Iso Omena: Oikeus hylkäsi kaikkien vartijoiden syytteet!
Vartijoita ei tuomittu. Kuolemaan arvioitiin vaikuttaneen naisen sairaus ja lääkitykset. Nainen ei kuollut tukehtumalla.
Kommentit (1061)
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä psyk osastolla, ja on ihan erikseen kielletty tuo vatsalleen painaminen ja siinä pitäminen koska se voi aiheuttaa äkkikuoleman. Näin on ollut jo ties kuinka kauan meillä. Millaistahan hfr-koulutusta nuo ovat saaneet, ja olisiko aika päivittää?
Eli omassa työssäni tuosta olisi tullut tuomio.
Kiinnostaa miten pidät vaikka lyövää, potkivaa purevaa ja sylkevää isoa ihmistä kasvot hallinnassa siten että kukaan olisi turvassa. Tätä olen ihmetellyt.
T: Ex-vartija/JV
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä psyk osastolla, ja on ihan erikseen kielletty tuo vatsalleen painaminen ja siinä pitäminen koska se voi aiheuttaa äkkikuoleman. Näin on ollut jo ties kuinka kauan meillä. Millaistahan hfr-koulutusta nuo ovat saaneet, ja olisiko aika päivittää?
Kiinnostaa miten pidät vaikka lyövää, potkivaa purevaa ja sylkevää isoa ihmistä kasvot hallinnassa siten että kukaan olisi turvassa. Tätä olen ihmetellyt.T: Ex-vartija/JV
*kasvot ylöspäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aiheutat sydänsairaalle kohtalokkaan sydänkohtauksen, niin se on oikeulaitoksen mielestä ihan ok. Monia perinnön odottelijoita varmasti kiinnostaa tämä tieto.
Nainen aiheutti omalla toiminnallaan oman kuolemansa. Jos pitää alkaa häiriköimään ja vastustamaan poistamista kauppakeskuksesta, kannattaa ajatella ensin omaa terveydentilaansa. Ts. älä paini jos ei pumppu kestä.
Eikö uhri ollut vähän lapsenomainen tyyppi, joten ei olisi tuota odottaa lopputulokseksi?
Käsittääkseni Evellinalla oli vamma/sairaus, jonka johdosta hän oli hieman lapsenomainen ja hän oli myös hyväntahtoinen ja naiivi - täydellinen hyväksikäytettävä kauppakeskuksessa päivittäin maleksiville rahanlainaajille (toden
Mitä sitten? Se EI oikeuta Eveliinaa häiriköimään ketään! Vartijat toimivat täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä johtuu nämä kommentit, että nainen olisi pannut vastaan, ja vieläpä hysteerisesti? Olen nähnyt ne videot, eikä nainen niissä yhtään laittanut vastaan ainakaan fyysisesti. Ei polisikaan saa nakata maahaan ihmistä pelkän suunsoiton perusteella. Videolla ei kuulunut ääntä, mutta mitenkään vaaralliseksi ei kyllä naisen toimia voi sanoa, ja silti vartijat kävivät käsiksi. Monta miestä pelkää heiveröistä naista niin paljon, että pitää laittaa maahan. Ja oikeuden mielestä toimittiin oikein. En voi uskoa tätä todeksi.
Hysteriasta en sano mitään mutta siinä ainokaisella alkutilannevideolla näkyy selvästi kyllä vastaanhangoittelu. Vartijoilla on kahdestaan vaikeuksia saada henkilöä maihin.Sinä suostuisit vain kiltisti poistumaan kun sinua oikeudettomasti käsketään poistumaan os
Ai olet sellainen narsistimuija joka ei koskaan tottele ketään? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että mies pelkäisi jotain 33 v naista, no oli 180 cm ja 100 kg ja helluntailainen, ne ovat kiihkeitä mutta silti olisi voinut karata häneltä pakoon. Itse ainakin olisin ottanut jalat alleni.
Naisetkin voisivat pukeutua vähemmän provosoivasti, välttää iltaisin kännissä kaupungilla toikkaroimista ja juosta pakoon uhkaavista tilantesta, vai miten.
Itse en ole lähdössä kalliolaiselle nakkispudarille riitaa haastamaan vain siksi, että "minulla on oikeus" (vaikka päiväunissa olisikin kiva käydä raskaasti aseistetun vigilanttejengin kanssa niittämässä kaikki agressiiviset sekakäyttäjäsekopäät kadunpintaan ampuen MG-43:lla rambo-tyyliin) - mutta kyllä kaikilla pitää sentää olla oikeus asioida edes päiväsaikaan haluamissaan liikkeissä ilman tarvetta juosta karkuun häiritsijöitä.
Ongelma on myös siinä, että jos tuollainen nainen käy iholle, niin mitä mies voi siinä tehdä? Jos koitat edes työtää tunkeilijaa vähän etäämälle, niin sehän voi vaikka tahallaan kaatua - ja kappas vaan meillä on syytteessä ja iltalehtien kansissa agressiivinen espoolainen di, joka törkeästi pahoinpiteli naisen kauppakeskuksessa ilman mitään syytä.
Tässä ketjussa kuuliaiset `ikinä en kyseenalaista ketään/mitään, kenellekään en vittule` ylisjonnet voimaantuvat 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aiheutat sydänsairaalle kohtalokkaan sydänkohtauksen, niin se on oikeulaitoksen mielestä ihan ok. Monia perinnön odottelijoita varmasti kiinnostaa tämä tieto.
Nainen aiheutti omalla toiminnallaan oman kuolemansa. Jos pitää alkaa häiriköimään ja vastustamaan poistamista kauppakeskuksesta, kannattaa ajatella ensin omaa terveydentilaansa. Ts. älä paini jos ei pumppu kestä.
Eikö uhri ollut vähän lapsenomainen tyyppi, joten ei olisi tuota odottaa lopputulokseksi?
Käsittääkseni Evellinalla oli vamma/sairaus, jonka johdosta hän oli hieman lapsenomainen ja hän oli myös hyväntahtoinen ja naiivi - täydellinen hyväksikäytettävä kauppakeskuksessa päivittäin maleksiville rahanlainaajille (toden
Näköjään palstahullut tunsivat kuolleen naisen syvällisesti ja henkilökohtaisesti. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suoritin turvallisuusalan perustutkinnon pari vuotta sitten ja ainakin tuolloin opetettiin nimenomaan tuo vatsalleen painaminen. Eikä kyllä puhuttu mistään vaarallisuudesta tms. Se nyt tietysti opetettiin, ettei saa laittaa painoa esim. selän tai niskan alueelle, ainoastaan käsiin ja jalkoihin.
Jotain voimakäytön lisäkoulutuksiakin oli (omalla rahalla) ja niissä opetettiin enemmän. Itse en kuitenkaan tuollaiseen osallistunut kun ei ollut mikään halpa kurssi.
Aivan. Tätä ei varmaan maallikko/ei-ammattilainen alalla tajua. Jos joku laittaa pystyasennossa hanttiin niin eihän sitä ihmistä oikein muulla tapaa saa kontrolliin kuin laittamalla pää lattiaan, muuten on neljä erittäin vahvaa raakaa lyömässä, potkimassa, voi sylkeä, purra, painia helpolla itsensä pois siitä.
Varmaan joku pari kamppailijaa pystyisi hallitsemaan toki painiottein, mutta lienee melkoisen riskaabelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Evellinalla oli vamma/sairaus, jonka johdosta hän oli hieman lapsenomainen ja hän oli myös hyväntahtoinen ja naiivi - täydellinen hyväksikäytettävä kauppakeskukses
Lainaamaansa rahaa ei siis saa pyytää takaisin? Pitää vain kärsiä rahallinen tappio, koska on kiltti ja helposti hyväksikäytettävä? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Evellinalla oli vamma/sairaus, jonka johdosta hän oli hieman lapsenomainen ja hän oli myös hyväntahtoinen ja naiivi - täydellinen hyväksikäytettävä kauppakeskukses
Kyseessä on ihan julkinen tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat eri asia kuin hoitajat. Vartijoilla ja poliiseilla on erilaiset oikeudet voimankäyttöön kuin hoitajilla. Toivottavasti kykenet ymmärtämään sen.
Eli äkkikuoleman riski päinmakuulle rajoitetettaessa on olemassa vain silloin, kun rajoittajana toimii hoitaja? Vartijan ja poliisin käsittelyssä vastaavaa riskiä ei ole koska ammattinimike? Vai millä perusteella on ok, että vartija tai poliisi saa aiheuttaa henkilön kuoleman tällä tavoin, mutta hoitaja ei? Vaikka lähtötilanne olisi identtinen? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää, ymmärrät sen varmaan itsekin.
Laittakaa nyt SAATANAN HYSTEERISET JANKUTTAJAHUORAT jo se pöytäkone kiinni ja ottakaa tupla-annos rauhoittavia.
Te ETTE OLE oikeusistuin, van psykoottisia lynkkaajia ja miesvihaajia.
Lainaamaansa rahaa ei siis saa pyytää takaisin? Pitää vain kärsiä rahallinen tappio, koska on kiltti ja helposti hyväksikäytettävä? Niinkö?
Laina-asioitaan voi hoitaa muualla kuin häiriköimällä kauppakeskuksessa. Kauppakeskukset on rakennettu ostoksilla käyviä varten eikä häiriköintiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti oli niinku kaikki noista uskovaisista mutta uskomattoman sinnikkäitä voivat olla kun tuntevat että ovat oikealla asialla. Saisitko esim Jehovan poistumaan sinun ovelta vain sanomalla?
Jokaikinen ovellani käynyt Jehovan todistaja on poistunut kun olen sanonut heille, ettei heidän sanomansa kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat ovat eri asia kuin hoitajat. Vartijoilla ja poliiseilla on erilaiset oikeudet voimankäyttöön kuin hoitajilla. Toivottavasti kykenet ymmärtämään sen.
Eli äkkikuoleman riski päinmakuulle rajoitetettaessa on olemassa vain silloin, kun rajoittajana toimii hoitaja? Vartijan ja poliisin käsittelyssä vastaavaa riskiä ei ole koska ammattinimike? Vai millä perusteella on ok, että vartija tai poliisi saa aiheuttaa henkilön kuoleman tällä tavoin, mutta hoitaja ei? Vaikka lähtöti
Erittäin pieni todennäköisyys kun ottaa huomioon montaako ihmistä makuutetaan vuosittain. Häiriköllä kävi paska tuuri mutta mitäs lähti - tottelemalla ja omin jaloin ulos kävelemällä olisi vielä hengissä.
Hyvä uutinen. Josko naiset haluavat oppia tästä sen, että kun teille annetaan käsky rauhoittua, niin te naiset tottelette käskyä. :) :) :) M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa miten pidät vaikka lyövää, potkivaa purevaa ja sylkevää isoa ihmistä kasvot hallinnassa siten että kukaan olisi turvassa. Tätä olen ihmetellyt.T: Ex-vartija/JV
Ei paineta maata vasten vaan seinää vasten. Miten minä, tavallinen nainen tiedän tämän, jos vartijat eivät tiedä...
Laadukas pilluhaaratuomioistuin tässä ketjussa 😆
Joo ihan varmaan olet 😆