Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin syöpäsairaan naapurin mattoja ja leikkaan hänen pihan nurmikon,niin työkkäristä tuli selvitys pyyntö.

Vierailija
14.06.2024 |

Eli joku ilmoittanut että pesen hänen mattojaan ja leikkaan nurmikkoa rahasta vaikka en ota mitään rahaa,onko ihmiset oikeasti noin pikkusiuluja.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko siltä seksiä vastapalvelukseksi?

Vierailija
82/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvityspyyntö kirjoitetaan yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta! 

Tavallaan outoa, että väki haluaa tehdä palkatonta työtä, mutta palkallinen ei kelpaa. Työtön saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin ei pidä olettaa, että yhteiskunta siitä maksaa.

Nii on jos sitä palkallista työtä löytyy, mutta jos ikää on kertynyt tarpeeksi niin erittäin harvalle enää löytyy työttömäksi jäämisen jälkeen.

Vierailija
84/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. En ole edes ilmoittautunut työttömäksi ja en edes saa mitään korvauksia kelalta mistään ja silti jotkut idiootit yrittävät ns. käräyttää minut. Teen töitä auttamishalusta ja en saa siitä mitään korvausta. Kateus on kauhea tauti.

Mistä tiedät että ilmoittelevat? Kertovatko itse? Koska ellet saa esim tukia Kelasta he eivät ota sinuun yhteyttä, asia ei heitä kiinnosta silloin. Toki verottaja saattaa olla se joka yhteyttä ottaa, edellyttäen että ns "ilmoittaja" on ollut sinne yhteydessä.

Vierailija
85/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla ei näy tilillä ylimääräistä rahaa, niin minkä ihmeen takia työkkäriä asia kiinnostaisi?

Ei niitä kiinnosta sittenkään, vaikka tilillä olisi miljoonia. Ei työkkärillä ole mitään pääsyä ihmisten tilitietoihin. 

Niin miljonäärikin voi olla työnhakijana tai kotirouva jolla elatus mieheltä ja on omaisuutta. Voit olla vaikka nyt akateeminen ja virkasuhteessa, silti voit asioida työvoimatoimiston kanssa.

Vierailija
86/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan köyhiä läheisiäni ja tuttavia.

Kerran eräs naapuri veti herneen nenään niin, että ilmoitti Kelaan, kun käytin tuttavaperheeni kaupassa täyttämässä kaikki varastonsa minun laskuun. Toimeentulotuki katkaistiin selvityksen ajaksi.

Vierailija
87/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäriä kiinnosta hankitko vai et, vaikka vapaaehtoistöistä. 

Sitä kiinnostaa haetko täysipäiväisesti töitä. Jos harrastat liikaa, et voi olla täysipäiväinen työnhakija.

Mulle kirjattiin työllistymissuunnitelmaan, että pidän yllä kirjoitus- ja valokuvaustaitojani, ne kun kuuluvat ammattiini. Kun kerroin työkkärissä, että kirjoitan ja valokuvaan, mulle laitettiin selvityspyyntö, että työllistynkö niiden parissa ja pystynkö hakemaan töitä, kun aikaa vieviä tekemisiä.

Tätä tutkittiin kuukausi, jonka aikana työttömyyskorvaus ei juossut.

Miksi kerroit? Sehän on tyhmää.

Vierailija
88/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. En ole edes ilmoittautunut työttömäksi ja en edes saa mitään korvauksia kelalta mistään ja silti jotkut idiootit yrittävät ns. käräyttää minut. Teen töitä auttamishalusta ja en saa siitä mitään korvausta. Kateus on kauhea tauti.

Uskomatonta.

Vierailija
89/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Sain kerättyä omaisuutta sen verran, että en tarvitse työkkärin tukia, teen, mitä haluan ja eikös juttu paikallislehdessä "kukkaketo hyönteisille ei paljoa vaadi" poikinut ainakin kolme ilmoitusta työkkäriin. Työkkäriä ei toimintani kiinnostanut.

Työkkäri ei maksa mitään tukia kenellekään,vaan kela,mutta eihän trolli sitä voi tietää. 0/5

Vierailija
90/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös tullut yllärinä tuo viha työttömiä kohtaan. Ihmiset kai sitten saa jotain sadistista nautintoa siitä että käräyttelevät työttömiä.

Pakko se on kai uskoa. Mun työtön taiteilijatuttu kuvitti ilmaiseksi erään amatööritanssiryhmän mainos julisteen ja joku käräytti hänet. Tosin hän vetosi siihen että kyseinen juliste oli lahja. hän ei saanut mitään sanktioita mutta kertoo vain kuinka ilkeitä ihmiset on.

Vierailija
91/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa tehdään vapaaehtoistyötä ja välitetään heikommista. Suomessa siitä rangaistaan, jos on työtön tai joutuu työttömäksi. Ihmettelen, miksi mikään puolue ei ole tarttunut tähän epäkohtaan. 

Niin, ei siitä kukaan rankaise ellet itse mene asiasta huutelemaan, jos tosiaan kyseessä on vapaaehtoistyö. Jos katsotaan, että se työsi on niin tiheää että siitä tulisi maksaa palkkaa, niin sitten sinun tulisi hankkia y-tunnus. Mietippä yksityisyrittäjien kannalta jotka niitä veroja maksavat ja pienyrittäjinä tekevät töitä ties kuinka paljon, niin onko kivaa että tulee joku kaltaisesi tekemään vähän "vapaaehtoistyötä"? Edelleen, miksi huutelet vapaaehtoistöistäsi työkkärille? Jos veroja yrität kiertää, saatkin ansiosi mukaan. 

Jos joku saa ystävältään ilmaiseksi siivous-ym apua, hänellä ei ole varaa palkata maksusta ketään. 

Eli se firma jää ilman asiakasta joka tapauksessa. 

Harva tuttu maksaa säännöllisesti kenellekään kotiapua. 

Vierailija
92/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntö nro 1: Työkkärin eukoille ei IKINÄ kerrota mitään harrastuksista tai vapaaehtoistöistä.

Saisivat sulkea työkkärit ja vaihtaa perustuloon. Kun jäin työttömäksi, sanoivat vaan työkkäristä, etten minä mitään apua tartte, saan hommattua kuulemma työpaikan itsekin. Ilmeisesti loppututkintoni korkeakoulusta tai pitkä työhistoriani katsottiin minulle miinukseksi tutustumatta lainkaan silloiseen henkilökohtaiseen elämäntilanteeseeni. Kollegat samassa tilanteessa saivat työkkäristä vaikka mitä tukea, ja ilmaisen koulutuksen toiseen ammattiin. Ihan käsittämätöntä mielivaltaa ja epätasa-arvoa.

Vierailija
93/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa provoilua. Ensinnäkin, miksi työkkäriä kiinnostaisi ja he saisi mistään mitään tietää, ellet itse ilmoittelisi? Ja jos useinkin teet töitä pimeästi, mitä jos vain otat y-tunnukset ja teet noita hanttihommia ihan normaalisti ja makselet verot, kuten muutkin yrittäjät joutuvat tekemään? 

Käsittääkseni vapaaehtoistyötä harrastavat järjestöt joutuvat pitämään kirjaa myös vapaaehtoistyöläisistään mm. vakuutuksien takia. He eivät oikein voi "piilotella" työntekijöitään. Heillä on vastuu myös jengistä joka tekee heille ilmaistyötä.

Ilmeisesti työttömiä vahditaan kuin elinkautisvankeja. Muistan paikallislehdestä lukeneeni kuinka paikallinen kansanopisto oli järjestänyt jotain IT kursseja puoleen hintaan työttömille ja siitä oli noussut älläkkä että saako työtön osallistua tälle kurssil

Totta, vanki saa sentään opiskella itselleen uuden ammatin, työtön ei saa sitäkään ja vielä vähemmän ylläpitää ammattitaitojaan jotta työllistyisi.

Vierailija
94/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitys pyyntö

Selvityspyyntö

Ymmärrä ero. Voit kokeilla miltä se maistuu omaan suuhun kun lisää -kin sanan päähän.

Selvityskin pyyntö

Selvityspyyntökin

Enemmän, kuin tuo kirjoitusvirhe, minua huolettaa se, ettet kykene ymmärtämään, mitä tekstissä halutaan sanoa mikäli teksti ei ole täydellisen virheetöntä. Ymmärräthän, että monet näpyttelevät tabletillaan tai kännykällä ja myös se aiheuttaa monia kirjoitusvirheitä. Jos kaipaa täydellistä ulosantia, olet aivan väärällä palstalla.

Vierailija
95/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta! 

Tavallaan outoa, että väki haluaa tehdä palkatonta työtä, mutta palkallinen ei kelpaa. Työtön saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin ei pidä olettaa, että yhteiskunta siitä maksaa.

Vapaaehtoistöissä on yleensä aika erilainen ilmapiiri, kuin palkkatöissä. Esimerkiksi yhdessä entisessä työpaikassani, viennillä pyörivä yksityisyrityksessä, pomo kiusasi, syrji ja oli aggressiivinen, ja lounastauoilla joutui elähtäneiden, aviomiestensä pahoinpitelemien mammojen ilmaisterapeutiksi. Lähdin pois ja otin karenssin.

Oonkohan mä ollut samassa paikassa töissä...?

Vierailija
96/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten? Selität asian työkkärille.

Selvityspyyntö = työttömyystukea ei makseta ennen kuin selvitys on käsitelty. 

Jep,käsittely 30 päivää, myös silloin kun virhe johtuu työkkärin tädeistä. Heille ei siitä tule sanktiota mutta työttömälle kyllä. 

Vierailija
97/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse auttelen iäkkäitä omaisiani, saan heiltä siitä " palkkaa". Ei tulisi mieleenikään kertoa te- toimistolle mitään, mitä touhuan. Te- toimiston suuntaan  täytyy olla täysin passiivinen, ilman harrastuksia, ilman mitään, istua vain kotona, kädet ristissä, odottaen seuraavaa yhteydenottoa. 😂

Vierailija
98/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa talous kukoistaa Orpon aikana. Eikä ihme. 

Vierailija
99/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, palkallinen työ ei kelpaa mutta samaa työtä tekevät sitten palkattomasti työkokeiluissaan 3-9 kk,  9€ päiväpalkalla??? Sitten vielä pitäis saada pyöriä joissain ilmaistalkooporukoissa.

Jos näitä "ilmaistyöhulluja" ei suitsita kovalla kädellä niin ne vie työt meiltä muilta, jotka teemme samaa hommaa mutta

No sinä olet varmaan niin ahne että laskuttaisit jopa omia vanhempiasi sen sijaan että vain hyvää hyvyyttäsi auttaisit heitä?

Vierailija
100/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäriä kiinnosta hankitko vai et, vaikka vapaaehtoistöistä. 

Sitä kiinnostaa haetko täysipäiväisesti töitä. Jos harrastat liikaa, et voi olla täysipäiväinen työnhakija.

Mulle kirjattiin työllistymissuunnitelmaan, että pidän yllä kirjoitus- ja valokuvaustaitojani, ne kun kuuluvat ammattiini. Kun kerroin työkkärissä, että kirjoitan ja valokuvaan, mulle laitettiin selvityspyyntö, että työllistynkö niiden parissa ja pystynkö hakemaan töitä, kun aikaa vieviä tekemisiä.

Tätä tutkittiin kuukausi, jonka aikana työttömyyskorvaus ei juossut.

Karenssin ja tukien jäädytys oli siis laiton. Jos ihminen harrastaa esim. sukkien neulomista päivittäin, hän ei ole millään tavalla estynyt vastaanottamasta työtä. Senkun laittaa kutimet sivuun ja se siitä. Aivan sama pätee kirjoittamiseen ja valokuvaamiseen-kumpikaan näistä ei millään muotoa ole sellaista toimintaa,että olisit estynyt vastaanottamasta tarjottua työpaikkaa tai et voisi samalla hakea töitä/lähetellä työhakemuksia/etc. ellet harrasta näitä vaikka ulkomailla, eikä sekään todellisuudessa ole mikään este vastaanottaa työtä nopeastikin nykyisen liikkuvuuden aikakautena.Miksi ihmiset eivät ota selvää oikeuksistaan ja laita stoppia tälle mielivallalle? Ennen naapuriapu oli juuri sitä; naapurin auttamista pelkästä ystävyydestä,lähimmäisen rakkautta. Nykyään sitä kutsutaan 'vapaaehtoisTYÖKSI'. Tajuatteko,miksi näitä uusia sanahirviöitä keksitään? Potilas on nykyisin asiakas jne. jotta vastuutahon rikosoikeudellinen vastuu ja korvausvelvoite saataisiin häivytettyä. Aivan sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi