Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin syöpäsairaan naapurin mattoja ja leikkaan hänen pihan nurmikon,niin työkkäristä tuli selvitys pyyntö.

Vierailija
14.06.2024 |

Eli joku ilmoittanut että pesen hänen mattojaan ja leikkaan nurmikkoa rahasta vaikka en ota mitään rahaa,onko ihmiset oikeasti noin pikkusiuluja.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pari työtöntä naista yritti pari vuotta sitten vetää ilmaista puistojoogaa. Heillä oli vapaaehtoinen nimellinen maksu jonka sai halutessaan jättää keräyslippaaseen hyväntekeväisyys-juttuun ja keräyslupa. Joku sitten käräytti heidät. Heillekin tuli täytenä yllätyksenä että työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä.

Samantapaisesta aiheesta oli tänään juttu Iltasanomissa. Mies, joka saa jotain tukea, oli avustanut urheiluseuran otteluissa ja kuvannut otteluita tai tehnyt muuta vapaaehtoistyötä. Nyt häneltä vaaditaan takaisin työttömyyskorvauksia. Itselle tulee näistä mieleen, että halutaanko  kaikkien työttömien sairastuvan henkisesti?  Se tulee lopulta  kalliimmaksi yhteiskunnalle, jos joku joutuu yksinäisyyden ja tekemisen puutteen takia sairaalahoitoon. Olen ihmetellyt tätä ennenkin.

Vierailija
102/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta! 

Tavallaan outoa, että väki haluaa tehdä palkatonta työtä, mutta palkallinen ei kelpaa. Työtön saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin ei pidä olettaa, että yhteiskunta siitä maksaa.

Eli en saa rakkauden vuoksi millään tavoin auttaa vaikkapa äitiäni,joka on murtanut lonkkansa ilman,että raportoin sinunkaltaisillesi ddr-kyylille? Toivottavasti elämä opettaa sinua vielä kovalla kädellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat selvityksen että sulla on kännykkä taskussa ja olet valmis aina työhön

Vierailija
104/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa talous kukoistaa Orpon aikana. Eikä ihme. 

Jos käy esim sairasta sukulaista auttamassa tai vaikka naapuria ja "palkaksi" saa kupin kahvia ja pullan niin missä siinä on harmaata taloutta? Aikaisemmin ei ihmisten auttamisesta ketään sakotettu kuten nyt työttömiä sakotetaan.

Vierailija
105/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa tehdä edes talkoohenkistä tai vapaaehtoistyötä, muuten menee päivärahat.

Tämä on sairasta.

Vierailija
106/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan köyhiä läheisiäni ja tuttavia.

Kerran eräs naapuri veti herneen nenään niin, että ilmoitti Kelaan, kun käytin tuttavaperheeni kaupassa täyttämässä kaikki varastonsa minun laskuun. Toimeentulotuki katkaistiin selvityksen ajaksi.

Onpa erikoista. Siis sinäkö raportoit tälle kyttääjänaapurille että olet ostanut tuttavillesi ruokaa tms. ja tästä hyvästä hän käräytti sinut jollain verukkeella ja tukesi katkaistiin,vaikket tehnyt mitään laitonta? Jätät jotain kertomatta tai olet niin yksinkertainen,ettet ole osannut tehdä rikosilmoitusta perättömästä ilmiantajasta sekä tukien laittomasta katkaisusta. Tuet saa käyttää aivan mihin ikinä haluaa eikä se kuulu kelalle tai millekään kyylälle vit..kaan. Seuraavalla kerralla viisaammin sitten.

Vierailija
107/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin kerran itselleni palkkatyön ja sitten tuli työkkäristä selvityspyyntö että miksen ole työkokeilussa jota he tarjosivat. Olin saanut 4 kk palkkatyön 2200 euron palkalla olkiluodosta. Kirjoitin paperiin että sain palkkatyön ja päivämäärän milloin sain. Sitten meni joku 10 päivää niin tuli paperi että olen saanut karenssin. Eivät ne minulle mistään työkokeilusta olleet puhuneet..

Vierailija
108/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin kerran itselleni palkkatyön ja sitten tuli työkkäristä selvityspyyntö että miksen ole työkokeilussa jota he tarjosivat. Olin saanut 4 kk palkkatyön 2200 euron palkalla olkiluodosta. Kirjoitin paperiin että sain palkkatyön ja päivämäärän milloin sain. Sitten meni joku 10 päivää niin tuli paperi että olen saanut karenssin. Eivät ne minulle mistään työkokeilusta olleet puhuneet..

No mutta,sinullahan olivat asiat sitten ihan hyvin,kun kerran kohtuullista palkkaakin sait. Et siis ilmoittanut työllistymisestäsi? Nostitko tukia työsuhteen aikana? Vai mikä tässä oli sinulla ongelma? Eivät he voi karenssia laittaa,jos olet katkaissut tukien juoksemisen kuten työllistyneen kuuluu tehdä. 

Vierailija
109/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yllättäen meidän omakotitalo alueen kyttääjä on perheellinen juoppo, lapset huostat ym. Hän kyllä jaksaa juhlia aamusta iltaan, onneksi talvella hiljenee.

Toki säväyttävää on se, että Rouva stalkkaa naapureita, eli oletko kenties naapurien riivaama? Niin ja tässä tapauksessa kaikki muut ovat ihan työssäkäyviä ym. mutta ko. henkilön suusta kähnin keskeltä tajuaa lopullisen totuuden. 

Vierailija
110/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette liian rehellisiä? Ei te- toimistoon kannata kertoa mitään muuta kuin, että olen edelleen työtön, haen aktiivisesti töitä. Mikään muu ei heille kuulu.

Vierailija
111/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette liian rehellisiä? Ei te- toimistoon kannata kertoa mitään muuta kuin, että olen edelleen työtön, haen aktiivisesti töitä. Mikään muu ei heille kuulu.

Toisaalta jos sä et kerro mitään niin sä annat itsestäs kuvan että sä vaan röhkit kotisohvalla ja sua ei kiinnosta mikään. Ei edes työ.

Sitten jos sä laitat liikaa jotain niin niistä tulee heti syynäys. Esim. mä opiskelin etänä ranskaa Sorbonnen etäkurssilla niin mun "kokeneempi" kaveri sanoi, että ei sanaakaan työkkäriin. Sanoo vaan että pitää kielitaitoa yllä ihan vain harrastamalla sitä. Ei missään nimessä saa sanoa että opiskelee jotain "tavoitteellisesti" ja saa siitä jotain virallisia arvosanoja ym. Se voidaan tulkita opiskeluksi. 

Jotenkin luulisi että kun on motivoitunut kehittämään itseään ja osaamistaan ja aktiivinen niin se olisi hyvä ja toivottava juttu eikä rangaistavaa. Että sellainen tyyppi olisi myös työelämässä ahkera ja motivoitunut kuin sellainen joka elää erakkona siellä sohvalla eikä kehitä itseään mitenkään ja on laiska osallistumaan mihinkään kodin ulkopuoliseen toimintaan.

Eli mä en voi periaatteessa mainita mitään mun kieliopinnoista ikinä? Ettei mua syytetä petoksesta ja pyydetä työkkärikorvauksia takautuvasti takaisin? Näinkö se menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan