Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö paljon enemmän kuin minä, miten ruokalaskut?

Vierailija
13.06.2024 |

Itse jos teen ison makaronilaatikon, jossa on vaikka kilo jauhelihaa, syön siitä noin 7-8 kertaa eli se riittää noin kolmeksi, neljäksi päiväksi.

Mies syö yhdestä makaronilaatikosta ehkä kaksi tai hyvässä lykyssä kolme kertaa. Eli syö yli puolet enemmän kuin minä.

Jugurttia ottaa varmaan 4dl kulhoon, leikkeleitä menee vinot pinot ja kaikki mehut menee sun muut.

Eilen olin tehnyt muussia, missä oli varmaan 20 perunaa ja kilon lohi. Kalasta meni 750g hänen suuhunsa ja muussia myös. Illalla teki itsellensä eväät, otti muussin loput, paistoi 400g jauhelihan, otti itse noin 300g koko jauhelihasta muussin päälle ja itselleni jäi ehkä 100g ja ei mitään muussia.

Ei siinä, syököön. Emme asu yhdessä, mutta olemme muuttamassa. Ruokalaskuni on tällä hetkellä omassa taloudessani noin 300 euroa.

Miehelläni menee ruokaan noin 600-700 euroa.

Eli kaiken järjen mukaan oma ruokatalous tulee suurenemaan ja mieheni pienenemään, jos käymme yhtä paljon kaupassa. Vai miten ihmeessä sen tekisi, että mun ei tarvi alkaa maksella miehen ruokia ihan hirveästi. 

Ruuan riittävyydellä olen päättänyt sen, että teen vaan ihan törkeästi ruokaa, otan siitä itselleni moneen ateriakippoon ruokaa, laitan lapun, että ne on omia ruokiani ja loput saa mies syödä.

Omissa talouksissa olen huomannut, että itse teen harvemmin ruokaa ja mies tekee joka päivä ruuan, koska tosiaan syö niin paljon. 

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia

Meillä on sovittu että mies ostaa tosiaan noi vessapaperit... ihan naurattaa mutta joo noin se menee, hän sitäpaitsi on kotona paljon vähemmän kuin mä mutta silti. (Ja siis meillä on omat vessat eli paperin kulutusta on helppo seurata ;-D )

Vierailija
22/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen jos et osaa ottaa asioita puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ymmärrä mistä ap. valittaa? Miehen rahoilla ne ruoat kuitenkin ostetaan. 

Vierailija
24/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaiken muun paitsi vuokra menee puoliksi ja minä maksan sähkölaskut. Isompiin ostoksiin se laittaa rahaa, kummalla sitä on. 

25/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle, että laittaa omalle tililleen automaattisen kuukausittaisen siirron esim. 200 euroa sinun tilillesi, niin ruokakulut tulevat tasattua. Automatic.

Vierailija
26/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Hyviä pointteja tuli ihmisiltä ja on totta, että kommunikaatio meillä ontuu, eritoten minulla ja täällä minä sitä parjaan. Täytyy tosiaan ottaa puheeksi tämä ruoka-asia.

Miten käytännössä se yhteinen ruokatili tapahtuu? 

Vierailija
27/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa ruokakulut siten, että sinä maksat kaiken kokonaan.

Vierailija
28/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta oletko laskenut kylppärissä olevat pesuaineet ja muut kosmetiikan vertailuusi? Mies voi kuluttaa enemmän ruokaa, mutta mutuna sanoisin kosmetiikassa jaon olevan vielä rajummin naisten kulutuksen puolella.

Vierailija
29/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten omat tilit, mutta yhteinen taloustili, josta maksetaan kaikki ruokalaskut ja polttoaineet. Mies maksaa sinne enemmän, koska minä en kaupunkioloissa käytä lainkaan autoa ja mies syö enemmän. Kun minä olen joka kesä yhden viikon yksin - mies käy perinteiseillä kalastusreissulla, mistä minä en välitä, maksan tuolloin omat ruokani omalta tililtäni. Reissuissa, jotka suuntautuu minun kotiseudulleni, minä maksan tankkaukset, koska ne tehdään minun takiani. Jos ostan jotain mitä vain minä haluan, maksan omalta tililtäni. 

Vierailija
30/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta äijän kaa yhteen hyi

Vierailija
31/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat on helppo neuvotella, mutta enemmän minua ärsyttäisi jatkuvasti vääntää lisää ruokaa josta ei minulle itselleni jäisi edes seuraavaksi päiväksi jos toinen vielä nyysii loput muusitkin omaksi evääksi. Meillä mies tekee töihin omat eväänsä ja se mitä minä teen kotona ruoaksi syödään yhdessä töiden jälkeen. 

Vierailija
32/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo sen ihmeempiä pesuaineita. Saippuat ja shampoot ostan kun on loppu ja perusrasvana meillä on varmaan perus Aqualan, jota käytämme. Hajuvedet meillä on omat ostettuina ja dödöt. Toki hiuslakka mulla on, mutta se säilyy mun käytöllä parikin vuotta. Ei sen ihmeempiä. Meikit pesen käsisaippualla. 

Vierailija
33/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko laskenut kylppärissä olevat pesuaineet ja muut kosmetiikan vertailuusi? Mies voi kuluttaa enemmän ruokaa, mutta mutuna sanoisin kosmetiikassa jaon olevan vielä rajummin naisten kulutuksen puolella.

Vaikea ymmärtää että toisen osapuolen meikit ym. tarvikkeet maksettais jostain yhteisestä pussista? Toki mun on vaikea ymmärtää näitä yhteistilejä muutenkaan. 

Vierailija
34/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen näitä miesten syömisjuttuja kun en itse syö läheskään noin paljon. Onko nää aina jotain 120kg läskejä?

t. 190/87

Mun mies ei ole läski, mutta silti huomattavasti isokokoisempi kuin minä, ja kyllä se näkyy tuossa ruuan määrässä. Minä syön yhden pihvin, niin mies syö kolme. Ruoka, mistä söisin yksinäni monta päivää, menee yhdellä aterialla kokonaan. Litran mehusta saan yhden lasin, ja sitten mies on juonut lopputölkin yöllä yhdellä kulauksella. Itseäkin harmittanut paljonkin aloittajan kuvailema tilanne, koska ruokakulut olisivat yksin paljon pienemmät ja rahoitan miehen syömistä satojen eurojen edestä kuussa, mutta en ole asiaan viitsinyt puuttua. 

Vierailija
35/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun saippuani on edullisempaa kuin miehen, sillä käytän palasaippuaa ja mies suihkusaippuaa. Palsaippua on riittoisampaa shampoon ostan kampaamosta ja  samoin meikit emotionista omalta tililtäni. En meikkaa mitenkään erityisen paljon. Mieskin tarvitsee perusrasvoja allergisena.  Kampaamokuluni, jotka myös maksan omalta tililtäni, ovat selkeästi isommat kuin miehen. Kun pidän tarkkaa kirjanpitoa kaikesta, niin viime vuonna kosmetiikkakuluni, sisältäen kampaamokäynnit jotka maksoin omalta tililtäni, olivat 279,80 euroa. Tähän sisältyy myös aurinkorasva ja after sun joa mieskin käyttää sekä myös miehen suihkusaippua yhden kerran kun ostin sitä hänen ollessaan kipeä ja maksoin omalta tililtäni, samalla maksoin vähän ruokaostoksia omalta tililtäni.  Autoa käytetään miehen tarpeisiin (pitempi työmatka, kalastusreissut, mies käy/haluaa käydä autolla kaupoissa, joihin minä voin kävellä tai pyöräillä) enemmän kuin 80%. Tästä huolimatta maksan minäkin auton kuluja välillä, koska minäkin sitä JOSKUS tarvitsen. Eri. 

Vierailija
36/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää raha-asiat ennen yhteen muutoa, muuten niistä tulee riitaa ja katkeruutta. Asumisen kulut 50-50 on reilua, mutta tuossa tapauksessa ruokakulut pitäisi varmaan olla 70-30..

Vierailija
37/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään yhdessä kerran viikossa isommin kaupassa ruokalistan kanssa jolloin mies maksaa . Minä haen pienet täydennysostokset pitkin viikkoa lähikaupasta ja kokkaan , sekä teen myös miehen eväät töihin.  

Vierailija
38/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, päädyttiin siihen että kumpikin tekee ja syö omat ruuat.

Vierailija
39/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia

Miksi kukaan haluaisi tukea toisen ahmimista 150-200 eurolla kuussa? Oletko ruokakulujen  puolituksesta rajusti hyötyvä mies?

en vaan nainen, parisuhteessa ja vähemmän syövä. Tuntuu vaan melko niuhottamiselta laskea montako perunaa ja punnita montako grammaa kukakin syö, ellei sitten mies muuton jälkeen oleta että nainen käy kaupassa ja maksaa kaiken. Jos kumpikin maksaa vuorollaan niin ei kai sillä niin väliä. 

Vierailija
40/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on pikkumaista valittaa, että toinen syö enemmän. Tehkää sellaista ruokaa, että jokainen saa syödä riittävästi. Jättäkää kalleimmat tuotteet kauppaan. Jos hän haluaa ostaa vaikka kilon lihaa, niin sanot, että sulla ei oikein olisi varaa laittaa niin paljon rahaa ruokaan.