Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...

Vierailija
16.06.2024 |

Elämäni on pilalla.

Kommentit (257)

Vierailija
141/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisikin alotus kohdata lois ryhmän kun näin puollustelevat loisimistaan. suomessa kun on viher demareiden toimesta yritetty heikentää omistus asuntojen asujien oloja. jos mitäkin sekasikiötä kuntien puitteissa majoitettu kuntien kaupunkeiden asuntoihin. kunnilta ja kaupunkeilta pitää kieltää uudis kohteiden ostomahdollisuus.

Vierailija
142/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Entä rankan verotuksen aika? Veroja käsittääkseni kerätään mm myös siksi ettei kansalaiset joudu ahdinkoon tai nöyryyttäviin tilanteisiim?

No ei se nyt noinkään saa mennä, että verotettava joutuu antamaan puolet omista ansioiataan muille. Vai onko se sinusta oikein? Kysyy opintolainalla opiskellut ja lainansa maksanut, nyt hyvässä työpaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskele työllistävä ammatti itsellesi ja muutaman vuoden päästä omilla rahoilla isompaan?

Olen hakenut opiskelemaan työllistäville aloille mutta en ole päässyt kouluun tullut valituksi...

Ap

En usko hetkeäkään ettet päässyt lukion jälkeen ammattikouluun.

Hakijoita 80kpl, opiskelupaikkoja 20kpl, en ole päässyt, tämmöinen tilanne on Pk-seudulla....

Ap

Eikö muka muualla ole ammattikouluja? 

Ei ole erityistuettuja ammattikouluja sekä tarvitsen henkilökohtaisen avustajan ja saan sen vain pk seudun alueelle.

Ap

Olinkin huomaavinani sinun olevan hieman herkkä ihminen. Onko sinulla mahdollisesti fragileX? Sitä on ilmennyt muillakin joilla on äidin kanssa sama isä.

Vierailija
144/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konalan jauhelimieskö on vihdoin saanut halvemman asunnon?

Kyllä sain halvemman asunnon mutta liian pieni.

Ap

Vierailija
145/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....

Ap

Käy välillä ulkona, siellä on tilaa ja mielikin virkistyy. Yksi ihminen ei tarvitse yli 50 neliötä jos ei ole itse vara maksaa. Parikymmentä neliöö riittää yhdelle ihmiselle

Ei kyllä tarvitse vaikka olisikin varaa itse maksaa.

Ei välttämättä tarvitse mutta jos itse maksaa niin olkoon vaikka tuhat neliöö

Itsekästä tuhlaamista asua yksin jossain sadan neliön kämpässä. Valtava määrä energiaa kul

Miten niin itsekästä tuhlaamista? Omia rahojaan saa tuhlata miten tykkää. Itse tykkään asua väljästi. Mihin mulla energiaa kuluu se "valtava määrä"? Sähkölasku on 50 e kuussa ja talven puut maksavat jotain 600-700 euroa. Olen tehnyt elämässäni 40 vuoden työrupeaman olematta ikinä päivääkään työtön, opiskeluaikanakin olin aina jossain töissä ja ei silloin ollut mitään tukea, lainalla opiskeltiin ja elettiin erittäin vaatimattomasti. Nyt mielestäsi on sitten tuhlausta elää niinkuin haluaa, vaikka kyse on ihan omista rahoistani. Oletko kateellinen tuntemattomillekin? Mikä hemskutin reppana kansa suomalaisista on tullut? Oma-aloitteisuutta ei näytä olevan, kysellään täälläkin että sano mihin menen töihin. Minä löytäisin vieläkin työpaikan jos haluaisin mennä töihin. 

Vierailija
146/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo yhdelle ihmiselle riittää vallan mainiosti. Ne asunnot on niin että yksiö yhdelle, kaksio kahdelle jne. Toki pariskunta mahtuu yksiöönkin kun nukkuu samassa sängyssä. Itsekin lapsettomana asuin miehen kanssa yksiössä, olisiko ollut jotain tuota luokkaa neliöt, oli vessa/kylppäri, vaatehuone, eteinen ja yksi huone jonka yhdellä seinällä oli keittiö, riitti vallan mainiosti. Ja mahtui kaksi kissaakin, käytiin narun päässä ulkoiluttamassa.

