Miehen työlounaat tarpeineen tulee kalliiksi
Tiedän että tästä on ketjuja ollut aiemminkin. Mutta mikä neuvoksi kun mies edelleen syö kalliit työlounaat ja kaikki kulut nousseet ? Syödään jo säästöjä. Kirjaimellisesti kun miehen on joka päivä päästävä työlounaalle eikä voi ottaa eväitä kuten minä. Kyllä siellä monella muulla on eväät.
Kiva selittää lapsille ettei nyt päästä Lintsille kun isä on syönyt ne rahat. Mulla on säästöjä joista mies ei tiedä. Ne on pahan päivän vara eikä mitään syöntirahaa. Jos täytyy mennä vaikka yksityislääkärille.
Mies on myös lihonut koska buffetissa tulee tietty syötyä hirveä määrä. Silti illalla vielä syö kotoruuan ja oluet melkein joka ilta.
Kommentit (103)
Mies syö lounaan aina ulkona, mutta maksaa omasta pussista eikä yhteisistä rahoista.
Kuka edes jaksaa mättää buffet-lounaan joka päivä ravintolassa, vai onko kyse jostain työmaaruokalasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi käydä omilla rahoillaan lounaalla mutta se ei saa vaikuttaa perheen yhteisiin varoihin. Jos ei ole varaa käydä lounailla, vaan ne maksetaan säästöistä, silloin aletaan kuljettaa omia eväitä mukana.
Aiemmin mekin käytiin töissä aina lounaalla ulkona syömässä, mutta koko ajan kallistuvien hintojen takia pakko syödä nykyään omia eväitä ja näin tekee moni muukin. Nylyhinnoills lounaat maksaa jo 300 € /kk jos joka päivä käy, ostan sillä rahalla yksinasuvana koko kuukauden ruuat, myös ne eväät töihin. Käydään yleensä perjantaisin sitten porukalla lounaalla ulkona.
Teilläkö ei ole lounasetua? Harvassa työssä pitää maksaa koko hinta omasta pussista. Ei todellakaan maksa 300 kuussa, vaikka joka työpäivä söisi.
Ei ole lounasetua. Kyllä hyvinkin monessa työssä ma
Se 13,50 on lounassetelin hinta. Lounasetu tarkoittaa, että työntekijä maksaa vain osan lounaan hinnasta itse.
En ole ikinä ollut työssä, jossa ei olisi tuettua lounasta yleensä lounassetelin muodossa. Toinen vaihtoehto on, että työpaikan ruokalassa on edullisempi hinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes jaksaa mättää buffet-lounaan joka päivä ravintolassa, vai onko kyse jostain työmaaruokalasta?
Työpaikkalounas on useimmissa paikoissa buffet-lounas.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä on nälkä. Jaksan syödä lounaan kuin lounaan. Pakko ei ole ottaa mättö-övereitä.
Anna liehen syödä lounaansa ihan vapaasti. Sen sijaan tuo jokapäiväinen kaljoittelu on vastenmielistä. Taidat itsekin olla melkoinen deeku, kun ei häiritse.
Kuinkahan korkea palkka pitäs olla, että raaskisi laittaa 300e/kk työpaikkaruokailuun? 3000e nettopalkalla en ainakaan kehtaa, hirvee summa. Ja noita työpaikan tarjoamia lounasetuja ei todellakaan joka paikassa ole!
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan korkea palkka pitäs olla, että raaskisi laittaa 300e/kk työpaikkaruokailuun? 3000e nettopalkalla en ainakaan kehtaa, hirvee summa. Ja noita työpaikan tarjoamia lounasetuja ei todellakaan joka paikassa ole!
Missä työpaikassa ei ole lounasetua joko setelin tai sovelluksen muodossa tai olan työpaikkaruokalan, jossa alempi hinta? Voisitteko kertoa edes mikä ala?
Olen ollut lukuisissa töissä hanttihommista lähtien, eikä ole sellaista työtä tullut vastaan, jossa ei lounasta jotenkin tueta.
Miksi te ihmiset suostutte tekemään työtä, josta saa niin vähän palkkaa, että ei ole varaa edes lounaaseen? Eihän ne lounaat maksa jotain fine dining hintoja.
Se nyt on ihan ihmisen perustarve saada ruokaa työpäivänä säällisesti.
Moni on niin lihavan näköinen että tekisi hyvää olla syömättä aamupala ja lounas suosiolla vuoden ajan, niin tulisi kaupan päälle säästöjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ihmiset suostutte tekemään työtä, josta saa niin vähän palkkaa, että ei ole varaa edes lounaaseen? Eihän ne lounaat maksa jotain fine dining hintoja.
Se nyt on ihan ihmisen perustarve saada ruokaa työpäivänä säällisesti.
Vähä-älyiset tekee sellaisia töitä. Viisaat on työttöminä ja säästää.
Kyllä eiväisiinkin kuluu rahaa, jos eivät siis ole kotona tehtyä ruokaa. Mulla menee lähemmäs 10 e keskimäärin työeväisiin päivässä.
Buffet maksaa n 13,90. Siihen hintaan meillä laitetaan ihan kunnon päivällinen kolmelle salaatteineen ja siitä voi jäädä vielä yksi annos seuraavallekin päivälle. Kallista on ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Moni on niin lihavan näköinen että tekisi hyvää olla syömättä aamupala ja lounas suosiolla vuoden ajan, niin tulisi kaupan päälle säästöjäkin.
Kyllä. Ja jos palkka on laiha, niin on laihat tai olemattomat eväätkin ja työpanos on myös laiha ja ei kovinkaan tuottava.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt näitä parisuhteiden yhteistalousvirityksiä, joissa sitten valitetaan toisen rahankäytöstä. Eikö olisi vaan helpompaa, että molemmilla olisi omat rahat, jotka voi käyttää ihan miten itse haluaa sen jälkeen, kun asumiseen, lasten elatukseen yms. liittyvät yhteiset menot on katettu?
Tämä. Ja jos nettotulot poikkevat toisistaan niin kulut jaetaan sen mukaan. Eli katsotaan vuoden laskut ja jaetaan se luvulla 12. Sitten taloustilille laitetaan rahaa tuo summa joka kuukausi, josta menee talouden laskut. Vähemmän tienaavalta summa pienempi. Tämän lisäksi maksatte kumpikin tulojen suhteessa kauppamenot. Loput rahat saa käyttää kuten haluaa.
Naurettavaa sanoa lapsille, että Lintsille ei pääse koska isi syö lounasta töissä. On hyvin normaalia syödä lounas lounasravintolassa. Molemmat saatte varmaan lomarahat, niillä järjestätte lintsipäivän.
Suunnittelua taloudenhoitoon ja budjetointiin miehen lounaiden kyttäämisen sijaan.
Onko palkat jääneet niin jälkijunaan, että ihmiset kipuilee jo sitä, että töissä ei ole varaa syödä muuten kuin eväsleipä. Menee jo sinne sotavuosille, kun oli niin vähän käytössä rahaa.
Tuleeko teille indeksikorotutkset vuosittain siihen palkkaanne? Osaatteko pyytää palkankorotusta. Vai meettekö samalla liksalla vuosikaudet ja -kymmenet?
Vierailija kirjoitti:
Ap, " työmies on leipänsä ansainnut". Niin sanoo raamattu.
Aloituksessa mainittu mies ei ole työmies, työmies tekee ruumiillista työtä.
On tää maailma mennyt kummalliseksi. Työssäkäyvällä ihmisellä ei ole enää varaa lounaaseen työpaikkaravintolassa. Etenkin, kun taloudessa on kaksi työssä käyvää ihmistä.
Lapsuudessani meidän taloudessa kävi vain yksi vanhempi työssä. Siitä huolimatta ei tarvinnut nälkää nähdä. Mitään huvipuistojuttuja ei kyllä ollut lapsille koskaan.
Ekana minä kyllä ruuan syön päivittäin, ennen kuin humpsuttelen rahat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön vain yhden banaanin aamupalaksi ja kaksi ruisleipää lounaaksi. Tulee säästöjä.
Teen myös ruumiillista työtä ja olen roteva mies.
Näin pitäisi monien syödä oikeasti. Ihmiset elävät velaksi ja mättävät ihmeellisiä summia kitaansa. Kun syö vähän, niin tekee myös varovaisemmin ja hitaammin myös töitä.
Muuten ei palkankorotuksia tule, jos tekee pilkkahinnalla täyttä tahtia hommia.
Ennen miehet elättivät perheensä! Good old days! Silloin kyllä mies ansaitsi perheensä kunnioituksen.