Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö paljon enemmän kuin minä, miten ruokalaskut?

Vierailija
13.06.2024 |

Itse jos teen ison makaronilaatikon, jossa on vaikka kilo jauhelihaa, syön siitä noin 7-8 kertaa eli se riittää noin kolmeksi, neljäksi päiväksi.

Mies syö yhdestä makaronilaatikosta ehkä kaksi tai hyvässä lykyssä kolme kertaa. Eli syö yli puolet enemmän kuin minä.

Jugurttia ottaa varmaan 4dl kulhoon, leikkeleitä menee vinot pinot ja kaikki mehut menee sun muut.

Eilen olin tehnyt muussia, missä oli varmaan 20 perunaa ja kilon lohi. Kalasta meni 750g hänen suuhunsa ja muussia myös. Illalla teki itsellensä eväät, otti muussin loput, paistoi 400g jauhelihan, otti itse noin 300g koko jauhelihasta muussin päälle ja itselleni jäi ehkä 100g ja ei mitään muussia.

Ei siinä, syököön. Emme asu yhdessä, mutta olemme muuttamassa. Ruokalaskuni on tällä hetkellä omassa taloudessani noin 300 euroa.

Miehelläni menee ruokaan noin 600-700 euroa.

Eli kaiken järjen mukaan oma ruokatalous tulee suurenemaan ja mieheni pienenemään, jos käymme yhtä paljon kaupassa. Vai miten ihmeessä sen tekisi, että mun ei tarvi alkaa maksella miehen ruokia ihan hirveästi. 

Ruuan riittävyydellä olen päättänyt sen, että teen vaan ihan törkeästi ruokaa, otan siitä itselleni moneen ateriakippoon ruokaa, laitan lapun, että ne on omia ruokiani ja loput saa mies syödä.

Omissa talouksissa olen huomannut, että itse teen harvemmin ruokaa ja mies tekee joka päivä ruuan, koska tosiaan syö niin paljon. 

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ahdistavaa varmaan miehestä jos akka punnitsee ja laskee kaikki ruuat ja laskuttaa sen mukaan. Hänen kannattas miettiä sitä yhteenmuuttoa, seuraavaksi lasketaan kumpi käyttää enemmän vettä tai sähköä ja otetaan aikaa sähkölaitteiden käytöstä. Sitten päästään vessapaperiin. Jos mies syö noin paljon enemmän, myös paskoo enemmän eli kuluttaa vessapaperia

Yhteenmuuttoa kannattaa tuossa tilanteessa harkita kummankin osapuolen. Jos miehen ruokakulut ovat suuremmat, miten aloittajan meikit ja hygieniatuotteet, jotka voi ainakin osittain ostaa samasta kaupasta kun ruuat? Entä asumis- ja autokulut?

En tietty tiedä teistä, mutta meillä molemmat ostaa dödönsä samasta kaupasta, käytetään samat shampoot, hoitoaineet, ja hammastahnat. Meikkejä en käytä juurikaan, sen vähän mitä käytän ostan jostain kosmetiikkaliikkeestä tai nettikaupasta.

Me maksetaan tulojemme suhteessa. Meidän tapauksessa se toimii, koska enemmän kuluttava ansaitsee enemmän ja maksaa enemmän. Hyvin samanlainen tilanne siis kuin aloittajalla, mies syö noin 2/3 kaikesta ruuasta ja juo varmaan 3/4 kaikesta ostetusta juotavasta. Mies ajaa autolla huomattavasti enemmän, ja miehen harrasteromuja on autotalli ja kaksi varastohuonetta täynnä, kun taas minun harrasteromuni mahtuvat pariin sängynaluslaatikkoon. Joten mies kuluttaa huomattavasti enemmän niin ruokaa, juomaa, autoa, ja tilaa, ja maksaa siitä. Minä mahtuisin kaksioon, mies kiroaa että tässä 5h omakotitalossa jossa asuu kaksi aikuista, löytyy autotalli ja eristetty ulkorakennus, ei ole tarpeeksi tilaa.

Meillä on kuukausibudjetti joka tosiaan jaetaan suhteessa tuloihin, on ihan excel-kaavat niiden laskemiseen. Ymmärrän toki että monelle ei tämä sovi mutta mies on muuten vaan tarkka rahoistaan ja minä olen taloushallinnon ammattilaisia joten molemmilta tulee ihan luonnostaan taloudellinen tarkkuus. Ja on oikeasti todella tärkeää löytää se molemmille sopiva tapa jakaa kulut, tai muuten toinen katkeroituu. Edelleen minä varmasti maksan enemmän kuin kulutan, eli mies elää osittain siivellä, mutta tämä on ihan tarpeeksi reilua minulle, kun joku raja siinäkin pitää olla kuinka tarkkaan joka euron laskee.

Vierailija
162/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmettelen näitä miesten syömisjuttuja kun en itse syö läheskään noin paljon. Onko nää aina jotain 120kg läskejä?

t. 190/87

Ei välttämättä. Mun mies nuorempana (nyt vähän yli 40v) söi aivan järkyttäviä määriä. Oli 173/60. Nyt se on sen 173/75 mutta syö jo huomattavasti vähemmän, siltikin vielä huomattavasti enemmän kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta oletko laskenut kylppärissä olevat pesuaineet ja muut kosmetiikan vertailuusi? Mies voi kuluttaa enemmän ruokaa, mutta mutuna sanoisin kosmetiikassa jaon olevan vielä rajummin naisten kulutuksen puolella.

Vaikea ymmärtää että toisen osapuolen meikit ym. tarvikkeet maksettais jostain yhteisestä pussista? Toki mun on vaikea ymmärtää näitä yhteistilejä muutenkaan. 

Mieshän ne rahat taloon tuo, vaikka rouva niitä käyttää. 

Aivan, mun palkka on miehen taloon tuomaa rahaa ihan kuin miehenkin palkka. Jännä kyllä että ei se mies niitä mun töitäni tee, vaikka palkkani ilmeisesti hänen ansionsa onkin. Ja meidän palkat on jotakuinkin samat.

Vierailija
164/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni tuohon samaan! Vaimo sanoi että hän maksaa vähemmän. Noh, käänsin asian ympäri ja sanoin että vaimo maksaa itse remonttinsa, minulle käy vähän ikäntyyneempi keittiö ja pinnat. Siitähän se ilo sitten alkoi. Miksi naisilla on vaikeaa hahmottaa kokonaisuuksia?

Ymmärrän tuon jos sinä maksat yksin remontit. Meillä remontit maksetaan puoliksi.

Vierailija
165/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja syön makaroonilaatikosta 3 päivänä ja siinä on 400g jauhelihaa.

Vierailija
166/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies joku 140 kg koska ei 70 kg mies noin paljon voi syödä.

Vierailija
167/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90 kg mies ja minulla menee 150 euroa ruokaan kk. 200 menee jos ostan paljon hedelmiä kuten vesimelonia koska ne maksaa 4-5 euroa kokonainen ja ostan niitä 4-5 kpl per kk. Joskus ostan lohta koska teen kirjolohikiusausta ja silloin tulee kalliimpi ruoka mutta siitäkin syön 2-3 päivää.

Vierailija
168/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi yhteen ollenkaan, jos ruokien maksamisesta tulee jo ongelma. En itse ainakaan miellä sitä ongelmaksi, jos sitä samaa arkiruokaa toinen syö enemmän kuin mimä, maksoi kuka maksoi.

Kaikesta voi toki sopia niin kuin osapuolille itselleen sopii, joten jos mies on samoilla linjoilla, että hänen kuuluukin maksaa valtaosa talouden ruuista, niin sitten vaikka sovitte jonkun sopivan suhdeluvun, missä niitä maksetaan. Tai kokonaan omat ruuat. Erittäin positiivista on, että tätä mietitään ennen yhteen muuttoa. Muutoin tulee vain sotku, jos ei ollakaan samoilla linjoilla.

Vierailija
169/169 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi näköjään elämästä tehdä hankalaa. Kun menimme naimisiin yli 30 vuotta sitten, päätimme, että meillä on yhteiset rahat. Rahasta ei ole riidelty. Ja kerron vielä, että minä olen aina tienannut enemmän kuin mieheni,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän