Mitä kokkaatte juhannuksena? Onko joku perinne ruoka?
Grillimakkaraa ja varhaisperunoilla mennään me. Jos huvittaa niin joku vihersalaatti siihen.
Kommentit (252)
Tuoretta esinahkaa, smegmaa ja spermaa.
Alaston mies ja kestävä stondis.
NAM.
Minä korkkaan perinteisesti Koskenkorvan tai kaksi, kyytipojaksi salkku tai pari hyvää olutta.
Poprilli tai Atrilli tarjousmakkaraa. Varhaisperunoita ja silliä. Lohta jos raaskis ostaa niin paistais sitä. Ihan pullakahvia sitten.
Naudanfilepaisti, valkosipuliperunat, pippurikermakastike, lämminsavulohi ja uudet perunat tillijogurttikastikkeella. Vihersalaatti ja uunissa paahdetut parsat.
Jälkiruuaksi jäätelöitä ja prinsessakakku.
Kokon jälkeen kirkas perunasalaatti ja grillimakkaroita.
Varhaisperunat, silliä, tlilliä, graavisuolattua lohta, sienisalaatti, valkosipulipikkelsiä, raikas salaatti.
Työpaikan mikrossa luultavasti puuroa
Me tehdään itse burgereita. Pihvit tietysti grillataan sinne väliin. Lisäksi kahta erilaista salaattia, vihreäsalaatti ja pastasalaatti. Jälkiruokana mansikkakakku ja jäätelöä.
Kasvismakkaraa (juustolla), Atria tilli-voigrilliperunat, Atria valkosipuli grillisalaattia. Toisena päivänä keitetyt perunat, MUU pippuripihvit ja kermakastike mikä on maustettu sinapilla ja soijakastikkeella sekä salaattia.
Ei tee enää mieli kokata mitään. Kaikilla on jotain toiveita, miesystävällä, sen lapsilla ja omilla lapsilla. Ikinä en saa oman maun mukaan tehdä, vaikka olen se joka aina kantaa vastuun kaikesta kokkaamisesta. Nytkin omat ruokatoiveeni jätän välistä, koska muuten tekemistä on liikaa. Vi tut taa.
Juhannusjuuston keitän vaikka en muuten "vietäkään" juhannusta. Savustan lauantaina perämeren lohta, oli hyvän näköistä kalaa kaupassa. Mansikoilla ja kermavaahdolla tulee muutenkin herkuteltua.. Juustonkeitto on ainoa perinne, pienestä asti sitä syöny..
Loimulohi,kasvisvartaat,varhaisperunasalaatti,fetasalaatti, jälkkäriksi köyhiä ritareita hillolla,kermavaahdolla ja mansikoilla
Ei minulla yksinelävänä ole mitään perinnettä. Tänään ostin naudan sisäfilepihvin ja varhaisperunoita. Ajattelin huomenna laittaa. Noiden kaveriksi totutun voisipulikastikkeen perunoille. Ja ihan salaatti.
Yritän huomenna pitää vapaapäivän, mutta varmaan jotain töitä teen. Edes vähän. Mielellään en tekisi, mutta en enää osaa pitää vapaapäiviä.....
Yrittäjä
On perinneruoka. Meillä on aina varhaisperunoita, niiden päälle voita, tilliä ja katkarapumössöä. Lisäksi lohta sekä graavattuna että uunissa paistettuna. Vihersalaatti, johon laitan tuoretta jääsalaattia, kurkkua, kevätsipulia, herneenversoja ja hiukan öljy-balsamicoa päälle. Jälkiruuaksi on mansikoita, jäätelöä ja vesimelonia. Noilla me aina mennään se pääateria.
Toisena päivänä teen tänä vuonna juustoperunoita uunissa gratinoituna, uudesta porkkanasta raastetta, tomaatti-mozzarella-basilika-salaatti, kermaviili-tilli-silliä ja halloumia. Lapset ei tykkää sillistä eikä halloumista, joten heille paistan broilerin sisäfileitä pannulla ja grillaan maissin pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Alaston mies ja kestävä stondis.
NAM.
Myös saunapuhdas pillu maistuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Wilhelm on meidän perinne ruokaa.
Ette ole yksin.
Wilhelm näkyy olevan tänäkin jussina tarjouksessa niin K-, L- kuin S-kaupoissakin.
Aika moni on maininnut juustokeiton, en ole ennen kuullut että juhannusperinneruoka on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tee enää mieli kokata mitään. Kaikilla on jotain toiveita, miesystävällä, sen lapsilla ja omilla lapsilla. Ikinä en saa oman maun mukaan tehdä, vaikka olen se joka aina kantaa vastuun kaikesta kokkaamisesta. Nytkin omat ruokatoiveeni jätän välistä, koska muuten tekemistä on liikaa. Vi tut taa.
Hyvänen aika, nyt lopetat tuon passaamisen! Sanot että tehkää tällä kertaa itse mielenne mukaan.
Sinä teet mitä haluat.
Sellainen perinne meillä on juhannuksena ruokana, että kirjoitellaan Vauva-palstalle. Kun taas perinneruokana on ne tavanomaiset uudet perunat ja silli.
Pottuu ja kalaa