Kun menet kaupassa itsepalvelukassalle niin ymmärräthän että se lisää työttömyyttä ja parantaa kaupan/kauppiaan voittoa?
Kommentit (209)
Ip-kassa on usein paljon hitaampi kuin hyvin hommansa hoitava tavallinen kassa.
Mun ostokset mahtuvat koriin. Ei tarvitse kauan jonottaa.
En kannata itsepalvelukassoja, vaan että mahdollisimmin monella olisi tänä aikana työtä ja toimeentuloa. Suomen kaupan kate kestää kyllä palkata henkilökuntaa ja maksaa sille, jos vain asiakkaat äänestävät jaloillaan.
Asioinnin sujuvoittamiseksi menen itsepalvelukassalle jos kassalla on jonoa. Ei meidän lähikaupassa kassoilta lopu työt, sillä hoitavat kassatyön lisäksi myös alati lisääntyvää postipalvelua (pakettien vastaanotto ja luovutus), veikkauspalvelua ja kahvipistettä. Osa asiakkaista ei enää asioi itse kaupassa vaan tilaa ruuat netistä ja henkilökuntaa on kaupassa nettitilausten hoitamisen takia taidettu jopa lisätä.
Jos on kaksi itsepalvelukassa-aluetta ja niissä molemmissa 5 kassapaikkaa ja molemmissa yksi henkilö valvomassa, niin se on periaattessa ihan sama kuin olisi kaksi normaalia kassapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Asioinnin sujuvoittamiseksi menen itsepalvelukassalle jos kassalla on jonoa. Ei meidän lähikaupassa kassoilta lopu työt, sillä hoitavat kassatyön lisäksi myös alati lisääntyvää postipalvelua (pakettien vastaanotto ja luovutus), veikkauspalvelua ja kahvipistettä. Osa asiakkaista ei enää asioi itse kaupassa vaan tilaa ruuat netistä ja henkilökuntaa on kaupassa nettitilausten hoitamisen takia taidettu jopa lisätä.
Just näin, paine suuntautuu vaan johonkin muualle kuin itse kassatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itsepalvelukassoja ei olisi, niin kauppias joutuisi kenties palkkaamaan lisää henkilökuntaa mikä sitten lisäisi kustannuksia ja näkyisi myös ennen pitkää hinnoissa ja/tai palvelun laadussa. Asiakkaat myös saattaisivat kadota kaupasta jos kauppias on ajastaan jäljessä eikä uudista palvelujaan. Monille ihmisille myös aika on rahaa ja nyt jo varmasti moni odottaa omaankin kauppaan jotain puhelimeen ladattavaa sovellusta mihin voi skannata ostostensa hinnat jo ostoksia kaupassa kerätessään mikä säästäisi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itsepalvelukassoja ei olisi, niin kauppias joutuisi kenties palkkaamaan lisää henkilökuntaa mikä sitten lisäisi kustannuksia ja näkyisi myös ennen pitkää hinnoissa ja/tai palvelun laadussa. Asiakkaat myös saattaisivat kadota kaupasta jos kauppias on ajastaan jäljessä eikä uudista palvelujaan. Monille ihmisille myös aika on rahaa ja nyt jo varmasti moni odottaa omaankin kauppaan jotain puhelimeen ladattavaa sovellusta mihin voi skannata ostostensa hinnat jo ostoksia kaupassa kerätessään mikä säästäisi aikaa.
Ihan huttua. Ruuat saa kaappiin tai kotiin jos haluaa säästää aikaa.
En käytä koskaan itsepalvelukassaa: en tee myyjien työtä ilmaiseksi, enkä halua yhtään enempää työttömiä myyjiä. Koko itsepalvelukassan ideahan on vain säästää henkilöstökustannuksissa ja lihottaa kaupan jo ennestään Suomessa isoja voittoja.