Mies ei halua ottaa lapsia luokseen ollenkaan, kun hänellä on uusi naisystävä.
Ennen meillä oli niin, että joka toinen viikonloppu lapset olivat isänsä luona, mutta nyt mies ei suostu enää siihen. Hän ei myöskään vastaa puhelimeen enää, kun yritän soittaa hänelle... eikä viesteihini kanssa. Ongelmana on, että hän asuu 66 km päästä meistä, eikä minulla ole autoa matkustaa miehen luokse selvittämään tilannetta hänen kanssaan. Olen lopun kyllästynyt tähän tilanteeseen.
Kommentit (283)
Vastuuton m-kku se äijä on. Miten sorruit moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Hae totaali yksinhuoltajuutta niin katsoo sitten, alkaako isiä kiinnostella.
Ei varmasti ala. Minun exä vaati minua ottamaan totaaliyksinhuoltajuuden. En suostunut.
Teillä on sopimus voimassa. Viet lapset isälleen, varmistat vain että on kotonaan vientihetkellä. Samalla kerrot totuuden ukosta uudelle muijalle, joka ei viekä tajua tuon lasten isän tekosia...
Typerää valitusta. Mikä ongelma sinulla on pitää sitten lapsia jos isää ei kiinnosta? Lastenvalvojan puheille mars.
Et tee muuta kuin jatkat elämääsi lasten kanssa yksin ja lopetat kaiken viestimisen exällesi. Piste.
Joka toinen viikonloppu on helppo vastuu. Jos siitäkin kieltäytyy, ilmoita poliisille, että lapset on jätetty heitteille isänsä toimesta.
Exä ilmoitti, että erossa on se hyvä puoli, että pääsee lapsestakin eroon. Kertoi, että inhoaa lapsiarkea ja haluaa nauttia elämästä. Ei tehnyt tapaamissopimusta eikä ole kertaakaan tavannut. Oma vikani, kun menin lankaan ja uskoin, että mies on oikeasti sellainen kuin esitti. Lohtuna, että yleensä pystyy vetämään valheellista roolia muillekin ja hekin menneet kaikki lankaan.
Naiset on niin tyhmiä etteivät ymmärrä, että tämä viesteihin ja puheluihin vastaamattomuus on vallankäyttöä. Kaikki viestiliikenne seis ihan heti. Jatkat vain elämääsi muina naisina. Et voi mitenkään pakottaa exääsi ottamaan lapsia luokseen vastentahtoisesti. Se ei ole kenenkään etu.
Vierailija kirjoitti:
Itse hakisin yksinhuoltajuutta. Meinaan, jos ukko ei vastaa edes puheluihin niin eihän yhteishuoltajuudesta tule yhtään mitään.
Harmi tietty lasten kannalta tuollainen "isä".
isän kuuluu olla tavoitettavissa jo senkin vuoksi,lapsella hätä tms.
Vierailija kirjoitti:
Näitä riittää. Yrittävät vissiin kostaa jotakin.
Eivät uhraa ajatustakaan vaan viettävät parasta elämäänsä uuden rakkauden pauloissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae totaali yksinhuoltajuutta niin katsoo sitten, alkaako isiä kiinnostella.
On varmasti vain tyytyväinen. Miehen nykyinen perhe on uusi naisystävä ja tulevat lapset.
Uusi naisystävä on kyllä todella typerä jos pyöräyttää lapsia miehelle, joka ei aikaisempiakaan hoida. Tulos on taas yksi yh-äiti lisää
Kyllä muuten varmaan lisääntyy. Useasti uusi nainen ei voi sietää miehen edellisen liiton lapsia.
Voihan se olla että haluavat nimenomaan viettää kahden aikuisen lapsetonta suhdetta. Itse en ainakaan pistäisi päätäni uuteen perhehelvettiin jos yhdestä olisin juuri päässyt!
Useimmiten lapset ovat lähinnä äitylin prokksi johon mies joutuu vasten tahtoaan.
Yleensä se on nainen, joka päättää, että nyt tehdään lapsi. Se on monesti myös nainen, joka päättää, että nyt erotaan. Nyt sitten kannetaan seuraukset, ihan yksin. Harmittaahan se.
Naiset haluavat lapsia kaikkien vastaantulijoiden kanssa ja tämä on tulos. Yh-status on vissiin joka toisella pienten lasten äidillä. No, ei ihan niin monella...
Christiiina kirjoitti:
Lähetä AP isälle viestien kuvia teidän lapsista ja kirjoita siihen, että lapsilla on kova ikävä isää.
!
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu on helppo vastuu. Jos siitäkin kieltäytyy, ilmoita poliisille, että lapset on jätetty heitteille isänsä toimesta.
Mitä se poliisi voi tehdä asialle? Ei se mies sakkoja siitä, että kieltäytyy majoittamasta lapsia kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Etäisällä ei ole velvollisuutta ottaa lapsia luokseen. Jos lähiäiti kärrää lapset isän oven taakse ja poistuu paikalta - niin lähiäiti on se, joka saa syytteen heitteillejättämisestä.
ja muutenkin: kenen etu on se, että lapset pakotetaan paikkaan, johon heitä ei haluta?
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ap:stä tulee totaaliyksinhuoltaja. Lapset eivät näe isäänsä eikä ap:llä ole enää vapaita viikonloppuja. Kuinka moni teistä suostuisi siihen?
Miksi pitäisi suostua? Voihan sitä ihan vain jättää lapset tekemättä tai seuloa kumppaninsa paremmin, niin ei joudu tuohon tilanteeseen :) Tyhmästä päästä...
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla myös miehen versio 😅! Sillä yleensä se eroaa aika paljonkin naisen versiosta 😁!
Totta! Ja aika hauska aina nähdä kuin paljon alanuolia kirjoitukset joissa naisten näkemyksiä vähääkään kyseenalaistetaan saavat. No se paljastaa kyllä paljon. Eli vaikka nainen on naiselle aina hieman katkera, niin näissä asioissa kyllä puhaltavat aina yhteen hiileen. Kertoo ehkä sen miten oikeutetuksi kokevat kaiken maailman kusetuksensa ( anteeksi ruma nimitys) miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ap:stä tulee totaaliyksinhuoltaja. Lapset eivät näe isäänsä eikä ap:llä ole enää vapaita viikonloppuja. Kuinka moni teistä suostuisi siihen?
No mitä tässä voi tehdä enää, jos mies ei halua nähdä lapsia? Väkisinkö pitää viedä lapset miehen luo, joka ei heitä halua edes? Ei ap:lla ole muuta vaihtoehtoa, kuin totaaliyksinhuoltajuus.
No aika harvalla ydinperheessä elävälläkään äidillä mitään vapaita viikonloppuja on. Ja aika harva niitä nyt mihinkään tarvitseekaan, itsehän kaikki ovat ne rakkaat lapsensa halunneet. Toki on kiva, jos on tukiverkostoa sen verran, että voi välillä viettää muutaman tunnin vapaalla, tietysti, mutta eivät ne lapset nyt ennen kaikkea mikään rasite ole. Aika harva lapsiaan rakastava äiti haluaisi
"Minä pääsin kaupungille ja kauppaan yksin"... Tämäkö nyt on sitä auvoista lapsiperhe-elämää jota meidän kaikkien pitäisi janota ja kadehtia?? :D :D
Itse en edes käy harrasta noita äityleiden haaveilemia kauppareissuja vaan tilaan kaiken kotiovelle, Koska voin. Ihanaa olla lapseton, niin ei tarvitse paeta kotoaan jonnekin kuppaiseen lähimarkettiin!
Lähetä AP isälle viestien kuvia teidän lapsista ja kirjoita siihen, että lapsilla on kova ikävä isää.