Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö paljon enemmän kuin minä, miten ruokalaskut?

Vierailija
13.06.2024 |

Itse jos teen ison makaronilaatikon, jossa on vaikka kilo jauhelihaa, syön siitä noin 7-8 kertaa eli se riittää noin kolmeksi, neljäksi päiväksi.

Mies syö yhdestä makaronilaatikosta ehkä kaksi tai hyvässä lykyssä kolme kertaa. Eli syö yli puolet enemmän kuin minä.

Jugurttia ottaa varmaan 4dl kulhoon, leikkeleitä menee vinot pinot ja kaikki mehut menee sun muut.

Eilen olin tehnyt muussia, missä oli varmaan 20 perunaa ja kilon lohi. Kalasta meni 750g hänen suuhunsa ja muussia myös. Illalla teki itsellensä eväät, otti muussin loput, paistoi 400g jauhelihan, otti itse noin 300g koko jauhelihasta muussin päälle ja itselleni jäi ehkä 100g ja ei mitään muussia.

Ei siinä, syököön. Emme asu yhdessä, mutta olemme muuttamassa. Ruokalaskuni on tällä hetkellä omassa taloudessani noin 300 euroa.

Miehelläni menee ruokaan noin 600-700 euroa.

Eli kaiken järjen mukaan oma ruokatalous tulee suurenemaan ja mieheni pienenemään, jos käymme yhtä paljon kaupassa. Vai miten ihmeessä sen tekisi, että mun ei tarvi alkaa maksella miehen ruokia ihan hirveästi. 

Ruuan riittävyydellä olen päättänyt sen, että teen vaan ihan törkeästi ruokaa, otan siitä itselleni moneen ateriakippoon ruokaa, laitan lapun, että ne on omia ruokiani ja loput saa mies syödä.

Omissa talouksissa olen huomannut, että itse teen harvemmin ruokaa ja mies tekee joka päivä ruuan, koska tosiaan syö niin paljon. 

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko niin, että mies maksaa ruuista 2/3 tai vaihtoehtoisesti molemmilla kokonaan omat ruuat. Meillä on kokonaan eri ruuat molemmilla, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa.

T. Naimisissa 10 v

Vierailija
62/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet molemmille samankokoiset valmiit annokset. Teet samalla selväksi ettei miehellä ole jääkaapille tai ruokakomerolle mitään asiaa kysymättä lupaa. 

Kysytkö ite kotonasi lupaa saatko mennä jollekin kaapille tai syödä jotain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia

Miksi kukaan haluaisi tukea toisen ahmimista 150-200 eurolla kuussa? Oletko ruokakulujen  puolituksesta rajusti hyötyvä mies?

en vaan nainen, parisuhteessa ja vähemmän syövä. Tuntuu vaan melko niuhottamiselta laskea montako perunaa ja punnita montako grammaa kukakin syö, ellei sitten mies muuton jälkeen oleta että nainen käy kaupassa ja maksaa kaiken. Jos kumpikin maksaa vuorollaan niin ei kai sillä niin väliä. 

Tuo "niuhottaminen" on naiselle vuodessa noin 2000 euroa. Eiköhän nainen keksi sille rahalle muutakin käyttöä kuin miehen maha. Jos muut kulut laitetaan tasan, niin ruokakuluja ei voi laittaa, jos toinen käyttää niistä 2/3.

Vierailija
64/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi syistä, miksi miehet haluavat aina muuttaa yhteen. Heillä kulut ja kotitöiden määrä ihmeellisesti pienenevät silloin, kun maksattavat ruokansa ja teettävät työt naisella.

Vierailija
65/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tankkaa auton ja maksaa vakuutukset?

Näistähän tässä aloituksessa ei puhuttu mitään eli turha sitä on miettiä. Tyypillisesti kai jokainen maksaa oman autonsa kulut, tai en mä tiedä, ihmisillä/pareilla tuntuu olevan kummallisia tapoja. 

Vierailija
66/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä vaikeaa. Ei tuohon muuta voi sanoa.

67/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko perustaa yhteinen taloustili, johon AP laittaa joka kuukausi 300€ ja avomies 600€ ja siltä maksetaan ruokaostokset?

Vierailija
68/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kanssa tota että kehtaa syödä reilusti 2/3 osaa. Ottaa evääksi vieläpä mieluusti itselleen loput. Eikö edes kysele että otatko sinäkin evästä töihin?

Söittekö sinun luonasi toi kerta, ja sinä olit ostanut lohen jne? Tietty jos noi ukon kukkarosta niin eri juttu.

Luonteenpiirteet mitkä sua pistää mietityttää nyt tulee vatuttamaan sua aika paljo jo parin vuoden sisällä.

Vierailija
69/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko laskenut kylppärissä olevat pesuaineet ja muut kosmetiikan vertailuusi? Mies voi kuluttaa enemmän ruokaa, mutta mutuna sanoisin kosmetiikassa jaon olevan vielä rajummin naisten kulutuksen puolella.

Vaikea ymmärtää että toisen osapuolen meikit ym. tarvikkeet maksettais jostain yhteisestä pussista? Toki mun on vaikea ymmärtää näitä yhteistilejä muutenkaan. 

Avioliitossa meillä oli yhteiset rahat ja niistä meni niin ruuat, kosmetiikat, kotiin tulevat asiat, harrastusvälineet jne. Toimi, koska kulutustavat oli kummallakin samansuuntaiset.

Vierailija
70/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni tuohon samaan! Vaimo sanoi että hän maksaa vähemmän. Noh, käänsin asian ympäri ja sanoin että vaimo maksaa itse remonttinsa, minulle käy vähän ikäntyyneempi keittiö ja pinnat. Siitähän se ilo sitten alkoi. Miksi naisilla on vaikeaa hahmottaa kokonaisuuksia?

Meillä kyllä mies on vailla keittiöremonttia. Minusta nykyinen alkuperäiskuntoinen vuodelta 2007 on ihan hyvä vielä. Huonekalut uusitaan miehen toiveesta. Minusta entiset käy niin kauan kuin ne on ehjät. Jos nyt keittiöremonttia rempataan, maksan siitä Kyllä vähintään puolet joka tapauksessa. Asuntokin on enemmän miehen toiveiden mukainen. Minulle olisi kelvannut vaatimattomampi. Miehen harrastukset on monin verroin kalliimpia kuin minun. Mies tienaa kyllä hieman enemmän. Nettona noin 400. Auto on vaihdettu äskettäin. Se on täysin miehen halusta. Itse pärjäisin ilman autoa. 

Et itse taida ymmärtää että kaikilla ei ole niinkuin teillä. Mulla muutkin kulut on puolet miehen kuluista. Vaatteitakaan en shoppaile. Tänä vuonna olen ostanut sadetakin, kahdet sukat ja T-paidan. Viime vuonna ostin yhden mekon, yhdet kengät ja pikkuhousuja. 

Vierailija
71/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mahaan tuo kaikki ruoka mahtuu? Ei kyse voi olla enää vain nälästä, vaan jostain opitusta tavasta, että kaikki syödään mitä tarjolla on. 

Mun parimetrinen ja lähes satakiloinen mies tekee fyysistä työtä ja harrastaa paljon liikuntaa, mutta ei ikinä ahmi tuollaisia määriä ja pärjää oikein hyvin. Tottakai hän syö enemmän kuin minä tai lapset, mutta ei mitään ylettömiä määriä eikä ikinä tarvitse miettiä, että riittääkö ruoka kaikille. Jaamme ruokakulut, mutta lounaseväänsä hän ostaa itse ja minä etätöissä syön päivällisen jämät tai vaan jonkun leivän. 

Voisiko maltillinen suhtautuminen syömiseen johtua siitäkin, että ennen tapaamistamme mies oli asunut jo hyvän aikaa omillaan, maksanut ja tehnyt omat ruokansa ja tietää, ettei ateria tule pöytään itsestään?

Vierailija
72/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat elää 24h/päivä, joten tuntilaskutuksella sama maksu molemmille on ihan reilua.

Vierailija
73/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko niin, että mies maksaa ruuista 2/3 tai vaihtoehtoisesti molemmilla kokonaan omat ruuat. Meillä on kokonaan eri ruuat molemmilla, kumpikin ostaa ja kokkaa omansa.

T. Naimisissa 10 v

Te ette ole aviopari, te olette kämppikset, jotka välillä panevat. 

Vierailija
74/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia

Helppoa sen on arvostella, joka siipeilee.

Vierailija
75/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi syistä, miksi miehet haluavat aina muuttaa yhteen. Heillä kulut ja kotitöiden määrä ihmeellisesti pienenevät silloin, kun maksattavat ruokansa ja teettävät työt naisella.

Tämä on niin totta! Siksi ei mitään tarvetta muuttaa miehen kanssa yhteen. 

Vierailija
76/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei kannata asua miesten kanssa saman katon alla! 

Vierailija
77/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tulee lapsia ja ne syö eri paljon? Entä jos tulee toisen sukulaisia vierailulle, kuka sen maksaa? En tajua tällaista pikkumaisuutta, ostakaa sen hintaista ruokaa, että kaikki saavat syödäkseen tarpeeksi.

Vierailija
78/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Naimisissa 10 v

Te ette ole aviopari, te olette kämppikset, jotka välillä panevat. 

Ihan järkevää tuo on, jos heillä on erilaiset ruokavaliot. Muussa tapauksessa kokkaava joutuisi joka kerta tekemään kahta erilaista ruokaa.

Vierailija
79/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi tukea toisen ahmimista 150-200 eurolla kuussa? Oletko ruokakulujen  puolituksesta rajusti hyötyvä mies?

en vaan nainen, parisuhteessa ja vähemmän syövä. Tuntuu vaan melko niuhottamiselta laskea montako perunaa ja punnita montako grammaa kukakin syö, ellei sitten mies muuton jälkeen oleta että nainen käy kaupassa ja maksaa kaiken. Jos kumpikin maksaa vuorollaan niin ei

Sinun matematiikallasi mies ei maksa lainkaan ruokia vaan maksattaa kaiken naisella. Siitähän ei ollut kyse vaan siitä että toinen kyttää paljonko toinen syö. Ehkä parempi asua ja syödä erillään niin ei kelleen tule paha mieli eikä mene omaa rahaa toisen ruokaan. Toki myös ravintolassa kumpikin maksaa omansa

Vierailija
80/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos tulee lapsia ja ne syö eri paljon? Entä jos tulee toisen sukulaisia vierailulle, kuka sen maksaa? En tajua tällaista pikkumaisuutta, ostakaa sen hintaista ruokaa, että kaikki saavat syödäkseen tarpeeksi.

Lapset tietenkin syövät sen, mitä lapsilisällä saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä