmäisen vauva-aika oli masentava. Vauva tuntui synnyttyään ihan vieraalta ihmiseltä jotenkin ja pelkäsin, etten osaa olla hänen kanssaan. Joskus tuntui siltä kuin olisimme olleet kahdestaan koko maailmassa, vaikka oikeasti minulla oli tukiverkkoja ja mieskin osallistui parhaansa mukaan.

En viihtynyt äiti-lapsi-kerhoissakaan. Tuntui kuin olisimme ulkopuolisia kaikessa ja pelkäsin, että muut äidit alkavat nähdä meissä jotain omituista ja arvostelevat meitä.

Taaperoaikana lapsen perään piti katsoa jatkuvasti. Palattuani töihin sain vuoden kuluttua burn outin ja olin kuukausia sairaslomalla.

Haaveilin toisesta lapsesta, mutta en uskaltanut ottaa riskiä.

Ja yritin tosiaan puhua noista asioista, kun lapsi oli vauva ja pieni, mutta tuntui, ettei kukaan oikein ymmärtänyt 

Pelkuri

Samalla

Pelkuri

Samalla petit Isänmaan

Ja sinä olet porvoolainen trolli. 🥳

Vierailija
78/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapset ovat sietämättömiä - ja sitten alkaa murrosikä...

Sinä olet pikkulapsi

Vierailija
79/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI vaan sama

Usko jo nyt ettei ole! 

Vierailija
80/172 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaset hommaa paljo lapsia. Huomaa sun alotuksesta.

Itselläni on kolme lasta. Elikkä vissiinki itsekkin tärähtänyt olen.

Mutta mulla ei ole ongelmaa tajuta miks ihmiset EI tee lapsia kuitenkaan.

Toimitusjohtajilla on yleensä 4 lasta

Olihan Uuno Turhapurokin toimitusjohtaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan