Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...

Vierailija
16.06.2024 |

Elämäni on pilalla.

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 neliön yksiö on kyllä epäinhimillisen pieni. Tulee itsellänikin eteen muutto vastaavaan...

Olen asunut sen kokoisessa yksiössä vapaaehtoisesti ja maksanut itse vuokrani. Sijainti ratkaisi. Ajattelen että koti jatkuu kaupungille, puistoihin, merenrantaan. Kun on tarpeeksi vähän tavaraa ympärillä, vähäiset neliötkään eivät haittaa eivätkä seinät kaadu päälle. Mutta aloitushan oli trolli.

Itse olen työkyvytön, eli valitettavasti joudun viettämään paljon aikaa kotona. Kun on lähes kotinsa vanki, olisi ihan mukavaa että sinne kotiin mahtuu muutakin kuin kapea sänky. Talvella en ulos mene ellei ole ihan pakko. Liian liukasta liikkua tällaiselle rammalle.

Vierailija
182/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 neliötä on sellainen, että siinä pystyy jo asumaan ja kalusteet ja tavarat mahtuvat. Kaikki pienemmät asunnot pitäisi kieltää lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tykkää tästä hallituksesta ja tästä politiikasta, enkä hyväksy leikkauksia, mutta elämäsi ei ole pilalla. Ole vihainen, koska se on täysin oikeutettua, ja ala poliittisesti aktiiviseksi eri järjestöjen kautta jne., mutta älä anna tämän katkeroittaa itseäsi. Tilanne ei ole ikuinen. Tämä hallitus ei ole vallassa enää pitkään ja ihmiset heräilee tähän touhuun, mitä enemmän kaikilta viedään oikeudet ja hyvinvointi. Et ole yksin, älä jää yksin.

Jep. Edelliset hallitukset veivät meiltä keskituloisten alarajoilla turvaavien mahdollisuuden vaurastua ja käyttää itse tienatut rahat omaan ja perheen hyvinvointiin. Sen sijaan suuri osa palkasta laillisesti ulosmitataan verotuksen avulla. Itselle ei jää muuta, kuin ilo tehdä työtä ja elättää naapurin Ekiä, joka ns. etsii itseään ja on vaihtanut tulevaisuuden ammattihaaveet NHL pelaajasta rokkitähteyteen. Sitä tulevaisuuden luovaa uraa ei voi häiritä tekemällä muuta työtä sitä kuuluisuutta odotellessa. Mutta silti nostellaan korvauksia työttömyydestä - joka on ihan itse haluttu ja aiheutettu tilanne. 

Tilanne ei onneksi ole ikuinen. Ihmiset heräilee tähän touhuun, mitä enemmän keskituloisilta viedään oikeus oman palkan käyttämisestä omiin tarkoituksiin.

Yhteiskunnan kirstu on pohjaton. Vaikka Suomen miljonääreiltä tänä päivänä ulosmitattaisiin kaikki omaisuus tämän yhteiskunnan käyttöön, ei se rieha montaa päivää kestäisi. Jos jo raviurheilua tuetaan 60 miljoonalla vuosittain, kertoo se päättäjien älyttömästä tyylistä syytää rahaa. Kukaan ei kuole, vaikka raviurheilun tuki lakkaisi. Toiminnassa tulisi sen sijaan muutoksia, että se olisi taloudellisesti kestävällä pohjalla. Sen 60 miljoonaa voisi käyttää perusturvaan, minkä varjolla raha veronmaksajilta  kerätään. Raviurheilu ei ole perusturvaa. Tämä vain yhtenä esimerkkinä älyttömästä yhteisen rahan jakamisesta. 

Tällä hetkellä ns. köyhissä on paljon linnunpoikia, jotka pesässä nokka auki odottavat, että emo-Valtio heille kantaa väsymättä ruokaa. Kyllä se linnuilla passaa sen 4-6 viikkoa, mikä linnunpojat huolta tarvitsee. Sitten omat siivet kantaa ja nokka etsii omat eväät.  Osa ihmis-linnunpojista vain olettaa  palvelun kestävän läpi elämän, kymmeniä vuosia. Se ei ole kohtuullista meidän ruokkimaan velvoitettujen näkökulmasta. 

ja jätetään pois tästä ne oikeasti sairaat, vammaiset ja vanhukset. Kyse on niistä, jotka käyttävät edellä mainittuja kilpenä ja piilottelevat heidän takanaan oikeuttaakseen oman siipeilynsä.

Vierailija
184/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tykkää tästä hallituksesta ja tästä politiikasta, enkä hyväksy leikkauksia, mutta elämäsi ei ole pilalla. Ole vihainen, koska se on täysin oikeutettua, ja ala poliittisesti aktiiviseksi eri järjestöjen kautta jne., mutta älä anna tämän katkeroittaa itseäsi. Tilanne ei ole ikuinen. Tämä hallitus ei ole vallassa enää pitkään ja ihmiset heräilee tähän touhuun, mitä enemmän kaikilta viedään oikeudet ja hyvinvointi. Et ole yksin, älä jää yksin.

Jep. Edelliset hallitukset veivät meiltä keskituloisten alarajoilla turvaavien mahdollisuuden vaurastua ja käyttää itse tienatut rahat omaan ja perheen hyvinvointiin. Sen sijaan suuri osa palkasta laillisesti ulosmitataan verotuksen avulla. Itselle ei jää muuta, kuin ilo tehdä työtä ja elättää naapurin Ekiä, joka ns. etsii itseään ja on vaihtanut tulevaisuuden ammattihaaveet NHL pelaajasta rokkitähteyteen.

Sen verran jatkan, että 60 miljoonaa jaettuna vaikkapa koululaisille, tarkoittaa satasen tarvikemäärärahaa enemmän per tenava. Sillä saataisiin hankittua vaikkapa työkirjat oppilaille. Esim. työkirjoista luopuminen on yksi syy monen lapsen oppimisen vaikeuksiin. Kouluilla ei vain ole rahaa niitä kirjoja hankkia. 

Vierailija
185/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yksiöt ole juurikin tarkoitettu YHDELLE hengelle eli asut juuri sopivan kokoisessa asunnossa. 

Vierailija
186/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun veronmaksaja, se naapurin aamusta iltaan pienellä palkalla töitä painava hiljainen harmaa hiirulainen äijä maksaa sinun elättämisen, niin sinulla on oikeus vaatia mahdollisimman korkeatasoinen asumismukavuus. Se on sinun oikeus.

Se on jo perustuslaissa, kaikilla on oltava kunnon kämppä, lämpöä ja ruokaa ja käyttäörahaa. Ja muuta mukavaa. Pidä vaan Ap se Kaivopuiston asunto, Kela ei voi sitä ottaa sinulta, Kelan kuuluu maksaa. Se on sen tehtävä.

Vierailija
187/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin hirvittävää tekstiä taas.  Onko empatia kuollut?

Rahako ja oma minä on kaikki millä on mitään merkitystä.

Tule Herra Jeesus.

Niin, tämä on kauheeta. Minulta vietiin Kaivopuiston kaksio ja merinäkymä. Mistä valtio on minulle kateellinen? Joudun muuttamaan Ullanlinnan puolelle rahvaan keskuuteen. Tukeni enää vajaa 2300 euro kuussa. Miten enää selviytyn kaikesta harrastuksesta ja matkustelusta johon ei jää enää niin paljon  rahaa?

Ap

Tuet 2300e? Jumalauta saat enemmän mitä työssäkäyvä palkkaa. 

Vierailija
188/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas, sama lanka yliksellä

Vierailija
189/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa tai vuokrata sellaisen asunnon kuin haluat omilla rahoillasi, ei yhteiakunnan.

Ole tyytyväinen, että asuntosi ei ole pelkkä teltta, sekin olisi kädenojennus yhteiskunnalta.

Ei ole varaa ostaa omaa asuntoa ja töitä en ole saanut että voisin itse rahoittaa elämiseni...

Ap

Mene Norjaan, siellä on töitä.

Vierailija
190/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Olisi parempi leikata tukia lisää, koska niistä ei olla pätkääkään kiitollisia.

Vierailija
191/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 20 neliöö per hlö

Vierailija
192/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi. me asustellaan 35 neliön yksiössä ja vuokrakin ylittää 400e/kk. tosin ukko tienailee 5000e/kk netto. me ei ehditä lomailemaan kuin 5-6 kuukautta vuodessa. on kurjaa tällainen. pitäisi saada lomailla koko vuosi kerrallaan. kun kulut on kurissa, voi pitää vapaata siellä merenrannalla, tai mettäkämpällä poissa ihmistyperysten ilmoilta.

Vierailija
193/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule Herra Jeesus.

Niin, tämä on kauheeta. Minulta vietiin Kaivopuiston kaksio ja merinäkymä. Mistä valtio on minulle kateellinen? Joudun muuttamaan Ullanlinnan puolelle rahvaan keskuuteen. Tukeni enää vajaa 2300 euro kuussa. Miten enää selviytyn kaikesta harrastuksesta ja matkustelusta johon ei jää enää niin paljon  rahaa?

Ap

Tuo tuki on vielä melko pieni. Kun asuu Suomen kalleimmalla alueella, on kulujakin. Trendikahvilat eivät ole halpoja. Monet sadat saavat yli 5000€ / kk. Kyllä ammattitukipeipponen kykenee hyvällä suunnittelulla ja pitkäjänteisellä työllä nostamaan helposti sen 2500€ . Muualta ulkomaalta muuttajilta on ilmaiset laki- ja neuvontapalvelut, maan parhaat, käytettävissä.

Kelalta voi saada yli 5 600 euroa kuussa

Iltalehti selvitti, paljonko 30 eniten Kelan etuuksia saavaa suomalaista saa kuukaudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Vierailija
194/257 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ollut normaaliasunto 6-henkiselle perheelle kaikkina muina ajanhetkinä paitsi jostain 1985-eteenpäin.

Ei teitä siellä taida asua niin montaa?

Vierailija
195/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

Vierailija
196/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule Herra Jeesus.

Ap

Tuo on joku trolli en minä

Ap

Vierailija
197/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät halua vaan oleksia vaan tahtovat työtä, mutta moni ei saa. Ja tiedoksi niille jotka sanovat että hellahuoneessa asui hyvin seitsemän ihmistä: nyt ei ole vuosi 1930  eikä 1970 vaan 2024. Taantumushallitusen aikana tuskin tapahtuu kehitystä saati edistystä.

Vierailija
198/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää on

Vierailija
199/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳

En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....

Ap

Omapa on valintasi. Turha siitä on muita syytellä. Kantsii vain olla varovainen, ettet tuota menoa päädy suljetulle osastolle. 

Vierailija
200/257 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka oikeasti kaipaa tällaiseen sympatiaa, ei postaa vauvalle.  

Mihin tutkimukseen viittaat?