Vierailija
147/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on nimenomaan ryöstöä, jos kuppaa yksinään  itselleen isoon kaksioon kaiken täysin tekemättä mitään; elatuksen, ruuat, kaiken, kun muut köyhät asuvat pienissä yksiöissä. Ja tämä mässykkä on ties kuinka kauan elätyttänyt itseään kalliimmalla muilla. Nurisee, kun on kämppä, ruokaa, sähköt eikä tarvitse tikkua ristiin laittaa.

Nyt kun rosvo pakotettuna joutui samanlaisiin oloihin, kuin muutkin työttömät, niin valittaa kuin joku uniikki lumihiutale, vaikka joillain ei ole mitään. On todella vakavissa vaikeuksissa olevia ihmisiä, konkurssi vienyt kaiken, perhe hajonnut, sairaus iskenyt, työkyvyttöminä ollaan jne.

Tee susannapenttilät, niin rahaa rupeaa tulemaan.

Vierailija
148/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Meidän nelihenkinen perhe asui ennen vuokralla 59 neliön kaksiossa, koska tukia ei saatu ja isompaan ei tuolloin ollut varaa. On se nyt kumma, että joku kokee olevansa yksin oikeutettu väljempään asumiseen yhteiskunnan kustantamana, mitä ne pienituloiset jotka maksavat itse voivat maksaa.

Vuosia säästämällä ja raatamalla taloudellisen tilanteen kohentamiseksi oli sitten mahdollista hankkia isompi asunto. Ei tuilla pitäisikään saada kuin ihan minimi.

Vierailija
149/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloitus ylilaudalla...

Vierailija
150/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se muutto sujui? Aikaisemmin kerroit monta syytä, miksi et voi muuttaa ja nyt olet kuitenkin muuttanut. Järjestitkö itse muuton vai joku muu?

Vierailija
151/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kokoinen asunto riittää yhdelle aivan mainioisti. Aikoinaan asuttiin miehen kanssa 29 neliöisessä yksiössä kaksi vuotta ja jotenkin pärjättiin siinä. Yhdelle ihmiselle tuo on jo luksusta varsinkin jos ei itse maksa asumistaan.

Vierailija
152/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

MENE NYT JO KOULUUN, AIVOVAMMAINEN PAVIAANI!

Vierailija
153/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt, sen ehdoilla elät.

Minusta on vallan herttaista että vangeilla ja muilla valtion majoittamilla ihmisillä on samankaltaiset asunnot. Se on tasavertaisuutta parhaimmillaan. Kaikilla harmia ja murhetta tuottavilla samanlaiset olosuhteet. Päivät kuluu mukavasti lopunaikoja odotellessa ja einesruokia syöden. Suurin osa näistä ihmisistä on vastaavassa tilanteessa kuin avohoitopotilaat ovat keskimäärin muutenkin joten syytä kiukutteluun ja valittamiseen ei pitäisi olla. Se että kelan tukiasiakkaat vertaavat itseään normaali ihmisiin on heidän itsensä luoma harhakuva itsestään. Heidän pitäisi ymmärtää verrata itseään heitä itseään vastaaviin ryhmiin, ei terveisiin ihmisiin.

On ollut hämmentävää huomata miten moni jopa jo 30 vuotta täyttänyt on vielä riippuvainen vanhemmista, eivätkä ole vielä kasvaneet aikuisuuteen sen edellyttämällä tavalla vaan ovat aina tottuneet astumaan valmiiseen pöytään ilman vastuuta mistään. Edes omista lapsistaan jotka ovat jo lapsina saaneet.

Vierailija
154/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa tai vuokrata sellaisen asunnon kuin haluat omilla rahoillasi, ei yhteiakunnan.

Ole tyytyväinen, että asuntosi ei ole pelkkä teltta, sekin olisi kädenojennus yhteiskunnalta.

Ei ole varaa ostaa omaa asuntoa ja töitä en ole saanut että voisin itse rahoittaa elämiseni...

Ap

Oletko opiskellut tai koittanut kehittää itseäsi? Oletko perustanut firmaa? Miksi minun pitää käydä töissä jotta sinun ei tarvitse?

Vierailija
155/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulos kävelylle, sisustus kuntoon et viihdyt. Kyllähän tuossa pärjää yksinäinen.

tämä, vähemmän tavaraa, vähemmän siivottavaa. Tohon mahtuu kuitenkin varmaan 120cm sänky, 2 hengen sohva tai nojatuoli + rahi, kumpi itselleen mukavampi yhdistelmä onkaan. Lisäksi joku kevyempi liikuteltava sohvapöytä/sivupöytä. Tilaa jäänee vielä joko 2 hengen ruokapöydälle, jos sitä oikeasti käyttää(itse sinkkuna syön ani harvoin ruokapöydän ääressä..) ruokapöydän voi myös korvata  pienellä työpöydällä, jos sille on enemmän käyttöä. Joku iso lipasto tv-tasoksi, niin säilytystilakin on kunnossa. Mitä vähemmän on tavaraa ja siivottavaa, sitä enemmän jää aikaa olemiseen. Liikunnan ja avaruuden tunnun saa päivittäin ulkoilemalla ja käymällä vaikka kirjastossa lukemassa lehdet tms.

Vierailija
156/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Entä rankan verotuksen aika? Veroja käsittääkseni kerätään mm myös siksi ettei kansalaiset joudu ahdinkoon tai nöyryyttäviin tilanteisiim?

Ei, vaan herroja viroissaan on niin paljon, ettei kansaa riitä niitä elättämään. Orjiksi joutuu osa. Viranhaltijan haltiointi ei tuota kuin kakkaa pönttöön ja paksusti. Koska niillon vara syödä muuta kuin jauhomakkaraa. 

Vierailija
157/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se muutto sujui? Aikaisemmin kerroit monta syytä, miksi et voi muuttaa ja nyt olet kuitenkin muuttanut. Järjestitkö itse muuton vai joku muu?

Sain kelasta 150€ muuttorahaa ja äidiltä 200€ lainaan joilla hoidin muuton

Ap

Vierailija
158/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin?

Toivottavasti menetät työsi ja joku työtön saa sen. 

Epäilen vahvasti että enoni antaisi minulle lopputiliä vain palkatakseen jonkun laiskan pulskan sosiaalituilla elävän yh äidin jonka työpanos on lähinnä olemattoman ja mitättömän keskivaiheilla olevaa. Toisaalta yh äiti joka on jo tuhonnut oman perheensä tuskin on kovin luotettava myöskään työntekijänä joten epävakaana henkilönä häneen tuskin voi luottaa työtehtävienkään osalta. Suosittelenkin sinulle, että hommaat parvisängyn ja kokoontaitettavia keittiötuoleja tai vaihtoehtoisesti syömään lattialla kuten muutkin koirat tekevät. Lisäksi suosittelisin, että menisit vihan hallinta kurssille. Tuo kiukkuilu jokapaikassa ei ole kovinkaan tervettä toimintaa.

Ystävällisesti, Poikasi Ville 

Just joo, tämäkin tyyppi luulee olevansa niin erinomainen, että töitä löytyy sen kun hakee. Sitten paljastaa, että on enonsa palkkalistoilla. Eli pelkästään suhteilla on onnistunut työllistymään.

Vierailija
159/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kansanedustajilta ja mepeiltä voisi poistaa asumiskorvauksen ja tarjota normaalia työnhakualuetta (80 km) kauempaa tuleville edustajille soluasuntoja? He kun ovat niin vaatimassa muita muuttamaan pieniin koppeihin, kestävät kyllä pari yötä viikossa solussa, kun kuitenkin matkustavat isoon vakiasuntoonsa viikonlopuiksi. Ne, joille ei solu kelpaa, maksakoot asumiskulunsa isosta palkastaan itse. Tyhjillään oleviin soluasuntoihin otettaisiin vaikka työttömiä tai opiskelijoita.

Vierailija
160/257 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi maksaa enemmän veroja jotta saisit käyttöösi isomman asunnon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä