Mies ei halua ottaa lapsia luokseen ollenkaan, kun hänellä on uusi naisystävä.
Ennen meillä oli niin, että joka toinen viikonloppu lapset olivat isänsä luona, mutta nyt mies ei suostu enää siihen. Hän ei myöskään vastaa puhelimeen enää, kun yritän soittaa hänelle... eikä viesteihini kanssa. Ongelmana on, että hän asuu 66 km päästä meistä, eikä minulla ole autoa matkustaa miehen luokse selvittämään tilannetta hänen kanssaan. Olen lopun kyllästynyt tähän tilanteeseen.
Kommentit (283)
Erosin, kun lapset olivat jo lähes aikuisia. Mies löysi uuden kumppanin, jolla oli monta vielä alaikäistä lasta. Ex-mies alkoi täysillä hoitamaan näitä uusia lapsia, vaikka lasten oma isänsäkin oli todella hyvä isä lapsilleen. Omat lapsensa exä unohti. Nyt välit aikuisiin lapsiinsa ja lastenlapsiinsa ovat etäiset. Edelleen uuden puolison lapset ja lastenlapset ovat tärkeitä ja heihin panostetaan.Lapseni pitävät muodolliset välit isäänsä, mutta eivät ota yhteyttä kuin joskus velvollisuudesta. Myöskään lapsenlapsiinsa exä ei ole tutustunut.
Luulen, että mies sydämessään kärsii tilanteesta. Sanonta: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää pitää niin paikkansa. Asian tekee exälleni vaikeaksi myös se, että hänelle on tärkeää esittää joka tavalla joka suuntaan täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen viikonloppu on helppo vastuu. Jos siitäkin kieltäytyy, ilmoita poliisille, että lapset on jätetty heitteille isänsä toimesta.
Etäisällä ei ole velvollisuutta ottaa lapsia luokseen. Jos lähiäiti kärrää lapset isän oven taakse ja poistuu paikalta - niin lähiäiti on se, joka saa syytteen heitteillejättämisestä.ja muutenkin: kenen etu on se, että lapset pakotetaan paikkaan, johon heitä ei haluta?
Kyllä se on lasten etu, että on hyvä suhde molempiin vanhempiin eikä etä pelkän oman mukavuudenhalunsa vuoksi hylkää lapsia, jolloin lasten lähivanhempi helposti yliuupuu tehdessään kahden vanhemman työt.