Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työlounaat tarpeineen tulee kalliiksi

Vierailija
14.06.2024 |

Tiedän että tästä on ketjuja ollut aiemminkin. Mutta mikä neuvoksi kun mies edelleen syö kalliit työlounaat ja kaikki kulut nousseet ? Syödään jo säästöjä. Kirjaimellisesti kun miehen on joka päivä päästävä työlounaalle eikä voi ottaa eväitä kuten minä. Kyllä siellä monella muulla on eväät. 

Kiva selittää lapsille ettei nyt päästä Lintsille kun isä on syönyt ne rahat. Mulla on säästöjä joista mies ei tiedä. Ne on pahan päivän vara eikä mitään syöntirahaa. Jos täytyy mennä vaikka yksityislääkärille. 

Mies on myös lihonut koska buffetissa tulee tietty syötyä hirveä määrä. Silti illalla vielä syö kotoruuan ja oluet melkein joka ilta. 

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan korkea palkka pitäs olla, että raaskisi laittaa 300e/kk työpaikkaruokailuun? 3000e nettopalkalla en ainakaan kehtaa, hirvee summa. Ja noita työpaikan tarjoamia lounasetuja ei todellakaan  joka paikassa ole!

Jos syö yhden 30centin suklaapatukan aamupalan ja lounaan energiaksi, niin riittää kaloreiden mukaan hyvin ja illalla sitten päivällinen.

Nälän saa pois tupakilla tauolla tai laittaa nälän vain taustalle hengailemaan. Suklaapatukka on säästöä ja saa samat kalorit mitä kalliista ruuasta saa. Pysyy myös hoikkana.

Suklaan tilalle voi laittaa yhden omenan tai muun hedelmän.

Vierailija
82/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, kyllä nyt ihmisen täytyy sentään saada syödä työlounas, jos niin haluaa. Monessa työpaikassa mennään lounaalle porukallakin, ja aika ulkopuoliseksi päätyy, jos ei voi käydä siellä vaan joutuu menemään yksin jäystämään eväitä johonkin taukohuoneeseen. 

Eli olen kyllä täysin miehen puolella tässä asiassa. 

Miehessä voisi olla miestä sanoa porukalle, että syö nyt eväitä. Takuulla joku toinenkin alkaa syödä eväitä, kun laskee paljonko lounasravintolat vetää tililtä vaikka kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saisi maksettua vuokraa, jos kävisin tuon hintaisissa ruokailuissa. Ruokailuni on tyyliin yksi omena päivässä ja olen jatkuvasti kovassa nälässä. Joissain duuneissa ei edes ole laillista ruokatuntia, kun ei ole aikaa kuulemma pitää...

Vierailija
84/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan korkea palkka pitäs olla, että raaskisi laittaa 300e/kk työpaikkaruokailuun? 3000e nettopalkalla en ainakaan kehtaa, hirvee summa. Ja noita työpaikan tarjoamia lounasetuja ei todellakaan  joka paikassa ole!

Jos syö yhden 30centin suklaapatukan aamupalan ja lounaan energiaksi, niin riittää kaloreiden mukaan hyvin ja illalla sitten päivällinen.

Nälän saa pois tupakilla tauolla tai laittaa nälän vain taustalle hengailemaan. Suklaapatukka on säästöä ja saa samat kalorit mitä kalliista ruuasta saa. Pysyy myös hoikkana.

Suklaan tilalle voi laittaa yhden omenan tai muun hedelmän.

Sinähän voit syödä vaikka koko päivän suklaata  jos haluat. Me muut syödään ruokaa. Ei pitäisi sua kiukuttaa.

Vierailija
85/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, siis ihan kaikki on kallistunut hurjasti viimeisen parin vuoden aikana. Lisäksi valitettavasti nykytyöelämän epävarmuus ja tukien leikkaukset pakottaa säästämään pahan päivän varalle. Itselläkin ihan kohtuu hyvä palkka, mutta lounaista olen karsinut ja nykyään mennään hyvin usein eväillä. 

Vierailija
86/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saisi maksettua vuokraa, jos kävisin tuon hintaisissa ruokailuissa. Ruokailuni on tyyliin yksi omena päivässä ja olen jatkuvasti kovassa nälässä. Joissain duuneissa ei edes ole laillista ruokatuntia, kun ei ole aikaa kuulemma pitää...

Hae asumistukea vuokran maksuun. Hae toimeentulotukea, koska palkkasi ei riitä ruokaan. Sen jälkeen saat varmasti syötyä edes yhden lämpimän ruuan päivässä. Hullu maailma.

Vierailija
87/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai miehesi saa työpaikan kautta lounasetua, joten ei ne lounaat tule yhtään kalliimmaksi kuin omien eväiden joka päivä ostaminen mukaan omalla rahalla. Meillä ainakin on käytössä Edenred ja erikseen läheisiin lounaspaikkoihin lätkä tai sovellus jolla saa edullista ruokaa. 

Ei kai halvemmaksi tulekaan jos ne eväät OSTAA 😄 Mutta jos tekee ruokaa kotona ja ottaa siitä eväät mukaansa, tulee varmasti halvemmaksi.

Eikä liho niin paljon kun ei joka päivä mässytä buffetissa. Kuitenkin ovat hintavia, niin ei nyt ihan minimaalista annosta kannata ottaa vaan syödä kuin rekkamies. 

Vierailija
88/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeuksia ottaa tehdäkseen siellä kodissanne puolison kanssa viikon sapuskat valmiiksi ruuanlaittopäivänä? Valmiiksi pakasterasioihin mättäätte hyvät sapuskat viikoksi molemmille työssäkävijälle. Pankaa sinne vihanneksia sekaan sen verran, että ruokaympyrän suositukset täyttyy.

Ei voi olla vaikeaa. Kai teillä on neljä keittolevyä? Siinä panet porisemaan puolisosi kanssa riisiä, perunaa ja makaronia kattiloihin.

Sitten paistatte kanaa suikaleina tai fileinä. Paistakaa lihaa, ja ymppää se kastikkeeseen. Heitä pariin pakasterasiaan riisin kanssa jotain kalaa, vaikka tonnikalaa.

Jaa peruna, riisi ja makaroni rasioihin. Niiden päälle joko lihakastike, kanaa tai kalaa. Ei oo vaikeeta.

Miehelle 200g per annos lihaa tai kanaa tai kalaa. Sulle jos syöt vähemmän, niin 150g samoin. Tarttee ostaa viideksi päiväksi kahdelle 1,7 kg näitä yhteensä. Ei oo mahdoton tehtävä.

Vierailija
89/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi käydä omilla rahoillaan lounaalla mutta se ei saa vaikuttaa perheen yhteisiin varoihin. Jos ei ole varaa käydä lounailla, vaan ne maksetaan säästöistä, silloin aletaan kuljettaa omia eväitä mukana. 

Aiemmin mekin käytiin töissä aina lounaalla ulkona syömässä, mutta koko ajan kallistuvien hintojen takia pakko syödä nykyään omia eväitä ja näin tekee moni muukin. Nylyhinnoills lounaat maksaa jo 300 € /kk jos joka päivä käy, ostan sillä rahalla yksinasuvana koko kuukauden ruuat, myös ne eväät töihin. Käydään yleensä perjantaisin sitten porukalla lounaalla ulkona. 

Teilläkö ei ole lounasetua? Harvassa työssä pitää maksaa koko hinta omasta pussista. Ei todellakaan maksa 300 kuussa, vaikka joka työpäivä söisi.

Lounas maksaa 11,30 ja firma kompensoi siitä 25% etuna. Ei ole kallista. Eihän tuolla rahalla saa kuin suomalaisten markettien huonolaatuisia einesruokia. Varmasti on terveellisempää syödä lounasravintolassa.

Sä et siis osaa laittaa itse ruokaa ollenkaan.

Vierailija
90/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon on hinnassa eroa omilla eväillä ja lounasravintolasta ostetulla lounaalla jos syö normaalin miehen annoksen? Lounasravintolassa on aina myös salaattia ja vihanneksia yms. terveellistä eli pystyy syömään helposti suositusten mukaan.

Mutta jos ei mies syö kotona terveellisesti, ei se syö ravintolassakaan. Ei siellä kukaan muu salaatteja hänen lautaselleen laita.

No jätä se sika. Miksi olet tuollaisen turilaan kanssa, maailmassa on kunnollisiakin miehiä.

Mikäs sun haaroja hiertää? 😂 Ei mun mies käy lounasravintoloissa vaan ottaa kotoa ruuat JA SALAATIT mukaan. Tuo nyt vaan huomiona sille kun selitetään miten hyvät salaatit on ravintolassa niin "tulee syötyä". Ei epäterveellisesti syövät syö siellä yhtään sen kummemmin.

Vierailija
91/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää maailma mennyt kummalliseksi. Työssäkäyvällä ihmisellä ei ole enää varaa lounaaseen työpaikkaravintolassa. Etenkin, kun taloudessa on kaksi työssä käyvää ihmistä.

Lapsuudessani meidän taloudessa kävi vain yksi vanhempi työssä. Siitä huolimatta ei tarvinnut nälkää nähdä. Mitään huvipuistojuttuja ei kyllä ollut lapsille koskaan. 

Ekana minä kyllä ruuan syön päivittäin, ennen kuin humpsuttelen rahat muualle.

Ja sinä olet selvästi näitä nykyajan uusavuttomia. Jos ei joku tee ruokaa sulle valmiiksi, se tarkoittaa sulle nälän näkemistä ja syömättömyyttä.

Suuri osa ihmisistä osaa laittaa itse ruokaa.

Vierailija
92/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on e-passissa lounasetu. Pitäisi vaan ensin ladata sinne omaa rahaa, että sieltä mitään etua saa. Turhaa. Lisäksi, ei meillä mitään omaa ravintolaa ole, vaan sinne lounaalle pitää lähteä jonnekin keskustaan, jonottamaan.

Eli ei kukaan meidän työpaikalta käy muualla syömässä. Itse en kävisi siksikään, etten todellakaan halua käyttää tuntia lounastaukoon, ja se siihen menee jos jonnekin lähtee.

Ei ei. Teen kotona isomman satsin ruokaa pari kertaa viikossa ja otan siitä eväät rasiaan, toiseen rasiaan salaatin/raasteen. Syön ne kahvihuoneessa ja menee alle puoli tuntia. Ja mikä parasta, pääsen lähtemään töistä yli puoli tuntia aiemmin, kuin jos söisin jossain muualla 👍 Monta hyvää syytä syödä omia ruokia. Sitä paitsi se on aina hyvää!

Vierailija
93/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tää maailma mennyt kummalliseksi. Työssäkäyvällä ihmisellä ei ole enää varaa lounaaseen työpaikkaravintolassa. Etenkin, kun taloudessa on kaksi työssä käyvää ihmistä.

Lapsuudessani meidän taloudessa kävi vain yksi vanhempi työssä. Siitä huolimatta ei tarvinnut nälkää nähdä. Mitään huvipuistojuttuja ei kyllä ollut lapsille koskaan. 

Ja sinä olet selvästi näitä nykyajan uusavuttomia. Jos ei joku tee ruokaa sulle valmiiksi, se tarkoittaa sulle nälän näkemistä ja syömättömyyttä.

Olen tehnyt työkseni ruokaa 40 vuotta. Mikä harhaluuloisuushäiriö sulla on?

Vierailija
94/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa täällä ruikuttaa. Kyllä mies työlounaansa ansaitsee ja tienaakin, kun palkkansa saa. Itse voit kilpailla roskisruoan hamstraamisessa ja pyrkiä nollan euron lounaaseen. 

Vierailija
95/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi parempipalkkainen työ. Lintsiliput maksavat vain 51 e/kpl. 

Vierailija
96/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kapitalismi toimi.

Palkat pitäisi säädellä ja pakottaa maksamaan sellainen summa millä ihminen elää, niin ei tarvittaisi mitään tukia ja kovaa verotusta.

Vierailija
97/103 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt työkseni ruokaa 40 vuotta. Mikä harhaluuloisuushäiriö sulla on?

Ei mikään. Lue kirjoituksesi. Tarjoat kahta vaihtoehtoa, syödä ravintolassa tai olla syömättä mitään 😄

Vierailija
98/103 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi käydä omilla rahoillaan lounaalla mutta se ei saa vaikuttaa perheen yhteisiin varoihin. Jos ei ole varaa käydä lounailla, vaan ne maksetaan säästöistä, silloin aletaan kuljettaa omia eväitä mukana. 

Aiemmin mekin käytiin töissä aina lounaalla ulkona syömässä, mutta koko ajan kallistuvien hintojen takia pakko syödä nykyään omia eväitä ja näin tekee moni muukin. Nylyhinnoills lounaat maksaa jo 300 € /kk jos joka päivä käy, ostan sillä rahalla yksinasuvana koko kuukauden ruuat, myös ne eväät töihin. Käydään yleensä perjantaisin sitten porukalla lounaalla ulkona. 

Teilläkö ei ole lounasetua? Harvassa työssä pitää maksaa koko hinta omasta pussista. Ei todellakaan maksa 300 kuussa, vaikka joka työpäivä söisi.

ei meillä ainakaan mitään lounasetua ole töissä

Vierailija
99/103 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei meillä ainakaan mitään lounasetua ole töissä

Meillä on e passi käytössä. Se on nykyään reilusti alle 2€ mitä sen avun määrä on. On laskenut kokoajan. Ihmettelen miten viitsitäänkään enää pitää koko kallista byrokratiaa tuossa kun tuki on noin olematon. Jotkut silti ahtaa joka päivä lounasravintolassa buffeen vaikka tehdään kevyttä toimistotyötä. Lihoisin muodottomaksi jos tekisin saman. Käyn itse siellä ehkä noin kerran kuukaudessa kun on lempparia. Muutoin omat eväät. 

Vierailija
100/103 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, " työmies on leipänsä ansainnut". Niin sanoo raamattu. 

On ansainnut, paitsi eräs "työmies" eräästä uskonlahkosta. Ei tosin enää aktiivisaarnaaja. M50