Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun menet kaupassa itsepalvelukassalle niin ymmärräthän että se lisää työttömyyttä ja parantaa kaupan/kauppiaan voittoa?

Vierailija
16.06.2024 |

Boikotoi itsepalvelukassoja! 

Kommentit (200)

Vierailija
41/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kamerat, eli varas jää kiinni. Maksaa voi vain kortilla, eli pennosasiakkaat ei ole hidastamassa. Rojunsa saa kärrystä suoraan kassiin, mikä on kätevää ja nopeaa.

Kaljaa ja röökiä en harrasta joten hittoako menisin jonoon.

Vierailija
42/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, ap, että olet ääliö?

En ymmärrä. Selittäisitkö siis minulle, miksi olen ääliö?

Ap

Katsos kun jokainen JÄRKEVÄ asiakas tietää tuon, mitä suurena uutisena kirjoitit. 

No mutta, ei tänne ole valikoituneet vain ne järkevät... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas pienestä asiasta saatu iso ongelma. Kehitys kehittyy, niin se vain menee.

Vierailija
44/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan maksaa käteisellä ja ostaa ässä-arpoja ja 8% kaljaa, luuseri..

Vierailija
45/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele sitä. 

Vierailija
46/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee niin pieniä ostoksia edes tehtyä että olisi järkeä mennä itsepalvelukassalle.

Menen sellaiseen aikaan kauppaan että jonottamiseen ei kulu aikaa ja myyjä todella paljon näppärämmin piippaa ne ostokset, minulta menisi puoli päivää. Ja jos rivakasti lastaa hihnalle tavarat niin pääsee jo toiseen päähän pakkaamaan samaan aikaan, nopeaa ja helppoa.

Jos itsepalvelusta saisi jotain alennusta siinä olisikin järkeä mutta nykysysteemillä ei.

Vierailija
47/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin erimieltä ap:n kanssa ja käytän itsepalvelukassoja aina kun olen pienen ostosmäärän kanssa liikkeellä. 

A: Kuka vaan on kassatyötä tehnyt, tietää millaista se on. Nostan hattua niille, jotka sitä pitkään jaksavat. Minä tein vuoden lukion ja yliopiston välissä. Henkireikäni kassatyössä oli se, että päivän aikana pääsi hetkeksi esimerkiksi purkamaan tavaraa tai hyllyttämään. 

B: Tavaroiden nostaminen korista viivakoodinlukijan ohi pakkaustasolle ei ole minulle sen isompi työ, kuin nostaminen liukuhihnalle. Miksi toisen ihmisen pitäisi tehdä se viivakoodiosuus? Mikä järki siinä on?

C: Kassatyöstä vapautuu aikaa mielekkäämmälle työlle varaston tai myymälän puolella. 

Tuo on utopiaa että sitten ne työntekijät vai

Onko loistavaa että työtä saa yhtä harvempi ja varallisuuserot yhä suuremmat? 

Vierailija
48/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, siksi en mene. Sitäpaitsi en en niin lapsi, että olisi hauskaa leikkiä kauppaa. Piip piip mikä ihana kone.

Vierailija
49/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän käsiskanneria. Saa ostokset suoraan kassiin.

Vierailija
50/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En vain jaksa jonottaa hitaiden nysvääjien, veikkaajien, käteisellä

maksajien ja tupakan ostajien kanssa samassa kassajonossa. Itsepalvelulla pääsee pois kaupasta monta kertaa nopeammin.

Vierailija
51/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, ap, että olet ääliö?

En ymmärrä. Selittäisitkö siis minulle, miksi olen ääliö?

Ap

Katsos kun jokainen JÄRKEVÄ asiakas tietää tuon, mitä suurena uutisena kirjoitit. 

No mutta, ei tänne ole valikoituneet vain ne järkevät... 

Aloittajiin varsinkaan. Ne on vajaita, huomiohakuisia tai sairaita. Harvoin normaaleja.

Vierailija
52/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassoja koska minulla ei ole mihinkään kiire enkä suostu tekemään kassahenkilön töitä ilmaiseksi.

Vierailija
53/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin erimieltä ap:n kanssa ja käytän itsepalvelukassoja aina kun olen pienen ostosmäärän kanssa liikkeellä. 

A: Kuka vaan on kassatyötä tehnyt, tietää millaista se on. Nostan hattua niille, jotka sitä pitkään jaksavat. Minä tein vuoden lukion ja yliopiston välissä. Henkireikäni kassatyössä oli se, että päivän aikana pääsi hetkeksi esimerkiksi purkamaan tavaraa tai hyllyttämään. 

