Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meitä pyydettiin käymään ystävien mökillä juhannuksena. Mennään pariksi tunniksi kylään. Emme vie mitään tuliaisia

Vierailija
15.06.2024 |

Kun sanottiin että ei tarvitse mitään tuoda. Toimimmeko oikein vai pitääkö sittenkin viedä jotain, ja jos niin mitä? 

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkielämästä kun on kyse, siellä saunotaan usein, siis jotain saunatuksu paketteja saa edeullisesti.  Tai jos vain kahville on kutsuttu, niin se kahvipaketti (jotain muuta kuin juhlamokkaa) vaikka ns. luomukahvia. Miksei jokin itse leivottu jos on jauhopeukalo:).  Ei liikaa, mutta kiva on antaa jotain.  Täällä jotkut ihmettelee kun on vain kahvin ajaksi kutsuttu.  Noh jos on jo isovanhempi iässä ja kaikki lapset lapsenlapsineen ovat myös mökillä...

Vierailija
102/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*saunatuoksu, ei tuksu:). sorry

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinipulloilla ja kuohareilla en tekisi mitään. Kiva olisi vaikka herneitä, mansikoita tai jotain kahvin kanssa.

Tuoko vieraat näitä myös silloin kun kutsut kotiisi kahdeksi tunniksi kylään? Meillä ei tarvitse tuoda mitään tarkoittaa ettei tarvi. 

Kukkia olen vienyt. 

Vierailija
104/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan piipahtamaan kahville tarkoittaa itse vieraillessani max parin tunnin käyntiä matkan varrella, yleensä iltapäivällä lounasajan jälkeen. Pieni tuliainen on silloinkin itsestäänselvyys.

Yökylästä mökillä sovitaan erikseen ja tuliaiset isompia esim. ruokaa ja juomia kassillinen. Kyläilyn pituus ilmoitetaan etukäteen, meidän tapauksessa muiden mökeillä max 1 yö ja  aamulla taas tien päälle. Yökylään jonkun toisen mökille menemme vain kutsuttuna nimenomaan yökylään ja aina ei edes silloin.

MIelestäni toisten ihmisten huomioon ottaminen on helppoa silloin kun on rehellinen itselleen.

Vierailija
105/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut isännille uuden auton ja vien 2000€ käteistä rahaa. On siitä mökkivierailusta aina vaivaa niin ei tyhjin käsin kehtaa mennä. 

Vierailija
106/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinipulloilla ja kuohareilla en tekisi mitään. Kiva olisi vaikka herneitä, mansikoita tai jotain kahvin kanssa.

Tuoko vieraat näitä myös silloin kun kutsut kotiisi kahdeksi tunniksi kylään? Meillä ei tarvitse tuoda mitään tarkoittaa ettei tarvi. 

Minä en edes kysy tarviiko tuoda mitään, jos kutsutaan vain kahville ja vien sitten vaan jotain. Viimeksi vein pienen kohvehtirasian 150g. 

Vierailija
107/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää mennä pariksi tunniksi.

Niin juuri ja eihän siinä kuski voi juhlia ollenkaan.

Estääkö selvinpäin oleminen jotenkin juhlinnan? En sitten kai juhli ikinä...

Vierailija
108/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta. Tuksu saunassa. Siinä yrittäisi jo moni hätäpäissään tehdä silmät kiinni jotain taikoja.

Vierailija
109/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ilmeisesti nuorempi polvi ei tunne kohteliaisuussääntöjä. 

Olen ollut aivan ihmeissäni majoittaessani nuoria perheitä, kun ovat saapuneet tyhjin käsin. Olen sijannut vuoteet, katsonut pyyhkeet valmiiksi, valmistanut ruokaa, hommannut viinit ja jälkkärit, sekä seur aamun syötävät. Vierailun jälkeen pyykkäämiseen ja siivoamiseen on mennyt aikaa. Silti vaivannäköni ei ole ollut edes kahvipaketin väärtti.

Molemmissa perheissä olemme mekin yöpyneet ja vieneet tuliaisiksi viiniä, kahvia, keksejä ja juustoja ja vielä erikseen pikku lahjan emännälle. 

No eikö nyt kahvilla pistäytyminen ole vähän eri asia, kuin yötä oleminen?

On. Toin vain esiin, miten möllejä ihmiset nykyään ovat. Kahvilla pistäytyminen edellyttää mielestäni kuitenkin jotain pientä sekin. Olkoon sitten vaikka kahvipaketti. 

Vierailija
110/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta mitä voin tuoda mukanani on minä itse. Hauska, hurmaava, juhlien keskipiste. Ja mikä parasta, minua ei tarvitse säilöä kaappiin. Lähden säällisen ajan jälkeen pois.

