Miehen työlounaat tarpeineen tulee kalliiksi
Tiedän että tästä on ketjuja ollut aiemminkin. Mutta mikä neuvoksi kun mies edelleen syö kalliit työlounaat ja kaikki kulut nousseet ? Syödään jo säästöjä. Kirjaimellisesti kun miehen on joka päivä päästävä työlounaalle eikä voi ottaa eväitä kuten minä. Kyllä siellä monella muulla on eväät.
Kiva selittää lapsille ettei nyt päästä Lintsille kun isä on syönyt ne rahat. Mulla on säästöjä joista mies ei tiedä. Ne on pahan päivän vara eikä mitään syöntirahaa. Jos täytyy mennä vaikka yksityislääkärille.
Mies on myös lihonut koska buffetissa tulee tietty syötyä hirveä määrä. Silti illalla vielä syö kotoruuan ja oluet melkein joka ilta.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikko, miehen rahat on koko perheen yhteisiä ja vaimo pistää omia rahojaan säästöön. Yhtä lailla vois sanoa lapsille että ei päästä lintsille koska äiti hilloaa rahojaan jemmaan
Nainen tässä ei ole pistänyt mitään jemmaan vaan hänenkin rahat menevät miehen buffet-lounaisiin ja kaljotteluun.
lue aloitus. tai jos, et osaa lukea, älä kommentoi.
Ei. Kyllä ap maksaa ne miehen kaljat ja lounaat. Hän itsekin voisi kylvää joka euron sodexoon ja siideriin mutta ei sitä tee. Vaan vastuullisena pitää vararahastoa jos tulee esimerkiksi yksityislääkärin tarve perheessä. En tiedä haluaako sitten kustantaa miehen elostelun aiheuttamia miehelle tulleita elintasotauteja.
Mies osallistuu omalta osaltaan kuluihin. Jos rahaa jää niin ostakoot lounaat. Ilmeisesti sen verran tiukkaa on ettei sitä rahaa muuhun jää. Mies valitsee ostaako lounasta vai käyttääkö harrastamiseen ym. Ikävä homma tuo, että toinen elää säästäväisesti ja toinen tuhlaa.
Kannattaa kuitenkin pitää sen verran omia rahoja ettei yhteiseltä tililtä oleta rahaa omiin humputteluihin. Omat tilit ja vaikka yhteinen säästötili.
Ateriakorvauksen voi hakea verottajalta aika monella alalla.
Ja muuten. Sano ensi kerralla lapsillesi, ettei päästä lintsille koska äiti kuluttaa rahat kosmetiikkaan.
Jokaisessa järjellisessä työpaikassa on lounasetu, joka näkyy vain palkkakuitissa. Se löunaan verotusarvo maksetaan syöjän omasta palkasta eikä siihen voi käyttää muiden rahoja.
Jos mies käy töissä ja ap käy töissä, miten ei muka ole varaa mihinkään, edes kerran kesässä huvipuistoon?
Uskomatonta, mutta meillä on samaa ongelmaa. Ne lounaat käy ihan hiton kalliiksi jos niitä 5 kertaa viikossa syö ja sit pitää kotonakin syödä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, mutta meillä on samaa ongelmaa. Ne lounaat käy ihan hiton kalliiksi jos niitä 5 kertaa viikossa syö ja sit pitää kotonakin syödä vielä.
Öö, kai sun lounaalla käyvä puoliso saa palkkaa, jolla maksaa ne lounaat? Millainen ihminen sanelee toiselle, mitä hän saa tehdä itse tienaamilla rahoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten. Sano ensi kerralla lapsillesi, ettei päästä lintsille koska äiti kuluttaa rahat kosmetiikkaan.
Miksi, ap:n pitäisi noin sanoa, kun on säästänytkin pahan päivän varalle?!
Ei isistä ole lapsista huolehtimaan. Valitettavan moni mies elää kädestä suuhun. Kun rahaa kertyy niin heti ollaan ostamassa jotain rojua nurkkiin. Eivät osaa ajatella että lasten kanssa voi tulla rahatarve. Jotenkin kääntävät asian siten, että vaimo hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, ap:n pitäisi noin sanoa, kun on säästänytkin pahan päivän varalle?!
