Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin syöpäsairaan naapurin mattoja ja leikkaan hänen pihan nurmikon,niin työkkäristä tuli selvitys pyyntö.

Vierailija
14.06.2024 |

Eli joku ilmoittanut että pesen hänen mattojaan ja leikkaan nurmikkoa rahasta vaikka en ota mitään rahaa,onko ihmiset oikeasti noin pikkusiuluja.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa provoilua. Ensinnäkin, miksi työkkäriä kiinnostaisi ja he saisi mistään mitään tietää, ellet itse ilmoittelisi? Ja jos useinkin teet töitä pimeästi, mitä jos vain otat y-tunnukset ja teet noita hanttihommia ihan normaalisti ja makselet verot, kuten muutkin yrittäjät joutuvat tekemään? 

Vapaaehtoistyö = siitä ei makseta mitään. 

Vierailija
62/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäriä kiinnosta hankitko vai et, vaikka vapaaehtoistöistä. 

Sitä kiinnostaa haetko täysipäiväisesti töitä. Jos harrastat liikaa, et voi olla täysipäiväinen työnhakija.

Mulle kirjattiin työllistymissuunnitelmaan, että pidän yllä kirjoitus- ja valokuvaustaitojani, ne kun kuuluvat ammattiini. Kun kerroin työkkärissä, että kirjoitan ja valokuvaan, mulle laitettiin selvityspyyntö, että työllistynkö niiden parissa ja pystynkö hakemaan töitä, kun aikaa vieviä tekemisiä.

Tätä tutkittiin kuukausi, jonka aikana työttömyyskorvaus ei juossut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kiinnostaa haetko täysipäiväisesti töitä. Jos harrastat liikaa, et voi olla täysipäiväinen työnhakija.

Mulle kirjattiin työllistymissuunnitelmaan, että pidän yllä kirjoitus- ja valokuvaustaitojani, ne kun kuuluvat ammattiini. Kun kerroin työkkärissä, että kirjoitan ja valokuvaan, mulle laitettiin selvityspyyntö, että työllistynkö niiden parissa ja pystynkö hakemaan töitä, kun aikaa vieviä tekemisiä.

No tottakai saat pitää kotioloissa yllä taitojasi työttömänä. Ei työtöntä kokkiakaan kielletä, että sitten kokkaa edes itsellesi omaksi ilokseksi mutta varjele, jos menet kokkaan ilmaiseksi johonkin tilaisuuteen.

Työtönkin saa soittaa kitaraa omaksi ilokseen ja vaikka mennä puiston penkille sitä rämpyttään mutta jos menet ilmaiseksi johonkin yleisötilaisuuteen viralliseksi esiintyjäksi, niin homma muuttuu äkkiä.

Vierailija
64/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa tehdään vapaaehtoistyötä ja välitetään heikommista. Suomessa siitä rangaistaan, jos on työtön tai joutuu työttömäksi. Ihmettelen, miksi mikään puolue ei ole tarttunut tähän epäkohtaan. 

Niin, ei siitä kukaan rankaise ellet itse mene asiasta huutelemaan, jos tosiaan kyseessä on vapaaehtoistyö. Jos katsotaan, että se työsi on niin tiheää että siitä tulisi maksaa palkkaa, niin sitten sinun tulisi hankkia y-tunnus. Mietippä yksityisyrittäjien kannalta jotka niitä veroja maksavat ja pienyrittäjinä tekevät töitä ties kuinka paljon, niin onko kivaa että tulee joku kaltaisesi tekemään vähän "vapaaehtoistyötä"? Edelleen, miksi huutelet vapaaehtoistöistäsi työkkärille? Jos veroja yrität kiertää, saatkin ansiosi mukaan. 

Vapaaehtoistyö on yleensä luonteeltaan sellaista, ettei siitä kukaan ole valmis maksamaan. Esim. syöpäsairaalla ei välttämättä ole rahaa maksaa ammattisiivoojalle, vaikka haluaisikin.

Ei missään nimessä kannata työttömänä rekisteröidä y-tunnusta, koska putoat tukien ulkopuolelle. Eri asia, jos luotat tienaavasi enemmän kuin Kelan tuet. Yrittäjyys on haastavampaa kuin palkkatöiden etsiminen. 

Vierailija
65/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta! 

Tavallaan outoa, että väki haluaa tehdä palkatonta työtä, mutta palkallinen ei kelpaa. Työtön saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin ei pidä olettaa, että yhteiskunta siitä maksaa.

Vierailija
66/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivaa provoilua. Ensinnäkin, miksi työkkäriä kiinnostaisi ja he saisi mistään mitään tietää, ellet itse ilmoittelisi? Ja jos useinkin teet töitä pimeästi, mitä jos vain otat y-tunnukset ja teet noita hanttihommia ihan normaalisti ja makselet verot, kuten muutkin yrittäjät joutuvat tekemään? 

Miksi hemmetissä kutsutte NAAPURIAPUA vapaaehtoistyöksi? Täh? Oletteko ihan pihalla pilkunnuhhijat ?

Vierailija
67/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

STASI aus DDR

Vierailija
68/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se -muka- vie aikaa palkkatyön hausta. 

Vierailija
69/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pari työtöntä naista yritti pari vuotta sitten vetää ilmaista puistojoogaa. Heillä oli vapaaehtoinen nimellinen maksu jonka sai halutessaan jättää keräyslippaaseen hyväntekeväisyys-juttuun ja keräyslupa. Joku sitten käräytti heidät. Heillekin tuli täytenä yllätyksenä että työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä.

Ei saa tehdä mitään muuta, kuin olla kapitalistiyrittäjän orja. Jos keittiössäsi yrttejä vesilasissa niin karenssi tulee, kun viet työt maatalousyrittäjältä. Työttömään tulee vain maata ja nousta ylös kuun 1. päivä raportoimaan työttömyydestä, sekä ohjata työttömyyskorvaus välittömästi takaisin kapitalistiyrittäjälle.

Vierailija
70/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin äiti oli tehnyt vuosia vapaa-aikanaan eläinsuojeluyhdistyksen ym. eläinsuojissa vapaaehtoishommia ja jäätyään työttömäksi hän joutui jättään arvokkaan harrastuksensa. Ei mennyt kuin puoli vuotta niin hän masentui keskivaikeasti. Nää säännöt ovat kyllä niin suolesta! 

Miksi kaverisi äiti ilmoitti asiasta te-toimistolle? Ei kannata huudella, mitäpä vapaa-aika heille kuuluu jos tosiaan kyseessä vapaa-aika ja vapaaehtoistyö. 

Nämä eläinsuojat sun muut ovat yleensä kaupungin tai kunnanalaisia toimijoita ja kyllä se varmasti tulee julki jos yrität salailla suuntaan sun toiseen. 

Työkkärin kanssa pitää neuvotella näistä ettei sitten pamahda iso lasku jälkikäteen takaisin perittäviä työkkärikorvauksia. Muutenkin voi pamahtaa koska työkkärivirkailija voi sano

Joopa joo taas, voit ihan tehdä vapaaehtoistyötä vaikka keksityllä nimellä jos kovinkin haluat. Jos tosiaan kyseessä on esim. vapaaehtoistyö jossa kerran viikossa käyt jelppaamassa jotain järjestöä, ei se työkkäriä kiinnosta eikä ne siitä rankaise. Ei sinun heille tarvitse mainostaa mitä vapaa-ajallasi teet, ja mistäpä luulet heidän asiaa saavan selville, ihan oikeasti? Anteeksi nyt mutta itsekin vapaaehtoishommia tehneenä, nämä kuulostavat p**ka*puheelle. 

Vierailija
71/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, silloin se on sinun vapaa-aikaa ja sinun ei harrastelujasi tarvitse ilmoittaa mihinkään kuten ei sali- ja lenkkeily tms käyntejäkään. Jos satunnaisesti olet hyödyksi jollekin yhdistykselle, voi se verottajaa ja työkkäriä kiinnostaakin. 

Vierailija
72/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan outoa, että väki haluaa tehdä palkatonta työtä, mutta palkallinen ei kelpaa. Työtön saa tehdä mitä haluaa, mutta silloin ei pidä olettaa, että yhteiskunta siitä maksaa.

Vapaaehtoistöissä on yleensä aika erilainen ilmapiiri, kuin palkkatöissä. Esimerkiksi yhdessä entisessä työpaikassani, viennillä pyörivä yksityisyrityksessä, pomo kiusasi, syrji ja oli aggressiivinen, ja lounastauoilla joutui elähtäneiden, aviomiestensä pahoinpitelemien mammojen ilmaisterapeutiksi. Lähdin pois ja otin karenssin. Mikään työ ei ole mielenterveyden menettämisen arvoinen. Ja itse työssähän ei ollut mitään ongelmaa, päin vastoin.

Vierailija
73/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 71. Älä itse puhu p*skaa. En usko että sinä kuule olisit ikinä mitään vapaaehtoistyötä tehnyt, joten älä puhu p:tä.

Ehdotat siis jotain aivan älyvapaata, että tyypin pitäisi mennä tutun urheiluseuran, kirkon tai muun  yhteisön talkoisiin ym. tuttujen kavereiden keskuuteen valenimellä ja naamioituneena???  "Joo, mä oon nyt "Puuha Pete", tuuraan tässä Matti Niämistä...

Joo, Maija ei soita enää kitaraa meidän seurakunnan tilaisuuksissa mutta onneksi löytyi saman tien korvaaja. Hän on islaminuskoinen ja esiintyy burkhassa.

Vierailija
74/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa tehdään vapaaehtoistyötä ja välitetään heikommista. Suomessa siitä rangaistaan, jos on työtön tai joutuu työttömäksi. Ihmettelen, miksi mikään puolue ei ole tarttunut tähän epäkohtaan. 

Niin, ei siitä kukaan rankaise ellet itse mene asiasta huutelemaan, jos tosiaan kyseessä on vapaaehtoistyö. Jos katsotaan, että se työsi on niin tiheää että siitä tulisi maksaa palkkaa, niin sitten sinun tulisi hankkia y-tunnus. Mietippä yksityisyrittäjien kannalta jotka niitä veroja maksavat ja pienyrittäjinä tekevät töitä ties kuinka paljon, niin onko kivaa että tulee joku kaltaisesi tekemään vähän "vapaaehtoistyötä"? Edelleen, miksi huutelet vapaaehtoistöistäsi työkkärille? Jos veroja yrität kiertää, saatkin ansiosi mukaan. 

Vapaaehtoistyö on yleensä luonteeltaan sell

Niin, mitäpä yhteiskunnan tulisi tehdä? Sallia vapaaehtoistyönä ne jatkuvat siivoukset sairaille vanhuksille, tietenkin verovapaana? Mitenpä luulet jonkun pienyrittäjän, siivousalan henkilön siinä kilpailevan jos toisten ei tarvitsisi töistään huudella ja maksaa veroja? Ratkaisuko on pimeää työtä kaikille? 

Edelleen, jokainen voi tehdä vapaa-ajallaan mitä haluaa, ei siitä kukaan teidän perään tule vaikka niin haluatte kovasti täällä väittää, kun ette ole niin tyhmiä että menette mainostamaan vapaa-ajan puuhianne muille. 

Vierailija
75/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nro 71. Älä itse puhu p*skaa. En usko että sinä kuule olisit ikinä mitään vapaaehtoistyötä tehnyt, joten älä puhu p:tä.

Ehdotat siis jotain aivan älyvapaata, että tyypin pitäisi mennä tutun urheiluseuran, kirkon tai muun  yhteisön talkoisiin ym. tuttujen kavereiden keskuuteen valenimellä ja naamioituneena???  "Joo, mä oon nyt "Puuha Pete", tuuraan tässä Matti Niämistä...

Joo, Maija ei soita enää kitaraa meidän seurakunnan tilaisuuksissa mutta onneksi löytyi saman tien korvaaja. Hän on islaminuskoinen ja esiintyy burkhassa.

No ei tietenkään, mutta ei kait kukaan ole niin tyhmä että kertoo vapaaehtoisharrastuksistaan työkkärin tädille? Kerrotteko myös kuinka monta kertaa viikossa käytte salilla ja lenkillä ja harrastatte vaakamamboa ja miten monta kuppia kahvia kuluu päivässä..? Mikä teitä vaivaa, ette ole kuulusteltavina elämäntavoistanne työkkärissä joten miksi ette pysy työnhakuun liittyvissä asioissa? 

Vierailija
76/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, palkallinen työ ei kelpaa mutta samaa työtä tekevät sitten palkattomasti työkokeiluissaan 3-9 kk,  9€ päiväpalkalla??? Sitten vielä pitäis saada pyöriä joissain ilmaistalkooporukoissa.

Jos näitä "ilmaistyöhulluja" ei suitsita kovalla kädellä niin ne vie työt meiltä muilta, jotka teemme samaa hommaa mutta vain palkkatyönä eli haluamme ansaita siitä elantomme.

Vierailija
77/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, mutta ei kait kukaan ole niin tyhmä että kertoo vapaaehtoisharrastuksistaan työkkärin tädille? Kerrotteko myös kuinka monta kertaa viikossa käytte salilla ja lenkillä ja harrastatte vaakamamboa ja miten monta kuppia kahvia kuluu päivässä..? Mikä teitä vaivaa, ette ole kuulusteltavina elämäntavoist

No, kai sitä toivoo, että kun kertoo laajasti harrastuksistaan ja yhteisö- ja yhdistystoiminnastaan niin siitä olisi jotain apua työpaikan saannissa. Eli on monitaitoinen, ahkera ja motivoitunut ja yhteistyökykyinen. Vielä jos on yhteisössä luottamustehtäviä ja vastuualueita.

Ikävä kyllä, se voi purra pahasti nilkkaan.

Vierailija
78/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän mummon mattoja alkais pestä joku hämäräperäinen "naapuri" niin kyllä minäkin ottaisin henkilöstä selvää ja jos olisi työtön niin tekisin kyselyn työkkäriin että onko hän oikealla asialla. Niin paljon hämäperäisiä hampuuseja on liikkeellä eikä niistä tiedä millä asialla ovat. Voi olla huijari tai pimeän työn tekijä mummon rahojen kimpussa. Kyllä työtön saa tulla vaikka heti ilmatteeks mattopyykille mutta sen pitää olla työkkärin valtuuttama että työkkäri korvaa jos ne matot lähtee huijarin matkaan.

Vierailija
79/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pitäisi olla ihan positiivista jos työtön tekee vapaaehtoistyötä? Eikö sellaisen luulisi olevan työnantajillekin mieluisampi tapaus kuin jonkun joka vaan röhnöttää erakoituneena kotisohvalla? Masentuuhan se työtön jos mitään osallistavaa ei ole lupa tehdä ja elämä kutistuu pikkuhiljaa.

Luin erään artikkelin joka käsitteli "coercive -controll". Uusi termi mulle, mutta monissa USA:n osavaltioissa ja jossain Euroopan maissa se on määritelty rangaistavaksi teoksi. Se on narsistin esim. parisuhteessa käyttämä menetelmä, missä hän valvoo koko ajan puolisoaan. Hän valvoo tämän käyttämiä rahoja, ajankäyttöä ja harrastuksia. Uhri jättää pikkuhiljaa kaikki harrastukset ja työuran tai opiskelun, jos narsisti sitä vaatii. Narsisti rankaisee uhria mielivaltaisesti kuvitelluista rikkeistä esim. kieltämällä tältä ruuan tai juoman ja takavarikoimalla tämän rahat ja pankkikortin. Uhri muuttuu pikkuhiljaa nöyräksi ja avuttomaksi. Hänen elinpiirinsä kapenee, hän masentuu ja ahdistuu. Hänen ajatusmaailmansa kapenee ja hän apatisoituu. Narsisti keksii mielivaltaisia rangaistuksia ja keksii uusia rikkomuksia mihin uhri on hänen mielestään syyllistynyt. Uhri ei ikinä voi tietää, milloin joku on sallittua ja kiellettyä. Uhri tietää elävänsä jatkuvan mielivaltaisen valvonnan alla jossa kaikki hänen tekemisensä ja tekemättäjättämisensä on syynissä. Tämä hajoittaa uhrin psyykkeen täysin. 

Ihmisen psyykkeelle voi olla erittäin haitallista jos hän joutuu elämään mielivaltaisten sääntöjen rangaistuksen ja kontrollin alla.

Vierailija
80/111 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh työkkärin horoille ei koskaan kerrota mitään ylimäärästä kai tän ny luulis tyhmempikin tajuuvan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi