Kun menet kaupassa itsepalvelukassalle niin ymmärräthän että se lisää työttömyyttä ja parantaa kaupan/kauppiaan voittoa?
Kommentit (200)
Paikallisen Citymarketin kauppias kehuskeli että tarvitsi tänä vuonna vähemmän kesätyöntekijöitä kassoille kun niin moni käyttää nykyään näitä itsepalvelukassoja 😞
Vierailija kirjoitti:
Se lisää koodarien ja it osaston töitä
Ei lisää.
Ymmärräthän, ap, että olet ääliö?
Itsepalvelukassalta saa helposti tavaraa mukaan kassan ohi. Miksen ottaisi vähän ylimääräistä bonusta?
Käytän minä niitä, kun en osta olutta enkä tupakkaa niin ne pienet ostokset saa kivasti eikä tarvi jonottaa.
Jos joku random-ihminen näin sanoo Vauva-palstalla, niin pakkohan sen on olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen Citymarketin kauppias kehuskeli että tarvitsi tänä vuonna vähemmän kesätyöntekijöitä kassoille kun niin moni käyttää nykyään näitä itsepalvelukassoja 😞
Jää enemmän rahaa omaan taskuun ja Keskon pörssiarvo myös kasvaa. Itsepalvelukassat on monesti perseestä. Niistäkin moni täällä päin kiinni , kun säästetään niistä vieressä vahtaajista henkilökunnassa. Sitten jonotat sekä itsepalveluun että ihmiskassalle!
Ymmärräthän että en huvikseni jonota tai ruuhkauta kassapalveluita niitä tarvitsevilta.
Käytän, koska en halua asioida kassahenkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No sitä on havaittu kyllä että ihmiset oikein ryntää tekemään työt itse ja voitot kauppiaan taskuun. Jos kassalla tuotteiden piippaaminen on niin hauskaa niin hakekaa kauppaan töihin!
Minä menen perinteiselle kassalle vaikka olisi jonoa. Vihaan niitä itsepalvelukassoja. Viimeksikin kun kokeilin niin eipä taaskaan ottanut koodia vaikka oli vain yksi tuote. Kokeilin eri kulmista, lähempää/kauempaa mutta ei. Menee hermot noihin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, ap, että olet ääliö?
En ymmärrä. Selittäisitkö siis minulle, miksi olen ääliö?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu muissakin kaupoissa ja myös ravintoloissa. Itsepalvelukassa vie ihmisiltä työt.
Röyhkeimmissä ravintoloissa on QR-koodit pöydissä, ja asiakas tilaa puhelimellaan ruoan suoraan pöytään. Silloin tarjoilijoiden ei tarvitse kiertää kysymässä tilauksia, jolloin heitä tarvitaan vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska en halua asioida kassahenkilön kanssa.
Mitä asioimista se vaatii? Hän kertoo summan ja sinä maksat ja tästä ahdistut?
Itsepalvelukassalla asiakas tekee myyjän työt itse, mutta ei kuitenkaan saa mitään alennusta siitä. Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lisää.
Ei niin. Kassat kävelee itse paikoilleen ja huoltaa itse itsensä. Kaikki työt ovat vain kassoilla ja hyllytyksessää. Nämä paijat myös ilmoitetaan aina te- palveluissa
T. Av avuttomat.
Säästää aikaani ja ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.
T. introvertti
Ihan sama. Jonottamatta pääsee aina itsepalvelukassalle, normikassalle aina jonoa. Enkä saa mitään lisäarvoa siitä, että joku piippaa ostokseni puolestani.
Minä menen aina palvelukassalle ja vielä sille isoT:lle ja maksan käteisellä.
T: setämies (sd)
joo käytän niitä