Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo: ääriliikkeille ei mitään sijaa yhteiskunnassa, ne pitää kitkeä pois

Vierailija
14.06.2024 |

Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.

"Ääriliikkeille ei pidä olla mitään sijaa yhteiskunnassa. Niiden kasvu pitää pysäyttää ja kitkeä pois, sen eteen täytyy tehdä kaikki. Hallitus on täysin sitoutunut turvallisen Suomen rakentamiseen ja kaikkeen siihen työhön, miten tällaiset voitaisiin välttää."

"Toinen asia on se, että pidämme huolta tästä tasa-arvoisesta ja hienosta yhteiskunnasta. Että ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle. Siksi hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen ja ylläpito on niin tärkeää."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010501062.html

Kommentit (339)

Vierailija
161/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo erittäin kova kiire lähettää kaikki musut kotimaihinsa niin saadaan rauha kaduille ja islamisaatio kitettyä pois.

Huomasitko, että epäilty on äärioikeistolainen? Eikö kaduille saataisi paremmin rauha, jos vähennettäisiin vihapuhetta ja keskityttäisiin ratkaisemaan sosiaalisia ongelmia paremmin toimivilla keinoilla?

Mikä on vihapuhetta? Jos ei kukaan sanoisi halaistua sanaa kasvavasta rinnakkaisyhteiskunnallistumisesta ja sen myötä kasvavista sosiaalisista ongelmista niin sehän olisi goodbye Eurooppa alta aikayksikön. Muslimeja ja kunniakulttuureja ei keskimäärin kiinnosta ryhtyä länsimaalaisiksi ja noudattaa meidän arvojamme, jotka ovat ristiriidassa heidän omiensa kanssa. En tiedä kuinka monta esimerkkiä vielä tarvitaan, että vasemmi

Yksi ratkaisu on itsekasvatus. Tiedon haku, kyseenalaistus perusasenteena ja elämänfilosofiana. Sillä tavalla kasvetaan aidoksi yksilöksi, ei mitenkään muuten. Eikä tapahdu hetkessä. Tuo oli oikeasti kasvatuksen ja koulutuksen ideaali vielä ysärllä. Kutsuttiin kansansivistystyöksi ja elinikäiseksi oppimiseksi, joka ei suoraan tähdännyt työelämän tarpeisiin, vaan elämänlaadun kohottamiseen ymmärrykse, tieton ja eettisyyden tajun kautta. MIhin tämä pyrkimys hävisi? Ehkä se on vain peittynyt jonkin älillisen myrskypilven alle, toivotaan näin. Emme nimittäin maana selviä ilman tuota näkemystä elämän suunnasta.

Vierailija
162/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa pääministerille, että hallituksessa on äärioikealla oleva puolue, jonka pj kuolaa nimimerkin takaa vihatekoja. Tänäänkin meni aivan sekaisin onnesta kun puolueen vihankohteet kärsivät. Empatia ei kuulu politiikkaan!

Empatia ei kuulu kantasuomalaiselle! Lukemattomat rikokset ja niiden uhrit ei saa rivinkään huomiota saati uutista päiväkausia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo erittäin kova kiire lähettää kaikki musut kotimaihinsa niin saadaan rauha kaduille ja islamisaatio kitettyä pois.

Huomasitko, että epäilty on äärioikeistolainen? Eikö kaduille saataisi paremmin rauha, jos vähennettäisiin vihapuhetta ja keskityttäisiin ratkaisemaan sosiaalisia ongelmia paremmin toimivilla keinoilla?

Mikä on vihapuhetta? Jos ei kukaan sanoisi halaistua sanaa kasvavasta rinnakkaisyhteiskunnallistumisesta ja sen myötä kasvavista sosiaalisista ongelmista niin sehän olisi goodbye Eurooppa alta aikayksikön. Muslimeja ja kunniakulttuureja ei keskimäärin kiinnosta ryhtyä länsimaalaisiksi ja noudattaa meidän arvojamme, jotka ovat ristiriidassa heidän omiensa kanssa. En tiedä kuinka monta esimerkkiä vielä tarvitaan, että vasemmi

Mutta mikä on sinun ratkaisusi? Sinun on helppo öyhöttää: ongelma, ongelma, ongelma. Pystytkö tarjoamaan toimivaa ratkaisua?

Noita ratkaisuja on poliitikoillamme ja viranomaisillamme ollut aikaa koettaa miettiä jo parisen kymmentä vuotta ja aika vähän on saatu aikaiseksi käytännön tasolla. Suurin kiitos kuuluu luultavasti vasemmistolle, joka on huutamassa rasistia kun joku vain puhuukin näistä asioista.

Omia ratkaisuja:

- Huijarit, kotimaissaan lomailevat "hädänalaiset", hyväksikäyttäjät, vakavia rikoksia tekevät, pakkonaittajat, fanaatikot - takaisin kotimaihinsa

- Ei enempää tulijoita maista, joista saapuvat eivät tahdo sopeutua länteen

- Kunniakulttuurien ja pakkoavioliittojen uhreille toimiva apu-, tuki- sekä suojeluprotokolla (joo, tiedän että on haastavaa kun ei sellaista saa oikein suomalaisille uhreillekaan)

Vierailija
164/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmista pitäisi pystyä keskustelemaan rakentavasti ja faktapohjalta. Netissä öyhöttäminen ei ratkaise ongelmia, vaan synnyttää vihaa, joka purkautuu väkivaltana, kuten näimme Oulussa.

Rakentavaa keskustelua ei synny niin kauan kuin Riikka Purra huutaa vaalitenteissä toisten päälle ja Halla-aho keskittyy vittuilemaan kaikille.

Eikä ennen kuin Yle uutisoi tasapuolisesti. 

Vierailija
165/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL-selvitys: Näin perussuomalaiset ovat äänestäneet naisten oikeuksista.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5c867643-2bf9-413a-92d0-7af1e69b9…

Raiskauksen määrittely suostumusperusteiseksi: Perussuomalaiset äänesti vastaan.

Aborttilain uudistus: 31 perussuomalaista äänesti vastaan, 3 puolesta. (Purra äänesti vastaan.)

"Perussuomalaiset ovat äänestäneet perhevapaauudistusta, äitiyslakia, ihmiskaupan uhrin suojelemista koskevaa lakia, sekä yhdenvertaisuuslain muuttamista vastaan."

Vierailija
166/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo valehtelu saa riittää. Nyt on lähetettävä kaikki vihervassarit Somaliaan.

Tule kokeilemaan. Siihen tarvitaan vähän muutakin kuin sinun mahtipontiset sanasi. Sinulla ei ole rahkeita muuhun kuin vetämään itsesi alas viemäristä.

Vierailija
167/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä jankkaajapersu ole yhtään huolissaan ulkomaalaistaustaisista, etkä edes suomalaisista naisista.

Olet erittäin väärässä - olettaen että tarkoitit minua. Naisten äärimmäisen heikko asema ja omien lakien mukaan eläminen ovat niitä seikkoja, jotka minut pitivät varpaisillaan jo parisen kymmentä vuotta sitten. Olen noista käytännössä paljon enemmän huolissani kuin sinä.

Et sinä voi tietää, mistä minä olen huolissani. Voit vain olettaa.

Vastauksesi perusteella olen aika varma siitä että olet sitä aatteellista sokeata hyssyttelijäjoukkoa, joka kieltäytyy näkemästä näitä vakavia ongelmia.

Vierailija
168/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa pääministerille, että hallituksessa on äärioikealla oleva puolue, jonka pj kuolaa nimimerkin takaa vihatekoja. Tänäänkin meni aivan sekaisin onnesta kun puolueen vihankohteet kärsivät. Empatia ei kuulu politiikkaan!

Empatia ei kuulu kantasuomalaiselle! Lukemattomat rikokset ja niiden uhrit ei saa rivinkään huomiota saati uutista päiväkausia. 

Ei kuulukaan. Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä ja heikoimmassa asemassa olevilta kansasuomalaisilta. Riikka laittoi sakset heilumaan.

Vierailija
169/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävikö siinä tosiaan niin, että RP vouhotti ensin vierasperäisten katujengiläisten pahuudesta, mutta kun tajusi puukottajan olevan omia, hiljeni kokonaan julkisesti.

Vierailija
170/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia ratkaisuja:

- Huijarit, kotimaissaan lomailevat "hädänalaiset", hyväksikäyttäjät, vakavia rikoksia tekevät, pakkonaittajat, fanaatikot - takaisin kotimaihinsa

- Ei enempää tulijoita maista, joista saapuvat eivät tahdo sopeutua länteen

- Kunniakulttuurien ja pakkoavioliittojen uhreille toimiva apu-, tuki- sekä suojeluprotokolla (joo, tiedän että on haastavaa kun ei sellaista saa oikein suomalaisille uhreillekaan)

Voin kannattaa tietyin varauksin.

Kannatan vakavista rikoksista tuomittujen palauttamista kotimaihinsa, jos he eivät ole Suomen kansalaisia.

En kannata termejä huijari, hyväksikäyttäjä, ym., koska ne eivät ole rikosnimikkeitä. Vain vakavista rikoksista tuomitun voi palauttaa.

Vierailija
171/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeistoa kannattavat miehet uhriutuvat ulkomaalaistaustaisten naisten puolesta ja väittävät, että naisten oikeuksia ajavat puolueet eivät itse asiassa aja naisten oikeuksia. Aikamoista.

Eiväthän ne enää ajakaan naisten oikeuksia vaan uhrihierarkia-aatteensa mukaisesti ensisijaisesti värillisten, trans-ihmisten sekä muslimien oikeuksia. 

Toisaalta, en tiedä mitä ne muutamissa sadoissa laskettavat, marginaalissa olevat oikeat äärioikeistolaiset ajattelevat ulkomaalaisten naisten asemasta, joten siihen en osaa antaa kommenttia.

Toistat edelleen tuota lukua muutamasta sadasta, mutta et ole kertonut, mistä olet sen keksinyt? Omasta päästäsikö?

Sen mitä olen läheltä nähnyt ja päälle sen minkä sinäkin voit nähdä noiden uusnassejen tapahtumista; niissä on aina korkeintaan ja parhaimmillaankin joku muutama kymmen nutipäätä osallistumassa. Ja pitkälti aina ne samat naamat. Olen kyllä kohtuu hyvin perillä olematta mitenkään edes lähellä.

Vierailija
172/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä jankkaajapersu ole yhtään huolissaan ulkomaalaistaustaisista, etkä edes suomalaisista naisista.

Olet erittäin väärässä - olettaen että tarkoitit minua. Naisten äärimmäisen heikko asema ja omien lakien mukaan eläminen ovat niitä seikkoja, jotka minut pitivät varpaisillaan jo parisen kymmentä vuotta sitten. Olen noista käytännössä paljon enemmän huolissani kuin sinä.

Vastauksesi perusteella olen aika varma siitä että olet sitä aatteellista sokeata hyssyttelijäjoukkoa, joka kieltäytyy näkemästä näitä vakavia ongelmia.

Nyt sinä taas oletat, mutta et tiedä mitään.

Vierailija
173/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa kun heitä ei asu täällä 

Vierailija
174/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmista pitäisi pystyä keskustelemaan rakentavasti ja faktapohjalta. Netissä öyhöttäminen ei ratkaise ongelmia, vaan synnyttää vihaa, joka purkautuu väkivaltana, kuten näimme Oulussa.

Ensin oli ns. ha ittamaa hanmuutto, sitten ääri oikeitolaisuus.  Tässä järjestyksessä. Sama mikä näkyy nyt Euroopan poliittisissa käänteissä.

Kuules, Jonne. Äärioikeisto oli olemassa jo 1930-luvulla, jolloin Eurooppa oli kovin homogeeninen.

Tämän päivän ilmiöt on tämän päivän ilmiöitä. On ollut kaikkea, ven äläis va lan vastustajaa, jää käriä ym.  Nyt pitää kirjuttaa oudosti kun on kiellettyjä sanoja. 

Vierailija
175/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo valehtelu saa riittää. Nyt on lähetettävä kaikki vihervassarit Somaliaan.

Ikävä kyllä myös Kokoomus ja muut liberaalit ovat samassa tulevaisuusoptimismi-sopassa. Siis teknologia pelastaa meidät kaikki-sopassa. Se tekeekin tästä aika kimuranttia. Pitäisi ensiksi kyetä käymään rehellistä keskustelua siitä suunnasta, mihin olemme maailmana matkalla. Toiset ovat sitä, mieltä että vaihtoehtoja ei ole, historia on päättynyt. Onko tulevaisuuskin jo päättynyt? Kukahan siitä päätti, äänestäjät varmaan.

Vierailija
176/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulukaan. Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä ja heikoimmassa asemassa olevilta kansasuomalaisilta. Riikka laittoi sakset heilumaan.

Ja arvaapa miksi? Eikö nähdä yhtäläisyysmerkkiä? Olen kantisten puolella täysin. 

Vierailija
177/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannattaa oikeasti alkaa itse olemaan varuillaan. Tämä kaikki kun saattaa kääntyä heitä vastaa monella tapaa. Suurin osa ihmisistä on rauhallisia mutta jossain se raja tulee vastaan ja silloin ei ehkä ole hyvä olla persu. Lapsiin kohdistuva väkivalta ei tiedä hyvää rasseille.

Vierailija
178/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkeaa kun heitä ei asu täällä 

Miten kiellät äärioikeistolaisia asumasta täällä? Ovat kuitenkin suomalaisia vaikka eivät ole sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan.

Vierailija
179/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten näennäinen huolestuminen naisten oikeuksista todettiin jo aiemmin tässä ketjussa. He huolestuvat vain silloin, kun se edistää heidän siirtolaisvastaista agendaansa.

Mistä oikein kuvittelet tuon haittamaahanmuuttovastaisuuden alun alkaen olevan lähtöisin? Kuvitteleko että kyse on jostain väärästä ihonväristä ja "rasismista"? Oletko ehkä joku lapsi vielä?

Mistä kultit syntyvät? Häiriintyneillä tai valtaa tavoittelevilla yksilöillä on tarve kerätä ympärilleen palvojia. Siihen voi käyttää monenlaisia valheita ja kehitellä termejä, kuten yllä kuvailit.

Lisäksi Venäjällä on omat poliittiset ja imperialistiset motiivinsa lietsoa vastakkainasettelua länsimaissa. Venäjä on lietsonut muukalaisvihaa siitä asti, kun sosiaalinen media tuli Internetiin, ja hyväuskoiset äärioikeistolaiset hölmöt ovat tarttuneet siihen, koska se vahvistaa heidän ennakkoluulojaan.

Vierailija
180/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinä taas oletat, mutta et tiedä mitään.

"Et sinä jankkaajapersu ole yhtään huolissaan ulkomaalaistaustaisista, etkä edes suomalaisista naisista."

Sinä et ensinkään olisi olkiukottamassa noin tyhmästi jos et seisoisi vasemmistolaisen intersektionaalisen äärioikeistoa kaikkialla näkevän diskurssin takana. Sen saman joka ei ole mukama näkevinään mitään kunniaväkivaltaa tai pakkoavioliittoja, vaikka niitä on luultavimmin suurin piirtein jo omassa naapurissa.