Kiitti vaan hallitukselle asumistuen leikkauksista. Nyt on muutettu 59m kaksiosta 27m yksiöön...
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
taisikin alotus kohdata lois ryhmän kun näin puollustelevat loisimistaan. suomessa kun on viher demareiden toimesta yritetty heikentää omistus asuntojen asujien oloja. jos mitäkin sekasikiötä kuntien puitteissa majoitettu kuntien kaupunkeiden asuntoihin. kunnilta ja kaupunkeilta pitää kieltää uudis kohteiden ostomahdollisuus.
Sinä voisit palata koulunpenkille kertaamaan suomen kielen opintoja, tekstisi on täynnä virheitä.
Niin hirvittävää tekstiä taas. Onko empatia kuollut?
Rahako ja oma minä on kaikki millä on mitään merkitystä.
Tule Herra Jeesus.
Mä olen kyllä ihan tuplatyötä tekevä keskituloinen akka. Mutta en saa mitään kicksejä työttömien haukkumisesta ja tunnistan kyllä trollit. Tiedossani on tapauksia joiden mielestä kaikki työttömät ovat pohjasakkaa tilanteesta ja taustasta riippumatta, mutta niin vain se työttömyysnakki on osunut omalle kohdalle, juurikin näissä viime aikojen konkursseissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin hirvittävää tekstiä taas. Onko empatia kuollut?
Rahako ja oma minä on kaikki millä on mitään merkitystä.
Tule Herra Jeesus.
Niin, tämä on kauheeta. Minulta vietiin Kaivopuiston kaksio ja merinäkymä. Mistä valtio on minulle kateellinen? Joudun muuttamaan Ullanlinnan puolelle rahvaan keskuuteen. Tukeni enää vajaa 2300 euro kuussa. Miten enää selviytyn kaikesta harrastuksesta ja matkustelusta johon ei jää enää niin paljon rahaa?
Ap
Yksiö riittää hyvin yhdelle henkilölle. Itse tahdon että vapaudun asumistuesta, tavoitteena.
Välillä ihmettelen miksei niitä töitä muka ole? Omalla työpaikalla on nuoria, jotka tekee sen tuntimäärän jonka saavat, esim 12 h viikko. Opiskelevat samalla. Työkokemus karttuu. Osalla on parissa paikassa töitä pieniä tuntimääriä. Saavat yhteiskunnan tukia LISÄKSI. Mutta koko ajan siis työkokemus karttuu ja jatkossa voivat hyvin saada kokopäivätyön kun opinnot etenee ja työkokemus karttuu. Miksi osa ei toimi näin? Odotetaan heti jatkuvaa täysipäiväistä työtäkö?
Vierailija kirjoitti:
Välillä ihmettelen miksei niitä töitä muka ole? Omalla työpaikalla on nuoria, jotka tekee sen tuntimäärän jonka saavat, esim 12 h viikko. Opiskelevat samalla. Työkokemus karttuu. Osalla on parissa paikassa töitä pieniä tuntimääriä. Saavat yhteiskunnan tukia LISÄKSI. Mutta koko ajan siis työkokemus karttuu ja jatkossa voivat hyvin saada kokopäivätyön kun opinnot etenee ja työkokemus karttuu. Miksi osa ei toimi näin? Odotetaan heti jatkuvaa täysipäiväistä työtäkö?
Oma elämä ei koskaan edennyt, kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. Opiskeluaikana tein kolmea työtä ja nytkin kahta. Toinen pätkä loppuu elokuussa ja toinen vuoden vaihteessa.
- 1997 syntynyt
Aika hyvin on ollut asiat jos noin vähästä menee elämä pilalle. Eikö yhtään hävetä valittaa? Ei muiden kuulu maksaa toisille isompia asuntoja. Jos haluaa parempaa niin ne hankitaan itse.
Okei. Olen asunut tuon kokoisessa yksiössä jo vuosia ja edelleen mietin, mitä tekisin tilalla. Lapsikin mahtuisi tänne. En halua tavaraa, tehokas läppäri riittää työhön ja huvitukset ovat siirtyneet puhelimeen. Kaupungille pääsee tuulettumaan, kun sitä kaipaa. Jännästi sitä ihmiset ovat erilaisia
Me juuri muutetaan uuteen asuntoon, 185m2 parissa kerroksessa on sopiva määrä meille kahdelle. Ei mekään saada asumistukia.
Vierailija kirjoitti:
Me juuri muutetaan uuteen asuntoon, 185m2 parissa kerroksessa on sopiva määrä meille kahdelle. Ei mekään saada asumistukia.
Te olittekin koulussa hereillä ja sen jälkeen töissä. Nämä valittajat eivät kumpaakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma elämä ei koskaan edennyt, kun ei ole ollut kuin pätkätöitä. Opiskeluaikana tein kolmea työtä ja nytkin kahta. Toinen pätkä loppuu elokuussa ja toinen vuoden vaihteessa.
- 1997 syntynyt
Mikä koulutus sinulla on?
27 neliön yksiö on kyllä epäinhimillisen pieni. Tulee itsellänikin eteen muutto vastaavaan...
Älkää valittako, yllättävän paljon teitä on tullut ihan hirveästi valittamaan. Minä olen jo ennen leikkausta joutunut 3kk:n jälkeen maksaa usean satasen.
Vierailija kirjoitti:
27 neliön yksiö on kyllä epäinhimillisen pieni. Tulee itsellänikin eteen muutto vastaavaan...
Olen asunut sen kokoisessa yksiössä vapaaehtoisesti ja maksanut itse vuokrani. Sijainti ratkaisi. Ajattelen että koti jatkuu kaupungille, puistoihin, merenrantaan. Kun on tarpeeksi vähän tavaraa ympärillä, vähäiset neliötkään eivät haittaa eivätkä seinät kaadu päälle. Mutta aloitushan oli trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳
En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....
Ap
Qsuimme kolmihenkisenä perheenä 25 neliön yksiössä åotkään ja elossa selvittiin. Saatiin just siihen qsuntolaina ja ilman mitään tukia selvittiin siinä. Itse opiskelin ja mies teki hanttihommia.
Ennen perheenperustamista asuin yksiöissä, kuten lähes kaikki muutkin tuntemani yksineläjät. Tilaa oli tarpeeksi ja kotipesä oli viihtyisä. Asumistukia en saanut, vaikka olinkin pienituloinen. Oli kivaa. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelu yhteiskunnan aika on vihdoin ohi! 🥳
En lopeta oleskelua mutta pienessä koirankopissa vaan mielentervys menee....
Ap
Qsuimme kolmihenkisenä perheenä 25 neliön yksiössä åotkään ja elossa selvittiin. Saatiin just siihen qsuntolaina ja ilman mitään tukia selvittiin siinä. Itse opiskelin ja mies teki hanttihommia.
Sorry näppisvirheet, keitin hilloa toisella kädellä😅
Älä valita. Minun ikäpolvestani moni asui alivuokralaisasunnossa ja asumistuista ei oltu kuultukaan. Elät toisten rahoilla, joten sinun sijassasi olisin hiljaa.
moi