Miehen työlounaat tarpeineen tulee kalliiksi
Tiedän että tästä on ketjuja ollut aiemminkin. Mutta mikä neuvoksi kun mies edelleen syö kalliit työlounaat ja kaikki kulut nousseet ? Syödään jo säästöjä. Kirjaimellisesti kun miehen on joka päivä päästävä työlounaalle eikä voi ottaa eväitä kuten minä. Kyllä siellä monella muulla on eväät.
Kiva selittää lapsille ettei nyt päästä Lintsille kun isä on syönyt ne rahat. Mulla on säästöjä joista mies ei tiedä. Ne on pahan päivän vara eikä mitään syöntirahaa. Jos täytyy mennä vaikka yksityislääkärille.
Mies on myös lihonut koska buffetissa tulee tietty syötyä hirveä määrä. Silti illalla vielä syö kotoruuan ja oluet melkein joka ilta.
Kommentit (103)
Ap, " työmies on leipänsä ansainnut". Niin sanoo raamattu.
Ei jumalauta, kyllä nyt ihmisen täytyy sentään saada syödä työlounas, jos niin haluaa. Monessa työpaikassa mennään lounaalle porukallakin, ja aika ulkopuoliseksi päätyy, jos ei voi käydä siellä vaan joutuu menemään yksin jäystämään eväitä johonkin taukohuoneeseen.
Eli olen kyllä täysin miehen puolella tässä asiassa.
työssäkäyvä mies on lounaansa ansainnut, toisin kuin kotona laiskotteleva ap
Vierailija kirjoitti:
työssäkäyvä mies on lounaansa ansainnut, toisin kuin kotona laiskotteleva ap
Ap sanoi menevänsä eväillä.
Säästä Ap sille salaiselle tilillesi joka päivä miehen lounasmaksun verran rahaa. Nosta käteiseksi ennen eroa, jos olette naimisissa. Kertyy vuodessa jo sievoinen summa.
Ei ole oikein, että toinen mässyää rahat pötsiinsä.
Puolisoni maksaa itse omat työlounaansa. Kannattasko vaikka jutella sen puolison kanssa mitkä kulut jaetaan ja mitkä kumpikin maksaa omista tuloistaan. Meillä helpotti kun otettiin asia puheeksi mitkä kulut maksetaan yhdessä ja mitkä ei. Mulla on pienemmät tulot, mutta nyt mulla jää enemmän rahaa omaan käyttöön.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä parisuhteiden yhteistalousvirityksiä, joissa sitten valitetaan toisen rahankäytöstä. Eikö olisi vaan helpompaa, että molemmilla olisi omat rahat, jotka voi käyttää ihan miten itse haluaa sen jälkeen, kun asumiseen, lasten elatukseen yms. liittyvät yhteiset menot on katettu?
Miksi ruokit miestä omilla rahoillasi.
Lounaalle meno on sosiaalinen tapahtuma. Ehkä sun miehelle on tärkeäkin hetki arjen keskellä, suo se hänelle.
Klassikko, miehen rahat on koko perheen yhteisiä ja vaimo pistää omia rahojaan säästöön. Yhtä lailla vois sanoa lapsille että ei päästä lintsille koska äiti hilloaa rahojaan jemmaan
Lapset ei pääse lintsille kun äiti on jemmannut ne rahat.
Jospa mies lopettaisi sen päivittäisen alkoholinlipityksen. Säästöä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Klassikko, miehen rahat on koko perheen yhteisiä ja vaimo pistää omia rahojaan säästöön. Yhtä lailla vois sanoa lapsille että ei päästä lintsille koska äiti hilloaa rahojaan jemmaan
Nainen tässä ei ole pistänyt mitään jemmaan vaan hänenkin rahat menevät miehen buffet-lounaisiin ja kaljotteluun.
eikös ruoka ole juuri niitä tärkeimpiä asioita, jonka vuoksi ihmiset käyvät töissä. (poislukien sossunpummit, jotka kuvittelevat, että heillä on oikeus syödä ja asua toisten rahoilla)
Tosi väsynyt provokonsepti, keksisit jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tässä ei ole pistänyt mitään jemmaan vaan hänenkin rahat menevät miehen buffet-lounaisiin ja kaljotteluun.
lue aloitus. tai jos, et osaa lukea, älä kommentoi.
Mies voi maksaa omasta palkastaan. Se ei saa olla pois perheen yhteisistä menoista.
Muistan kuinka ex oli katkera, kun kävin lounaalla työpäivisin. Itse maksoin lounaani, ja laitoin yhteiselle tilille tasan saman verran kuin hän isompipalkkaisena.
Noh, ex hän on monesta muustakin syystä.
Emsin kumpikin maksaa tuloistaan perheen menot, sitten laitetaan osa säästöön ja lopuilla maksetaan muut omat menot kuten lounaat.
Söikö myös lasten vanukkaat?