Ei isistä ole lapsista huolehtimaan. Valitettavan moni mies elää kädestä suuhun. Kun rahaa kertyy niin heti ollaan ostamassa jotain rojua nurkkiin. Eivät osaa ajatella että lasten kanssa voi tulla rahatarve. Jotenkin kääntävät asian siten, että vaimo hoitaa.
Mies käy töissä ja varmaan maksaa omat lounaat ja paljon muuta. Ap itse jemmaa salaa rahaa ja väittää lapsille, ettei ole rahaa Lintsiin.
Juuri tämän takia ei ikinä yhteisiä rahoja. Juoksevat kulut ja yhteiset ruokailut Toki maksetaan kimpassa. Mutta kaikki hlökohtaiset ostot kumpikin hoitaa itse omista rahoistaan.
Itse syön vain yhden banaanin aamupalaksi ja kaksi ruisleipää lounaaksi. Tulee säästöjä.
Teen myös ruumiillista työtä ja olen roteva mies.
Paljonko se työlounas maksaa? Hyvä on se, että siellä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Jos on isoruokainen, niin se jopa kannattaa maksaa.
Miten kahdella työssäkäyvällä ei muka riitä rahat mihinkään? Ja miten se mies voi ap:n rahoilla muka syödä? Hänellä on oma palkka ja ap:lla omansa.
Kai miehesi saa työpaikan kautta lounasetua, joten ei ne lounaat tule yhtään kalliimmaksi kuin omien eväiden joka päivä ostaminen mukaan omalla rahalla. Meillä ainakin on käytössä Edenred ja erikseen läheisiin lounaspaikkoihin lätkä tai sovellus jolla saa edullista ruokaa.
Mun mielestä se on oikeus ja kohtuus sekä arjen luksusta, että pääsee buffaan syömään työpäivän aikana. Saa vielä syödäkin nälkänsä mukaisia annoksia. Kyllä minä suon puolisolle sen oikein mielelläni.
Olen myös tehnyt mukaan muikeita aterioita silloin hänelle, kun työmaalla ei ole ruokailumahdollisuutta valmiina, vaan ainoastaan taukotupa. Tälla tavalla huolehditaan ja huomioidaan puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on oikeus ja kohtuus sekä arjen luksusta, että pääsee buffaan syömään työpäivän aikana. Saa vielä syödäkin nälkänsä mukaisia annoksia. Kyllä minä suon puolisolle sen oikein mielelläni.
Olen myös tehnyt mukaan muikeita aterioita silloin hänelle, kun työmaalla ei ole ruokailumahdollisuutta valmiina, vaan ainoastaan taukotupa. Tälla tavalla huolehditaan ja huomioidaan puolisoa.
Silloin ei käydä, jos ei ole varaa. Buffet voi maksaa jopa 15 e. Se on 75 e viikossa ja 300e kuukaudessa. Vuodessa 3150 e. Siihen hintaan laittaa kotilounaita melkoisesti.
Syökää te ruokaa kun sitä saa. Kai teillä palkasta liikenee ruokailuihin rahaa? Syö sinäkin aloittaja työpaikkalounas, niin lippis löystyy löyhemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, kai sun lounaalla käyvä puoliso saa palkkaa, jolla maksaa ne lounaat? Millainen ihminen sanelee toiselle, mitä hän saa tehdä itse tienaamilla rahoillaan?
Onneksi meillä mies ihan itse tajuaa, että tuollaiset lounaat on järjettömiä. Omat eväät tulee paljon halvemmaksi, ja puhun nyt ihan ruokaeväistä, en mistään voileivästä. Eri
Vierailija kirjoitti:
Onko puoliso sitten laittanut sinulle eväät vai miten huolehtii sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia ei ikinä yhteisiä rahoja. Juoksevat kulut ja yhteiset ruokailut Toki maksetaan kimpassa. Mutta kaikki hlökohtaiset ostot kumpikin hoitaa itse omista rahoistaan.
No miksi pitäisi hoitaa omat ostot itse? Meillä maksaa se kumpi ehtii, ihan siitä huolimatta kummalle ostoksia tehdään. Ei kannata vääntää helpoista asioista vaikeita.
No ei nuo ole ainoat vaihtoehdot. Se yhteistalous voi toimiakin. Meillä ei koskaan ole ollut "omia rahoja", eikä koskaan ole tarvinnut rahasta riidellä. Ei silloin kun rahat on useiden vuosien ajan olleet tosi vähissä, eikä silloin kun ollaan oltu ihan hyväpalkkaisissa duuneissa.