B: Tavaroiden nostaminen korista viivakoodinlukijan ohi pakkaustasolle ei ole minulle sen isompi työ, kuin nostaminen liukuhihnalle. Miksi toisen ihmisen pitäisi tehdä se viivakoodiosuus? Mikä järki siinä on?

C: Kassatyöstä vapautuu aikaa mielekkäämmälle työlle varaston tai myymälän puolella. 

Älä sitten valita työttömistä.

Luuletko että johonkin palkataan työttömiä? Saati palveluammattiin :D Ehkä jos on todella lyhyt työttömyysjakso ja aiempaa kokemusta täysin vastaavasta työstä. Mutta muuten ei. Kuka haluaisi palkata työttömänä olleen. Tottahan se on. 

Vierailija
54/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko loistavaa että työtä saa yhtä harvempi ja varallisuuserot yhä suuremmat? 

Työt muuttaa muototaan, mutta eivät ne mihinkään häviä. Kaivinkoneet vapautti aikoinaan lapiomiehet parempiin hommiin ja lapiomiehet vei sitä ennen työt lusikalla kaivavilta - mutta kuka sitä nykyään haluaisi mennä ojaa kaivamaan lapioilla tai lusikoilla kun kaivinkoneitakin on?

Vierailija
55/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö myös maksamassa laskunne pankissa, että kassahenkilöille riittää töitä?

Vierailija
56/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen aina palvelukassalle ja vielä sille isoT:lle ja maksan käteisellä.

T: setämies (sd)

Se on oikein ja hyvä kun käytät käteistä, niin minäkin.

Vierailija
57/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisen Citymarketin kauppias kehuskeli että tarvitsi tänä vuonna vähemmän kesätyöntekijöitä kassoille kun niin moni käyttää nykyään näitä itsepalvelukassoja 😞

Sama juttu muissakin kaupoissa ja myös ravintoloissa. Itsepalvelukassa vie ihmisiltä työt. 

Röyhkeimmissä ravintoloissa on QR-koodit pöydissä, ja asiakas tilaa puhelimellaan ruoan suoraan pöytään. Silloin tarjoilijoiden ei tarvitse kiertää kysymässä tilauksia, jolloin heitä tarvitaan vähemmän.

Jos ravintolassa ei ole palvelua, niin yhtä hyvin voisi syödä kotona omassa itsepalvelukeittiössä ja paljon halvemmalla.

Vierailija
58/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailun myötä etu siirtyy myös kuluttajalle ja hintoihin kun ihmiskassoista päästään kokonaan eroon. Parempi päästää kassatyöntekijät hyödyllisempiin duuneihin.

Mainitsepa pari tällaista "hyödyllisempää duunia"?

Vierailija
59/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En vain jaksa jonottaa hitaiden nysvääjien, veikkaajien, käteisellä

maksajien ja tupakan ostajien kanssa samassa kassajonossa. Itsepalvelulla pääsee pois kaupasta monta kertaa nopeammin.

Mua myös tökkii nämä hidastelijat. En myöskään ymmärrä mitä hyödyttää jarrutella kehitystä jonka loppupäässä on kuitenkin kokonaan itsepalveluna toimivat kaupat. Jokaikinen ala muuttuu automatisaation myötä ja näin on käynyt omillekin töilleni. Mitä sitten? 

Vierailija
60/200 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, koska en halua asioida kassahenkilön kanssa.

Mitä asioimista se vaatii? Hän kertoo summan ja sinä maksat ja tästä ahdistut?

Jos on sosiaalisten tilanteiden pelko niin yleensä suurempi ahdistus tulee siinä itsepalvelukassalla kun se ei toimikaan tms. ja joku tulee siihen sun viereen säätämään ja joudutkin kommunikoimaan enemmän kuin tavallisella kassalla. Näillä tehdään myös satunnaisotantaa varkauksienehkäisyssä. Voit joutua sellaiseenkin ja kaikki sun ostokset ja laukut käydään huolellisesti läpi. 

Minua huolestuttaa itsepalvelukassoissa se, että asiakas voi itse joutua varkauden uhriksi. Hänen huomionsa ei voi mitenkään kohdistua samanaikaisesti ostoksiin ja niiden näyttämiseen laitteelle, kun samaan aikaan täytyy pitää huolta maksukorteista ja kännykästä, jotta niitä ei viedä. Loistava paikka ammattivarkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi