Mies syö paljon enemmän kuin minä, miten ruokalaskut?
Itse jos teen ison makaronilaatikon, jossa on vaikka kilo jauhelihaa, syön siitä noin 7-8 kertaa eli se riittää noin kolmeksi, neljäksi päiväksi.
Mies syö yhdestä makaronilaatikosta ehkä kaksi tai hyvässä lykyssä kolme kertaa. Eli syö yli puolet enemmän kuin minä.
Jugurttia ottaa varmaan 4dl kulhoon, leikkeleitä menee vinot pinot ja kaikki mehut menee sun muut.
Eilen olin tehnyt muussia, missä oli varmaan 20 perunaa ja kilon lohi. Kalasta meni 750g hänen suuhunsa ja muussia myös. Illalla teki itsellensä eväät, otti muussin loput, paistoi 400g jauhelihan, otti itse noin 300g koko jauhelihasta muussin päälle ja itselleni jäi ehkä 100g ja ei mitään muussia.
Ei siinä, syököön. Emme asu yhdessä, mutta olemme muuttamassa. Ruokalaskuni on tällä hetkellä omassa taloudessani noin 300 euroa.
Miehelläni menee ruokaan noin 600-700 euroa.
Eli kaiken järjen mukaan oma ruokatalous tulee suurenemaan ja mieheni pienenemään, jos käymme yhtä paljon kaupassa. Vai miten ihmeessä sen tekisi, että mun ei tarvi alkaa maksella miehen ruokia ihan hirveästi.
Ruuan riittävyydellä olen päättänyt sen, että teen vaan ihan törkeästi ruokaa, otan siitä itselleni moneen ateriakippoon ruokaa, laitan lapun, että ne on omia ruokiani ja loput saa mies syödä.
Omissa talouksissa olen huomannut, että itse teen harvemmin ruokaa ja mies tekee joka päivä ruuan, koska tosiaan syö niin paljon.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos tulee lapsia ja ne syö eri paljon? Entä jos tulee toisen sukulaisia vierailulle, kuka sen maksaa? En tajua tällaista pikkumaisuutta, ostakaa sen hintaista ruokaa, että kaikki saavat syödäkseen tarpeeksi.
Eri asioita noi. Lapsista on yhteinen vastuu ja he eivät kustannuksiin osallistu. Sukulaiset käyvät silloin tällöin.
Kyse tilanteesta, missä toinen maksattaa omaa syömistään toisella.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syistä, miksi miehet haluavat aina muuttaa yhteen. Heillä kulut ja kotitöiden määrä ihmeellisesti pienenevät silloin, kun maksattavat ruokansa ja teettävät työt naisella.
Olet tutkitusti väärässä. Naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuvat miehet. Lähde: Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimus
En muuttaisi tuollaisen ahmatin kanssa yhteen ja vielä kun hän ei ota sinua huomioon laisinkaan.
Eikä muutenkaan kuulosta hyvältä, että sun on vaikea ottaa asia puheeksi. Minä olisin jo aikoja sitten sanonut, että yritätkö syödä minut vararikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Molemmille omat ruuat.
Silloinhan ne ois pelkät kämppikset!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syistä, miksi miehet haluavat aina muuttaa yhteen. Heillä kulut ja kotitöiden määrä ihmeellisesti pienenevät silloin, kun maksattavat ruokansa ja teettävät työt naisella.
Olet tutkitusti väärässä. Naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin yksin asuvat miehet. Lähde: Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimus
Koskeeko tuo ihan jokaista parisuhteessa olevaa miestä?
En ymmärrä miksi tuo on ongelma. Meillä on ainakin niin, että mikä on minun on hänen, mikä on hänen on minun, kaikki yhteistä ei tule ongelmia.
Mies hoitaa ruokaostokset. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Tosiaan hyviä pointteja ja kyllä asia täytyy jotenkin puheeksi ottaa. En halua katkeroitua ja tutkailla, mitä mies milloinkin syö (enhän mäkään haluisi, rauha kaikille), mutta haluan tasapuolisuutta ja tyytyväisyyden siihen, että en joudu maksamaan useita satasia enemmän hänen ruokiaan. Miten sen parhaiten sitten hoitaa. Ja sanoo kauniisti.
Nyt kun me muutetaan yhteen. Haluan, että sinäkin alat tekemään ruokaa ja käymään kaupassa ja maksamaan enemmän ruoasta koska syöt enemmän kuin minä.
Sanot suoraan ja rehellisesti vaan.
Minä olin helpottunut kun erosin, osittain sen ruuan takia. Hirveä duuni koko ajan olla kokkaamassa ja kaikki rahat meni. Kun erosin, ei ole tarvinnut koko ajan keittiössä asua ja on jäänyt kivasti rahaa säästöön. Exä ei suostunut uskomaan, kun liiton aikana sanoin, että on epäreilua, että maksetaan puoliksi kun hän syö 3/4 ruokaa ja minä ja lapset 1/4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvaa miksi? Kannattaa miettiä noita syy-seuraussuhteita. No siksi, että yksin asuvien miesten kirjoon kuuluu ne parisuhteeseen kelpaamattomat laiskat sottapytyt, jotka eivät ikinä tule kenenkään kanssa asumaankaan. Ei se sottapytty muutu ahkeraksi kun muuttaa naisen kanssa yhteen.
Jos parisuhde lähtee siitä, että pitää kaikesta laskea ettei vaan jompikumpi maksa liikaa, on aika turha yrittää. Ei tuollainen parisuhde toimi. Kyseessä on seksisuhde, joka katkeaa jon enin intohimo laantuu.
Jos taas oikeasti halutaan jakaa kaikki ja elää koko elämä yhdessä parina tai perheenä, ei tuollaisia tarvitse edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet molemmille samankokoiset valmiit annokset. Teet samalla selväksi ettei miehellä ole jääkaapille tai ruokakomerolle mitään asiaa kysymättä lupaa.
Kysytkö ite kotonasi lupaa saatko mennä jollekin kaapille tai syödä jotain?
Tuossa tilanteessa ei muu auta. Sitten kun osaa olla ahmimatta voidaan harkita tilannetta uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta käyttävätkö yhtä paljon kuin naiset? Se on se pointti. Mitä järkeä verrata siihen miehen omaan tekemiseen.
Ei nyt kannata ehkä sentilleen laskea, mutta tehkää niin että mies hoitaa enimmät ruokaostokset. Mies voisi myös laittaa nykyistä enemmän ruokaa, jos hän kerran syö siitä suurimman osan ja ruokaa saa olla koko ajan laittamassa. Ihan vaan huomaavaisuutta toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ensin väitetään, että miehet haluavat aina muuttaa naisen kanssa yhteen teettääksern kotityöt naisilla, ja sitten informoidaan, että tutkimukset kertovat toista, on turha enää alkaa vinkua "mUtTa kOsKeEkO tUo iHaN jOkAiStA mIeStÄ??"
Eron jälkeen mulla pieneni ruokalasku huomattavasti. En edes ajatellut kuinka paljon ruoka tuli maksamaan, kun kaikki maksettiin puoliksi. Nyt jää rahaa enemmän säästöön kuin parisuhteessa ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ensin väitetään, että miehet haluavat aina muuttaa naisen kanssa yhteen teettääksern kotityöt naisilla, ja sitten informoidaan, että tutkimukset kertovat toista, on turha enää alkaa vinkua "mUtTa kOsKeEkO tUo iHaN jOkAiStA mIeStÄ??"
Ei tossa sun tutkimuksessa puhuttu mitään muuttamisesta.
Tuo ei taida olla vain ruokaongelma, vasn kyse on myös siitä, että mies on itsekäs ja ahne. Ei lupaa hyvää millään yhteiselämän saralla.
Ei tuo voi olla mikään irrallinen asia vaan kaikki raha-asiat pitää sopia samalla. Kuka maksaa mitäkin ja kuinka paljon.