Orpo: ääriliikkeille ei mitään sijaa yhteiskunnassa, ne pitää kitkeä pois
Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.
"Ääriliikkeille ei pidä olla mitään sijaa yhteiskunnassa. Niiden kasvu pitää pysäyttää ja kitkeä pois, sen eteen täytyy tehdä kaikki. Hallitus on täysin sitoutunut turvallisen Suomen rakentamiseen ja kaikkeen siihen työhön, miten tällaiset voitaisiin välttää."
"Toinen asia on se, että pidämme huolta tästä tasa-arvoisesta ja hienosta yhteiskunnasta. Että ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle. Siksi hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen ja ylläpito on niin tärkeää."
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle", mutta perussuomalaiset jatkaa hallituksessa.
Persut ei ole äärioikeistoa. Yrittäkää se tajuta. Minunkin sukulaisia on pitkin Suomea olleet persuissa jo Vennamon ajoista lähtien ja takuulla äärioikeisto on tuntematon ja vieras heille. Eikä persut olisi päässeet hallitukseen jos olisivat äärioikeistoa. Sitä ei olis sijainneet muutkaan hallituksessa. KD ja Rkp. Ite oon puolueeton.
Persut ovat olleet äärioikeistoa siitä asti, kun halla-aholaiset kaappasivat vallan Timo Soinilta.
Pari vuotta sitten persut olivat äärioikeistoa jopa Petteri Orpolle.
Pääset itse ihan netistä tarkastamaan mitä Soini teki ja miten Soinista tuli sinisen tulevaisuutensa jäsen. Kukaan ei kaapannut yhtään mitään. Soini veti herneen nenään ja lähti itse pois eikä kansa antanut näille ääniä, että olisivat edes päässeet puolueensa kanssa jatkamaan eduskunnassa: kaikki saivat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Krhm.
M A T U T
V I T T U U N.
Kiitos.
T. Riikkuli
ei ääriliikkeille? Ok..
pro maahanmuuttoporukat vankilaan
Sodanlietsojat ja muut russofoobikot murskattava ja ajettava ulos yhteskunnasta jossa heiltä vainotaan tuet, lapset ja asunto. Eajat avattava ja rahaliikenne sallittava (että voi siirtää rahat pois heikon omaisuudensuojan suomesta)
Viherhullutus s-autoineen ja tuulimyllyillä yms ydinvoimavastaisuus oliisi vain kiellettävä ja muutenkin paheksuttavaa
Kuka oli vastuussa kotouttamisesta alunperin? Kuka mt-hoidoista?
Rakentavaa keskustelua ei vaan synny, vaikka olin jo samaa mieltä monesta asiasta, joita äärioikeiston kannattaja ehdotti. Sen sijaan minulle huudetaan intersektionaalisesta feminismistä ja muita haukutaan vassareiksi.
Äärioikeiston ongelma on, että se ei oikeasti halua ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, vaan haluaa päästä valtaan ja pysyä siellä. Se on jo nähty Puolassa ja Unkarissa.
Pääministeri Orpo tuomitsee Oulun puukotuksen, mutta ei hahmota, millä tavalla hallituksen menoleikkaukset ja hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa ruokkivat ongelmaa.
Aloittajan mielestä varmaankin asumistuen palautus 25.6€ olisi estänyt tragediaa tapahtumasta. Miten joku voi olla näin naiivi.
YLE maalittaa Oulun epäiltyä. Ei jumalauta 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei anneta sijaa ääriajattelun nousulle", mutta perussuomalaiset jatkaa hallituksessa.
Persut ei ole äärioikeistoa. Yrittäkää se tajuta. Minunkin sukulaisia on pitkin Suomea olleet persuissa jo Vennamon ajoista lähtien ja takuulla äärioikeisto on tuntematon ja vieras heille. Eikä persut olisi päässeet hallitukseen jos olisivat äärioikeistoa. Sitä ei olis sijainneet muutkaan hallituksessa. KD ja Rkp. Ite oon puolueeton.
Persut ovat olleet äärioikeistoa siitä asti, kun halla-aholaiset kaappasivat vallan Timo Soinilta.
Pääset itse ihan netistä tarkastamaan mitä Soini teki ja miten Soinista tuli sinisen tulevaisuutensa jäsen. Kukaan ei kaap
"Sisussa käytiin kiivasta keskustelua siitä, että Suomessa pitäisi olla kansallismielinen puolue. Ajatuksesta luovuttiin, mutta kansalaisjärjestössä päätettiin vaikuttaa Suomen politiikkaan jo olemassaolevien puolueiden kautta. Perussuomalaiset valikoitui pääasialliseksi puolueeksi."
"Tunnetuimpia Suomen Sisun jäseniä ovat nykyisistä perussuomalaisista muun muassa Jussi Halla-aho ja järjestön nykyinen puheenjohtaja Olli Immonen."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-sisu-20-vuotta-kohujen-kautt…
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan mielestä varmaankin asumistuen palautus 25.6€ olisi estänyt tragediaa tapahtumasta. Miten joku voi olla näin naiivi.
Etkö sinä todella näe mitä tässä maassa tapahtuu, mitä muissa tapahtuu? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla-aho (kunniajäsen) äärioikeiston kohuleirin tapahtumista - typerää käyttää oikeiden ihmisten naamoja maalita
Jotenkin naurattaa tää "äärioikeistolaisten kesäleiri".
Siellä kirmaa jossai leirikeskuksella kaljupäisiä ukkoja. Päivät pelaillaan, ja keksitään aktiviteetteja. Esim. Ammutaan oikeiden ihmisten naamoilla varusteltuihin tauluihin.
Illalla mennään uimaan, paistellaan makkaraa leirinuotiolla, ja lauletaan kitaran säestyksellä roturokkia.
Leiri-ihastumisltakaan ei vältytä. Auringon laskiessa "Pekka", ja "Antti" livahtaa saunan taakse antamaan toisilleen hapuilevat ensisuudelmat. Punastuneena molemmat palaavat muun ryhmän luokse, koska ovat varmoja että muut huomaavat.
Öisin yritetään juosta yövahtia karkuun piilotupakalle, ja soutamaan vastaiselle saarelle tyttöjen leirille.
Viimeisenä päivänä hyvästellään leiriohjaajat, ja vaihdetaan muiden hengenheimolaisten kanssa numeroita.
Vanhemmat kurvaavat leirikeskukselle. "Antti" katsoo haikeana kohti leirikeskusta ennen kotiin palaamista.
"Ensi vuoteen kaikki! Kiitos PVL" Hän tokaisee ennen kuin lyö Civicin ovet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tai Petteri voisi huomata, että hallitusyhteistyö perussuomalaisten kanssa lisää yhteiskunnan radikalisoitumista, kuten olemme vuoden aikana jo nähneet.
Perussuomalaisten jatkuva vihapuhe on normalisoitunut ja Eduskunnan toimintakulttuuri rapautunut niin, että nykyään lähes kuka tahansa alaikäisten tyttöjen ahdistelija voi olla ministeri.
Vierailija kirjoitti:
Rakentavaa keskustelua ei vaan synny, vaikka olin jo samaa mieltä monesta asiasta, joita äärioikeiston kannattaja ehdotti. Sen sijaan minulle huudetaan intersektionaalisesta feminismistä ja muita haukutaan vassareiksi.
Äärioikeiston ongelma on, että se ei oikeasti halua ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, vaan haluaa päästä valtaan ja pysyä siellä. Se on jo nähty Puolassa ja Unkarissa.
Edelleenkin, mikä ihmeen "äärioikeisto"? Ja kuka sellaista edes haluaisi nähdä missään vallankahvassa? Persutr eivät ole mitään äärioikeistoa nähneetkään.
Olet nielaissut intersektionaalisen valtamediassakin viljellyn diskurssin äärioikeistosta, jota ei käytännössä ole olemassakaan, olitpa sitten itse aatteen kannattaja taikka et.
Totuudellisuudesta olet vastuussa vain itse itsellesi, minä en voi muuta kuin iskeä asiat pöytään niin kuin minä ne lahjomattomasti ja riippumattomasti näen. Sinä päätät mitä niillä teet.
Purra on huolissaan katujengeistä, mutta ei puukottelevista äärioikeistolaisista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä todella näe mitä tässä maassa tapahtuu, mitä muissa tapahtuu? Oikeasti?
R i k a s t a j a t ottaa maatamme haltuunsa, sitä tapahtuu.
Globaaleja pelinappuloita niin kuin mekin.
Ei suuryritykset ja poliitikot meistä välitä.
Yritä kuunnella ajatuksella Michael Jacksonin They don't really care about us.
Vattu mitä kaasuvalottajia koko hemmetin hallitus täynnä. Teatteria ja farssia jokainen sekunti, ihan vaan tyhjiä sanoja. Orpo voisi aloittaa kitkemällä äärioikeistolaiset omasta hallituksestaan, niin voisi ehkä jopa uskoa tähän ulostuloon. Ja mitä tulee hyvinvointivaltioon, kaikki tietää ettei nämä EK:n sätkynuket sellaista yritä ylläpitää ja pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen tärkeää? Ei se ole, siksi kokoomus on hallituksessa äärioikeiston kanssa. Milloin tämä valheellinen näytelmä loppuu?
Nimenomaan. Orpo tarjoaa tyhjiä juhlapuheita, joissa ei ole totuuden häivää.
Eikös ne vaalit olisi viimeistään kolmen vuoden päästä. Å
Minä haluan, että Suomessa on jatkossakin oikeudenmukainen järjestelmä, jossa poliitikot noudattavat lakia ja rikollisia rangaistaan.
Äärioikeisto haluaa, että Suomeen luodaan epäoikeudenmukainen järjestelmä, jossa ihmisiä rangaistaan etnisen taustan perusteella riippumatta siitä, onko ihminen rikollinen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen tärkeää? Ei se ole, siksi kokoomus on hallituksessa äärioikeiston kanssa. Milloin tämä valheellinen näytelmä loppuu?
Nimenomaan. Orpo tarjoaa tyhjiä juhlapuheita, joissa ei ole totuuden häivää.
Eikös ne vaalit olisi viimeistään kolmen vuoden päästä. Å
2030/2035 on kuolinvuosi. Suomelle.
Kristillisdemokraattien mielestä taas veisataan "kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on"