Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpo: ääriliikkeille ei mitään sijaa yhteiskunnassa, ne pitää kitkeä pois

Vierailija
14.06.2024 |

Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.

"Ääriliikkeille ei pidä olla mitään sijaa yhteiskunnassa. Niiden kasvu pitää pysäyttää ja kitkeä pois, sen eteen täytyy tehdä kaikki. Hallitus on täysin sitoutunut turvallisen Suomen rakentamiseen ja kaikkeen siihen työhön, miten tällaiset voitaisiin välttää."

"Toinen asia on se, että pidämme huolta tästä tasa-arvoisesta ja hienosta yhteiskunnasta. Että ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle. Siksi hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen ja ylläpito on niin tärkeää."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010501062.html

Kommentit (339)

Vierailija
181/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmista pitäisi pystyä keskustelemaan rakentavasti ja faktapohjalta. Netissä öyhöttäminen ei ratkaise ongelmia, vaan synnyttää vihaa, joka purkautuu väkivaltana, kuten näimme Oulussa.

No tää netissä öyhöttäminen on varoventtiili, joka laskee painetta ettei se purkautuisi toimeliaisuutena kuten Oulussa.

Vierailija
182/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeistoa kannattavat miehet uhriutuvat ulkomaalaistaustaisten naisten puolesta ja väittävät, että naisten oikeuksia ajavat puolueet eivät itse asiassa aja naisten oikeuksia. Aikamoista.

Eiväthän ne enää ajakaan naisten oikeuksia vaan uhrihierarkia-aatteensa mukaisesti ensisijaisesti värillisten, trans-ihmisten sekä muslimien oikeuksia. 

Toisaalta, en tiedä mitä ne muutamissa sadoissa laskettavat, marginaalissa olevat oikeat äärioikeistolaiset ajattelevat ulkomaalaisten naisten asemasta, joten siihen en osaa antaa kommenttia.

Toistat edelleen tuota lukua muutamasta sadasta, mutta et ole kertonut, mistä olet sen keksinyt? Omasta päästäsikö?

Sen mitä olen läheltä nähnyt ja päälle sen minkä sinäkin

Puhutko nyt esimerkiksi Helsingissä itsenäisyyspäivänä järjestettävistä mielenosoituksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen ja ylläpito on niin tärkeää."

Ei kettu! kiitosta vaan, kun tämä ei koske alkuperäisiä suomalaisia mitenkään.

T: köyhä, työkyvytön, monisairas jolta leikattiin 20+% tuloista. Kiitti orpo vitus'''''ti!!!!!

Vierailija
184/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkeaa kun heitä ei asu täällä 

No, miten järjestät sen käytännössä?

Vierailija
185/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ourralla ei ollut ongelmaa tuomita katujengiä, mutta kovasti vaikeaa tuomita laitaoikeistolaista terrorismia.

Vierailija
186/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä jankkaajapersu ole yhtään huolissaan ulkomaalaistaustaisista, etkä edes suomalaisista naisista.

Olet erittäin väärässä - olettaen että tarkoitit minua. Naisten äärimmäisen heikko asema ja omien lakien mukaan eläminen ovat niitä seikkoja, jotka minut pitivät varpaisillaan jo parisen kymmentä vuotta sitten. Olen noista käytännössä paljon enemmän huolissani kuin sinä.

Et sinä voi tietää, mistä minä olen huolissani. Voit vain olettaa.

Vastauksesi perusteella olen aika varma siitä että olet sitä aatteellista sokeata hyssyttelijäjoukkoa, joka kieltäytyy näkemästä näitä vakavia ongelmia.

Nyt

Ihan hirveen hienoja sanoja käytit kertoaseks että hyväksyt lasten ahdistelun, ja puukottamisen. Kunhan tekijä on kantasuomalainen kaikki on.

Onko persut eka kultti missä oot mukana? 

Vierailija
187/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten näennäinen huolestuminen naisten oikeuksista todettiin jo aiemmin tässä ketjussa. He huolestuvat vain silloin, kun se edistää heidän siirtolaisvastaista agendaansa.

Mistä oikein kuvittelet tuon haittamaahanmuuttovastaisuuden alun alkaen olevan lähtöisin? Kuvitteleko että kyse on jostain väärästä ihonväristä ja "rasismista"? Oletko ehkä joku lapsi vielä?

Mistä kultit syntyvät? Häiriintyneillä tai valtaa tavoittelevilla yksilöillä on tarve kerätä ympärilleen palvojia. Siihen voi käyttää monenlaisia valheita ja kehitellä termejä, kuten yllä kuvailit.

Lisäksi Venäjällä on omat poliittiset ja imperialistiset motiivinsa lietsoa vastakkainasettelua länsimaissa. Venäjä on lietsonut muukalaisvihaa siitä asti, kun sosiaalinen media tuli Internetiin, ja hyväuskoiset ääri

Sieltä taas sinisilmäinen pallopää-vastaus jostain naivista pallopäätodellisuudesta, suoraan aikuistenvaipoista ladattua tekstiä. Huhhuh. 

Ryssäkorttikin se vain heiluu(joo, en kannata). "Persukultti"? Persujen kannatuksen takana on "häiriintyneisyys", "vallantavoittelu", "hyväuskoisuus" ja sokea "palvominen" ilman mitään järkiperäisiä motiiveja? Mitään tuota tyhmempää en ole tänään saanutkaan vielä lukea. Sinä olet niin kaukana todellisuudesta, että ei enää meinaa uskoa todeksikaan. Itkeäkö vaiko nauraa tässä kohtaa.

Vierailija
188/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärioikeistoa kannattavat miehet uhriutuvat ulkomaalaistaustaisten naisten puolesta ja väittävät, että naisten oikeuksia ajavat puolueet eivät itse asiassa aja naisten oikeuksia. Aikamoista.

Eiväthän ne enää ajakaan naisten oikeuksia vaan uhrihierarkia-aatteensa mukaisesti ensisijaisesti värillisten, trans-ihmisten sekä muslimien oikeuksia. 

Toisaalta, en tiedä mitä ne muutamissa sadoissa laskettavat, marginaalissa olevat oikeat äärioikeistolaiset ajattelevat ulkomaalaisten naisten asemasta, joten siihen en osaa antaa kommenttia.

Toistat edelleen tuota lukua muutamasta sadasta, mutta et ole kertonut, mistä olet sen keksinyt? Omasta päästäsikö?

Sen mitä olen l

Puhutko nyt esimerkiksi Helsingissä itsenäisyyspäivänä järjestettävistä mielenosoituksista?

Vaikka sitten siitä. Siellä taisi olla kourallinen oikeita uusnasseja mukana.

Vierailija
189/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tämä ikinä koske uskontoja? Aina aletaan heti huutaa kuinka vapautta rajoitetaan. Ei rajoiteta, lakatkaa tunkemasta uskontojanne politiikkaan.

Vierailija
190/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle", mutta perussuomalaiset jatkaa hallituksessa.

Persut ei ole äärioikeistoa. Yrittäkää se tajuta. Minunkin sukulaisia on pitkin Suomea olleet persuissa jo Vennamon ajoista lähtien ja takuulla äärioikeisto on tuntematon ja vieras heille. Eikä persut olisi päässeet hallitukseen jos olisivat äärioikeistoa. Sitä ei olis sijainneet muutkaan hallituksessa. KD ja Rkp. Ite oon puolueeton.

Persut ovat olleet äärioikeistoa siitä asti, kun halla-aholaiset kaappasivat vallan Timo Soinilta.

Pari vuotta sitten persut olivat äärioikeistoa jopa Petteri Orpolle.

Jussi Halla-aho (kunniajäsen) äärioikeiston kohuleirin tapahtumista - typerää käyttää oikeiden ihmisten naamoja maalitauluina

Perussuomalaiset selvittää parhaillaan äärioikeiston kesäleirin tapahtumia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006175317.html

Vierailija
191/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo valehtelu saa riittää. Nyt on lähetettävä kaikki vihervassarit Somaliaan.

Ikävä kyllä myös Kokoomus ja muut liberaalit ovat samassa tulevaisuusoptimismi-sopassa. Siis teknologia pelastaa meidät kaikki-sopassa. Se tekeekin tästä aika kimuranttia. Pitäisi ensiksi kyetä käymään rehellistä keskustelua siitä suunnasta, mihin olemme maailmana matkalla. Toiset ovat sitä, mieltä että vaihtoehtoja ei ole, historia on päättynyt. Onko tulevaisuuskin jo päättynyt? Kukahan siitä päätti, äänestäjät varmaan.

Hyviä havaintoja, mutta pahoin pelkään, että sitä rehellistä keskustelua kehityksen suunnasta ei tulla käymään.

Kaikki järkevät ihmiset tietävät, että nykyinen ylikulutukseen perustuva yhteiskuntamalli ajaa meidät tuhoon, mutta siihen ei voi vaikuttaa, koska yhteiskunnan huipulla olevat vastustavat muutosta. He maksavat puoluetuet maissa, joissa ei ole valtion maksamaa puoluetukea, ja ohjailevat siten esimerkiksi amerikkalaisia poliitikkoja.

Vierailija
192/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmista pitäisi pystyä keskustelemaan rakentavasti ja faktapohjalta. Netissä öyhöttäminen ei ratkaise ongelmia, vaan synnyttää vihaa, joka purkautuu väkivaltana, kuten näimme Oulussa.

Rakentavaa keskustelua ei synny niin kauan kuin Riikka Purra huutaa vaalitenteissä toisten päälle ja Halla-aho keskittyy vittuilemaan kaikille.

Eikä ennen kuin Yle uutisoi tasapuolisesti. 

Joo, on vähän varovainen kertomaan rasismista ja oikeistoterrorista. Jota siis tällainen maltillinen oikeistolainenkin tunnistaa ja näkee.

Vierailija
193/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi kertoa pääministerille, että hallituksessa on äärioikealla oleva puolue, jonka pj kuolaa nimimerkin takaa vihatekoja. Tänäänkin meni aivan sekaisin onnesta kun puolueen vihankohteet kärsivät. Empatia ei kuulu politiikkaan!

Empatia ei kuulu kantasuomalaiselle! Lukemattomat rikokset ja niiden uhrit ei saa rivinkään huomiota saati uutista päiväkausia. 

Ei kuulukaan. Hallitus leikkaa kaikkein köyhimmiltä ja heikoimmassa asemassa olevilta kansasuomalaisilta. Riikka laittoi sakset heilumaan.

Ja arvaapa miksi? Eikö nähdä yhtäläisyysmerkkiä? Olen kantisten puolella täysin. 

Oikeistolaisilla on oikeistolainen talousideologia, jonka mukaan tukia pitää karsia ja rikkaille pitää antaa veroalennuksia.

Vierailija
194/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuo tarkoittaa niitä Supon seuraamia suomalaisia oikeistoterroristeja. Siis ne joita poliisi pyrkii seuraamaan aktiivisesti.

Vierailija
195/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää netissä öyhöttäminen on varoventtiili, joka laskee painetta ettei se purkautuisi toimeliaisuutena kuten Oulussa.

Ei se sitä ole, vaan ihmisten aivopesua. Äärioikeistolaisilla puolueilla on sellainen toimintatapa, kuten ruotsidemokraattien trollitehdas osoittaa.

Vierailija
196/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan hirveen hienoja sanoja käytit kertoaseks että hyväksyt lasten ahdistelun, ja puukottamisen. Kunhan tekijä on kantasuomalainen kaikki on.

Onko persut eka kultti missä oot mukana? "

Pistät aika hirveitä sanoja toisten suuhun, mutta mitäpä raivovassari muutakaan sen paremmin osaisi kuin vihata sokeasti luomiaan olkiukkoja. Se että pyrkisi ymmärtämään erimielisen ajatusmaailmaa on liikaa vaadittu ja kovaa dissonanssia tuottava tila. Minä tajuan melko hyvin kyllä sinun sokeuttasi ja aatettasi, mutta sinä et edes uskalla yrittää ymmärtää mistä minun ajatukseni ovat lähtöisin. 

Vierailija
197/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä jankkaajapersu ole yhtään huolissaan ulkomaalaistaustaisista, etkä edes suomalaisista naisista.

Olet erittäin väärässä - olettaen että tarkoitit minua. Naisten äärimmäisen heikko asema ja omien lakien mukaan eläminen ovat niitä seikkoja, jotka minut pitivät varpaisillaan jo parisen kymmentä vuotta sitten. Olen noista käytännössä paljon enemmän huolissani kuin sinä.

Et sinä voi tietää, mistä minä olen huolissani. Voit vain olettaa.

Vastauksesi perusteella olen aika varma siitä että olet sitä aatteellista sokeata hyssyttelijäjoukkoa, joka kieltäytyy näkemästä näitä vakavia ongelmia.

Nyt

Minähän olin jo monessa asiassa samaa mieltä teidän hörhöjen kanssa, mutta sinä vain vaahtoat intersektionaalisesta feminismistä.

Vierailija
198/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikös "lapset" jotain kun mies suuttui? Potkaisi, solvasi, yritti varastaa?

Vierailija
199/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaisten näennäinen huolestuminen naisten oikeuksista todettiin jo aiemmin tässä ketjussa. He huolestuvat vain silloin, kun se edistää heidän siirtolaisvastaista agendaansa.

Mistä oikein kuvittelet tuon haittamaahanmuuttovastaisuuden alun alkaen olevan lähtöisin? Kuvitteleko että kyse on jostain väärästä ihonväristä ja "rasismista"? Oletko ehkä joku lapsi vielä?

Mistä kultit syntyvät? Häiriintyneillä tai valtaa tavoittelevilla yksilöillä on tarve kerätä ympärilleen palvojia. Siihen voi käyttää monenlaisia valheita ja kehitellä termejä, kuten yllä kuvailit.

Lisäksi Venäjällä on omat poliittiset ja imperialistiset motiivinsa lietsoa vastakkainasettelua länsimaissa. Venäjä on lietsonut muukalaisvihaa siitä asti, kun sosiaal

Eikö meillä ole jo aika paljon todisteita siitä, että persujen johdossa on häiriintynyttä porukkaa?

Vierailija
200/339 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mikä kaikki määritellään ääriliikkeeksi. Eu:n liittovaltio-idean vastustaminen? Vapaaehtoisesta rokotteesta kieltäytyminen?