Pesin syöpäsairaan naapurin mattoja ja leikkaan hänen pihan nurmikon,niin työkkäristä tuli selvitys pyyntö.
Eli joku ilmoittanut että pesen hänen mattojaan ja leikkaan nurmikkoa rahasta vaikka en ota mitään rahaa,onko ihmiset oikeasti noin pikkusiuluja.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on. En ole edes ilmoittautunut työttömäksi ja en edes saa mitään korvauksia kelalta mistään ja silti jotkut idiootit yrittävät ns. käräyttää minut. Teen töitä auttamishalusta ja en saa siitä mitään korvausta. Kateus on kauhea tauti.
Minulla sama. Sain kerättyä omaisuutta sen verran, että en tarvitse työkkärin tukia, teen, mitä haluan ja eikös juttu paikallislehdessä "kukkaketo hyönteisille ei paljoa vaadi" poikinut ainakin kolme ilmoitusta työkkäriin. Työkkäriä ei toimintani kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla ei näy tilillä ylimääräistä rahaa, niin minkä ihmeen takia työkkäriä asia kiinnostaisi?
Työtön tärkein velvollisuus on olla tekemättä mitään. Varsinkaan ei saa tehdä mitään, mikä parantaisi työllistymismahdollisuuksia.
Ootko se sama joka täällä rehvastelee pimeillä tuloillaan ja etsii naisseuraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että ilmoittivat. Et voi tehdä työtä työttömänä, edes "ilmaiseksi". Viet sillä jonkun toisen mahdollisuuden työllistyä.
Lehdet onkin täynnä ilmoituksia, että palkataan mattojen pesijää joka kotiin.
PALKATAAN mattojen pesijää joka kotiin?
Häh? Onko tämä pesijän vai matonhaltijan ilmoitus?
Jos joku naapuri kysellyt niin olen sanonut tekeväni etätöitä.
-työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla ei näy tilillä ylimääräistä rahaa, niin minkä ihmeen takia työkkäriä asia kiinnostaisi?
Työtön tärkein velvollisuus on olla tekemättä mitään. Varsinkaan ei saa tehdä mitään, mikä parantaisi työllistymismahdollisuuksia.
Saa tehdä jotain sellaista vapaaehtois työtä minkä TE- toimisto hyväksyy. Itse ei saa päättää mitään. Kannattaa hankkia se hyväksyntä TE- toimistolta mustaa valkoisella tai muuten ei kannata tehdä yhtään mitän ettei menetä korvauksiaan. Olen kuullut että välttämättä tietämättömän TE- toimiston virkailijankaan ei ollut luottamista joka lupasi ettei vaikuttanut ja siltikin vaikutti korvauksiin.
Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta!
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että ilmoittivat. Et voi tehdä työtä työttömänä, edes "ilmaiseksi". Viet sillä jonkun toisen mahdollisuuden työllistyä.
Saako tehdä edes vapaaehtoistyötä vai onko sekin joltain muulta pois? Joltain joka haluaisi tehdä myös vapaaehtoistyötä?
Kivaa provoilua. Ensinnäkin, miksi työkkäriä kiinnostaisi ja he saisi mistään mitään tietää, ellet itse ilmoittelisi? Ja jos useinkin teet töitä pimeästi, mitä jos vain otat y-tunnukset ja teet noita hanttihommia ihan normaalisti ja makselet verot, kuten muutkin yrittäjät joutuvat tekemään?
No entä sitten? Selität asian työkkärille.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta!
Eikö edes kysynyt työkkäristä voiko jatkaa vapaaehtoishommina. Mullakin on harrastuksia työttömänä eikä niitä kukaan TE- toimiston virkailija käy kyttäämässä.
Saahan sitä työtön harrastaa. Mikä pakko oli se lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä naapurisi tietävät, että olet te-toimiston asiakas?
Näkeehän sen tämän tyyppisistä ihmisistä kauas. Aina ovat valittamassa siitä mitä työkkäri milloinkin tekee ja mihin nyt on joutunut hakemuksia lähettää tai sitten valittavat jostain muusta mitä työkkäri (tai yhteiskunta) on tehnyt heidän kiusakseen tai jättänyt tekemättä heidän hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin - vapaaehtoistyön tulee olla laadultaan sellaista jota ei ostopalveluna ole saatavilla - linjasi työkkäri minulle. Asia menee siis siten, että voin esim. taputtaa naapurin Seppoa vasemmalla kädellä pälvikaljuun, mutta jos joku alkaa tarjoamaan tätä toimintaa rahallista korvausta vastaan toimintani katsotaan työllistymiseksi/yrittäjätoiminnaksi.
M 52
No onnistuu sit varmaa tehdä soppari työkokeilusta, ja lappuun kirjata ne pälvikaljun taputuspäivät ja ap ne päivät, jolloin autat naapuriasi. :) Sitten he voivat vahvistaa, että on taputeltu ja leikattu nurmikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on. En ole edes ilmoittautunut työttömäksi ja en edes saa mitään korvauksia kelalta mistään ja silti jotkut idiootit yrittävät ns. käräyttää minut. Teen töitä auttamishalusta ja en saa siitä mitään korvausta. Kateus on kauhea tauti.
Jos et ole Kelan luukulla käynyt, vakiaasiakas kukaan ei tule kyselemään yhtään mitään. Sehän olisi jo rikollista.
Jos joku ehdokas lupaa seuraavissa vaaleissa purkaa turhaa byrokratiaa, niin äänestän!
Vierailija kirjoitti:
Täällä pari työtöntä naista yritti pari vuotta sitten vetää ilmaista puistojoogaa. Heillä oli vapaaehtoinen nimellinen maksu jonka sai halutessaan jättää keräyslippaaseen hyväntekeväisyys-juttuun ja keräyslupa. Joku sitten käräytti heidät. Heillekin tuli täytenä yllätyksenä että työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä.
Puistojoogan vetämisellä voisi cvsdä osoittaa aktiivisuutta, mutta kaikenlainen aktiivisuus on työttömältä kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaverisi äiti ilmoitti asiasta te-toimistolle? Ei kannata huudella, mitäpä vapaa-aika heille kuuluu jos tosiaan kyseessä vapaa-aika ja vapaaehtoistyö.
On se kamalaa, että pimeän työn tekijät käräytetään. Vapaa-ehtoistyö ei ketään kiinnostaisi ellei se olisi tuollaista jatkuvaa talkkaripalvelua.
Muualla maailmassa tehdään vapaaehtoistyötä ja välitetään heikommista. Suomessa siitä rangaistaan, jos on työtön tai joutuu työttömäksi. Ihmettelen, miksi mikään puolue ei ole tarttunut tähän epäkohtaan.
Työttömällä on leima otsassa.