Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Simo Keskinen on 32-vuotias alkoholisti, ja hänellä on todennäköisesti elinaikaa muutamasta viikosta kuukauteen (maksakirroosi)

Vierailija
16.06.2024 |

"minua surettaa, etten tule ikinä enää näkemään lastani, koska tulen olemaan loppuikäni kännissä" 

Aika karua. 

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010503579.html

Kommentit (664)

Vierailija
201/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuommoiselle lapsen hankkii? Voi lapsi raukkaa. 

Onhan niitä naisia, jotka kuvittelevat miehen muuttuvan naisen ja/tai lapsen vuoksi. Onko ollut jokin katkaisu-jakso jolloin ovat tavanneet ja nainen tullut raskaaksi... 

Näinhän se saattaa olla. Tämä nykyinenkin naisystävä kuulostaa joltain hoivaajatyypiltä. 

Vierailija
202/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä pitää juttuja tehdä. Ryypätköön rauhassa, kun juoma maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi sallii alkoholin ihmisille mutta kieltää kannabisyrtin ihmisiltä? Suomen suosituin huume on myrkyllisin ja se pidetään laillisena. Suhteellisesti erittäin turvallinen yrtti on kielletty. Naurettavaa ja surullista.

Eli koska on jo yksi vaarallinen normalisoitu päihde, myös toinenkin pitää sallia? Hieno logiikka. 

Sen miedomman päihteen avulla moni pääsisi eroon tuosta vaarallisesta, laillisesta päihteestä. Tiedän jo vastauksen, "ei toimi Suomessa", "se on huumetta ja laitonta", "kyllä viinan pitää riittää". :D

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010491414.html

Joo, näin "vaaratonta" se yrtti on...yrttimies hakkasi buddha-patsaalla kaverinsa.

Pössyttelijät on ihan sekaisin. Kirjoittelevat "alkoholimyrkystä ja alkoholihuumeesta". Yrittävät sepittää kannabiksen olevan vain yrtti. Niin säälittävää.

Vierailija
204/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi sallii alkoholin ihmisille mutta kieltää kannabisyrtin ihmisiltä? Suomen suosituin huume on myrkyllisin ja se pidetään laillisena. Suhteellisesti erittäin turvallinen yrtti on kielletty. Naurettavaa ja surullista.

Eli koska on jo yksi vaarallinen normalisoitu päihde, myös toinenkin pitää sallia? Hieno logiikka. 

Sen miedomman päihteen avulla moni pääsisi eroon tuosta vaarallisesta, laillisesta päihteestä. Tiedän jo vastauksen, "ei toimi Suomessa", "se on huumetta ja laitonta", "kyllä viinan pitää riittää". :D

Joo, näin "vaaratonta" se yrtti on...yrttimies hakkasi buddha-patsaalla kaverinsa.

😂 Ovat aina niin henkistynyttä ja syvällistä porukkaa, ainakin omasta mielestään. Löytyy vähän buddha-patsasta ja unisiepparia. Välillä vähän hakataan muita raivovainiksissa.

Vierailija
205/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No alkoholi on sekä myrkky että huume

Vierailija
206/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tunne-elämän sairaus ja hoidettavissa, mutta itseään pitää jaksaa hoitaa ja terapiaa pitäisi saada. Harmi ettei apua tunnu saavan."

Täällä ei taas lainaus mulla toimi. Kyllä se on tunne-elämän vika, mutta en minä sitä sairaudeksi luokittele siltikään. Olen käynyt vuosikausia terapiassa, monenlaisissa, kelan ja omakustanteisesti. Nyt en enää käy missään, koska ei ne minua parantaneet. Joidenkin ihmisten haavat on niin varhain tulleet, ettei niihin pääse käsiksi. 

Ei sillä ole mitään merkitystä ettet sinä luokittele sairaudeksi. Eihän kyseessä ole mielipide asia.

Sen sairauden taakse vaan ei voi jäädä, kun saa tietoa, voi hoitaa itseään. Yksin se ei yleensä onnistu.

Vierailija
207/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä väitti, että duunarialoilla kaikki juo ja polttaa. Olen töissä n. 100 hlö työllistävässä yrityksessä, henkilöstöstä n. 70 % on naisia. Meillä n. 85 % henkilöstöstä ei polta, eikä tällä hetkellä vuosiin ole kukaan ollut kännissä töissä. Täysin raittiita on useita, lisäksi harvoin juovia on paljon. 

Vierailija
208/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sääli alkoholisteja. Ovat tunne-elämältään narsisteja, ihan lapsen tasolla. Minä, minä, minä -ajattelu joka asiassa ja hankkivat lapsia ja puolison vain alistaakseen heitä. Tosin nämä asiat menevät sukupolvelta toiselle, joten kasvatuksen tai sen puutteen voi kyllä usein laskea syyksi. 

Aina muut ovat potkineet päähän, mutta itse ovat puhtaita pulmusia. Toki selvinpäin monet käyttäytyvät suht asiallisesti, mutta ei heihin voi luottaakaan. 

Nyt taidat hieman yleistää. Tiedän ja tunnen monia sellaisia ihmisiä jotka varmasti oat sinua tai minua älykkäämpiä ja käyttävät liikaa alkoholia. He tiedostavat asian itsekin ja joku on kertonut syyksi että ympäröivän maailman typeryys ahdistaa, joku on sanonut jotain muuta mutta käsityksesi on enemmän mielipide kuin fakta.

Tuoss

Juovana aikana ovat tunne-elämältään itsekkäitä. Kun raitistuvat ei itsekkyys useinkaan ole mukana.

Vierailija
209/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi sairautena käsitetään ehkä tahallaankin väärin. Syyt on inhimilliset ja ymmärrettävät sillä olemmehan aiheuttaneet paljon tuskaa muille ja se sitten ilmenee näinkin. Oikeutettuna vihana. Mutta se että kyseessä on sairaus ei tarkoita sitä, että sen taakse mennään piiloon, vaan ennemminkin tiedostamista. Tämä on sairaus , tätä voi hoitaa, minussa ei ehkä olekaan mitään perinpohjaisesti pahaa tai vialla. Kun tämä oivallus on saavutettu ymmärretään , että ainoa hoitomuoto on raittius. Se auttaa raitistumisessa ei estä sitä. Se että alkoholismia ei suurin osa ymmärrä, on ironisesti hyvä asia, koska silloin se ei koske tätä ei ymmärtäjää suoranaisesti.  Ei sairaus ole vastuunvapautus vaan silloin sen vastuun voi juuri ottaa parantumisestaan. 6 vuotta raittiutta takana ja koko ajan ymmärrän enemmän itsestäni. Paljon kysynyt että miksi minusta tuli alkoholisti ja paljon olen löytänyt vastauksia. Olen oppinut antamaan itselleni myös anteeksi, en kaikkea ja olen ajatellut että kaikkea en voi antaa anteeksi itselleni ja senkin kanssa vainbon elettävä.

Vierailija
210/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä uuden maksan voi siirtää, mutta pitää olla riittävästi omaa rahaa operaatioon. Rikkaat elävät pidempään kuin köyhät.

Ei alkoholistille kannata tehdä maksansiirtoa. Se on yhteiskunnan varojen hukkaan heittämistä.

Vierailija
211/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lopulta ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Surullinen juttu, mutta apua on varmasti tarjottu vuosien mittaan. 

Mistä tällainen oletus, että apua tarjottu vuosien mittaan?

Itse olen toipuva alkoholisti ja nykyisen työni kautta arvelen juurikin päinvastaista. Apua on voitu hakea, mutta sitä ei ole saatu.

Btdt

Et lukenut juttua?

Vierailija
212/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
213/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lopulta ihminen on itse vastuussa omasta elämästään. Surullinen juttu, mutta apua on varmasti tarjottu vuosien mittaan. 

Mistä tällainen oletus, että apua tarjottu vuosien mittaan?

Itse olen toipuva alkoholisti ja nykyisen työni kautta arvelen juurikin päinvastaista. Apua on voitu hakea, mutta sitä ei ole saatu.

Btdt

Et lukenut juttua?

Hesarin juttu maksumuurin takan. Kaikki eivät siis ole lukeneet.

Vierailija
214/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei HC-alkkis mitään ruokakaupan kasi prosenttisia litkuja juo. Hakevat alkosta halvinta ja vahvinta mahdollista.

Sivukommenttina, minusta kannabiksen voisi laillistaa. Alkoholi on haitallisempaa. Olisi parempia siirtyä juomisesta poltteluun.

Aineiden väärinkäyttäjät on oma ryhmänsä ja niiden käyttöä ei voi rajoituksilla estää. Löytävät kyllä keinot saada aineita käsiinsä. Sen pienen marginaalisen porukan perusteella ei kannata tehdä koko yhteiskuntaa koskevia linjauksia.

Itse polttaisin mieluummin kukkaa pari kertaa vuodessa, kun joisin. Usein ei viihteily kiinnosta, mut joskus sekin on kivaa. Polttelusta ei varmaan jäisi krapulaakaan.

Vierailija
215/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole,vastuu on Orpon hallituksella Terv Demaritytti

Vierailija
216/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua. Komea mies olisi jos olisi kunnossa.

Vierailija
217/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purraakaan ei oli si ilman alkoholistiäitiään.  Myös Halla-ahon isä alkoholisti.

Tämä selittää paljon.

Vierailija
218/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus pössyttelijöistä: vainoharhaisia, aggressiivisia, ilkeitä, joille maistuu toki muukin kuin möyhy, viinasta piriin.

Vierailija
219/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, katsos kun yrtti ei ole vaarallinen eikä päihde. No okei on se vähän päihde mutta ei yhtään niin kova huume kuin alkoholi.

No ei niitä pajapäitä tarvita yhtään enempää juoppojen lisäksi enää. 

Vierailija
220/664 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tässä ketjussa on kannabishörhöt vaahtoamassa? Heidän ajatuksensa pyörivät vain yhden asian ympärillä. Aika outoa huumausaineelta joka ei aiheuta riippuvuutta.