Juhlien keskipiste? Vieras...🤔😲👎

Minä teen arki-illastakin juhlan. Minun läsnäoloni saa tunnelman kattoon ja sulava, kaikki huomioonottava käytökseni saa ihmiset rentoutumaan.

Vierailija
111/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullaan piipahtamaan kahville tarkoittaa itse vieraillessani max parin tunnin käyntiä matkan varrella, yleensä iltapäivällä lounasajan jälkeen. Pieni tuliainen on silloinkin itsestäänselvyys.

Yökylästä mökillä sovitaan erikseen ja tuliaiset isompia esim. ruokaa ja juomia kassillinen. Kyläilyn pituus ilmoitetaan etukäteen, meidän tapauksessa muiden mökeillä max 1 yö ja  aamulla taas tien päälle. Yökylään jonkun toisen mökille menemme vain kutsuttuna nimenomaan yökylään ja aina ei edes silloin.

MIelestäni toisten ihmisten huomioon ottaminen on helppoa silloin kun on rehellinen itselleen.

Jos sovitte yökylästä niin sovitteko silloin myös mitä tuodaan? Vai onko niin, että jokainen tuo aina perunoita ja herneitä sekä sen atrian makkarapaketin? Ja parin tunnin käynnille viette tuliaisen. Viekää jos haluatte, mutta niiden parin tunnin vieraiden kultamokka kahvipaketteja on kaapit täynnä.

Vierailija
112/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa paremman puoliskon isovanhempien luokse mäkille, ja hän oikein tähdensi silloin, että ei tarvitse tuoda mitään. Sitten en tuonut mitään ja jostain syystä suuttui minulle. Että kannattaa vain kiltisti viedä

Vierailija
113/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa,autoilu ei ole ok, joten miten olisi yöksi jääminen.

Vierailija
114/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat viinipullot ja kahvipaketit siirtyvät paikasta toiseen, kun aina pitää viedä jotain tuliaisia. Ne ovat nähneet enemmän maailmaa kuin keskiverto palstamamma. Laittakaas joskus merkki tuliaiseen ja katsokaa milloin se palaa takaisin lähtöpisteeseen.

Vierailija
115/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme menossa paremman puoliskon isovanhempien luokse mäkille, ja hän oikein tähdensi silloin, että ei tarvitse tuoda mitään. Sitten en tuonut mitään ja jostain syystä suuttui minulle. Että kannattaa vain kiltisti viedä

Hän onkin sitä vanhaa sukupolvea joka ei sano mitä tarkoittaa. Näiden kanssa pitää toimia eritavalla kuin nuorien. Vaikka nuorisoa aina haukutaan niin tällainen kehitys on menossa parempaan päin.

Vierailija
116/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse veisin edes viinipullon.

Jos käyttävät alkoholia.

Vierailija
117/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkielämästä kun on kyse, siellä saunotaan usein, siis jotain saunatuksu paketteja saa edeullisesti.  Tai jos vain kahville on kutsuttu, niin se kahvipaketti (jotain muuta kuin juhlamokkaa) vaikka ns. luomukahvia. Miksei jokin itse leivottu jos on jauhopeukalo:).  Ei liikaa, mutta kiva on antaa jotain.  Täällä jotkut ihmettelee kun on vain kahvin ajaksi kutsuttu.  Noh jos on jo isovanhempi iässä ja kaikki lapset lapsenlapsineen ovat myös mökillä...

Riippuu niin. Itse just kuukauden mökillä enkä saunonut kertaakaan.

Vierailija
118/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta. Tuksu saunassa. Siinä yrittäisi jo moni hätäpäissään tehdä silmät kiinni jotain taikoja.

Äläs nyt. Julkkis ja kaikkea. Sinäkin vähän kurkistaisit, tunnusta pois. ;)

Vierailija
119/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tuliaisiksi wc-paperia tai hygieniatarvikkeita! Ne ostan ihan itse ja wc-paperia on riittävästi!

Enkä myöskään

Puutarhatonttua, hassuja eläinfiguureita, kahvi- ja keksipakettia, kukkakimppua (luonnonkukkia pelto täysi), kynttilöitä, hajusteita.

Ehkä hyvä suklaarasia (jos sen kuljettaminen helteellä onnistuu) olisi mieleinen.

Jos joku poikkeaa yllättäen, kahvipullat.

Vierailija
120/148 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet karkkipussin ja keksejä

Hyi! Jos sanon, ei tuoda mitään, niin älä tuo hampaille haitallisia karkkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan