IL: Nainen käveli maksamatta ulos Stockmannilta 700 euron kosmetiikat muovipussissa - Käräjäoikeus kumosi syytteen varkaudesta
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus katsoi, että asiassa ei ole voitu poissulkea sitä mahdollisuutta, että nainen on poistunut maksamattomien tuotteiden kanssa myymälän tiloista vahingossa.
Asiakas on aina oikeassa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b8d19344-b974-4f29-9766-f790fe9eb6c5
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kassalta annettu muovikassi mukaan, myyjähän tuossa töppäsi.
No silti tämän asiakkaan olisi pitänyt itse ymmärtää jättää tuotteet sinne kassalle siihen saakka, että saa maksettua ne. Ei se kassa niitä tuotteita varastanut.
Miksi tämä tytär ei voinut tuoda sitä todistusta liikkeen sisälle?
Vierailija kirjoitti:
Ihme härdelli vain, jotta säästäisi muutaman satasen. Eiköhän olisi ollut varaa maksaa tuotteet ihan alveineenkin.
Varmaan olisi sama lopputulos, jos kyseessä olisi köyhä Jakomäen suomalainen 20;n euron ostoksilla.
Taas yksi säälittävä trollausuutinen Iltalehdeltä, kun omat ei riitä tekemään uutisia oikeista aiheista. Eihän tuossa ollut mitään kuohuttavaa, vaikka sellainen kuva yritettiin jälleen kerran luoda.
Ollessani lapsi kotikaupunkiini avatussa uudessa halpahallikosmetiikkakaupassa oli erään varakkaan paikallisen firman omistajan puolisolla 'tili'... Perheenäiti sai toteuttaa itseään varastelemalla krääsää ja yrittäjämiehensä maksoi tietyn summan kuussa kauppaan. Kaikilla oli kivaa. Luovuutta kehiin!
Neljän tunnin istuttaminen stokkalla, eikä annettu soittaa tyttärelle. Kuulostaa vähän oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomioistuimen päätös on oikea. Ei tuosta saa varkautta tekemälläkään, vaan vastuu on kaupan.
Jos minä menen kauppaan ja nostan ostokset kassan hihnalle ja kassa naputtelee ostokset koneelle ja siinä vaiheessa huomaan rahapussini jääneen autoon ja lähden sitä hakemaan, kassa ei saa luovuttaa minulle maksamattomia tuotteita, niin kuin tässä tapauksessa oli käynyt. Tässä tapauksessa asiakas sai tuotteet mukaansa, mutta unohti ne käydä myöhemmin maksamassa.
No ei unohtanut käydä maksamassa vaan hänet pysäytettiin käytävältä matkalla sinne parkkihalliin, kun lähti hakemaan asiakirjaa.
Käytännössä tämä mummeli yritti marssia ulos kaupasta lähes tonnin maksattomat kosmetiikkatavarat kassissa. Turha tätä on miksikään muuksi maalailla. Tämän jälkeen voi ilmestyä paljon muitakin hajamielisiä, jotka unohtaa hupsista vain maksaa ostoksensa. Yhtään ei ole tarkoitus varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme härdelli vain, jotta säästäisi muutaman satasen. Eiköhän olisi ollut varaa maksaa tuotteet ihan alveineenkin.
Oletpa typerä. Muutama satanen on paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Nopeampaa mennä vastaan parkkihalliin ja ottaa todistukset siitä lennosta eikä toisen tarvitse alkaa etsiä sitä itse parkkipaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeampaa mennä vastaan parkkihalliin ja ottaa todistukset siitä lennosta eikä toisen tarvitse alkaa etsiä sitä itse parkkipaikkaa.
Niin, parkkihallistahan niitä just ei löydy tosiaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on käynyt niin, että on pitänyt aikansa kiertää ennen kuin tyhjä paikka on löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisi sama lopputulos, jos kyseessä olisi köyhä Jakomäen suomalainen 20;n euron ostoksilla.
No ehottomasti, penakin vaan vahingossa unohti autoonsa pankkikortin kaljaostoksilla ja juoksi kiireesti kaljaboksit kainalossaan autolleen sitä hakemaan kassan ohi. Ihan kohtuuttomasti vartijat otti kiinni ja poliisit ei uskoneet tarinaa kun penalla ei ole edes autoa saati sitten korttia sen ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on käynyt niin, että on pitänyt aikansa kiertää ennen kuin tyhjä paikka on löytynyt.
Elämä on, käykö sulle useinkin niin että sinulle mukavampaa on kävellä kaupasta ostokset taskussa niitä maksamatta kuin käyttää ikävästi omaa aikaa kassalla niiden maksamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
moni saattaa jatkossa kävellä epähuomiossa kaljalavan kanssa kassan ohi maksamatta
Kaljalava on 1.5m x 1.5m ja pitää kuljettaa jakilla, eikä edes mahdu ulos normi ovesta
Lähdetkö sinä sitten muka kaljaostoksille ilman trukkia tai lavanosturia?
Painoin vahingossa kaasun pohjaan ja ajoin ylinopeutta. Saan siis vapauttavan tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alvin osuus 135, ei muutamia satasia
Vierailija kirjoitti:
Älä pilaa hyvää tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ilmeisesti suo
ja
väri?
Ehkä suojaäidinkieli
Tätä myös veikkaan
Eli tämä oli varsin toimiva tapa varastaa. Kamat kassiin ja ulos. Oho hups ihan unohdin maksaa ja epähuomiossa otin 700 euron kosmetikaan mukaan.