Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisi tietää, miksi elätätte somettajia?

Vierailija
12.06.2024 |

Miksi kukaan haluaisi elättää jotain toista ihmisistä, joka vain julkaisee kuvia tai juttuja elämästään? Ja on keksinyt itselleen nimityksen "influensseri" - vaikuttaja. 

Mulle influensseri tuo mieleen jonkun, joka levittää influenssaa eli kerta kaikkiaan naurettava nimitys. 

Mutta ihan sama on tuo "vaikuttaja". Mitä hi**oa se muhun vaikuttaa, jos joku julkaisee itsestään feikattuja kuvia netissä? Ja kerran vuodessa - tältä mä näytän ilman meikkiä. Muuten sitten huokaillaan jossain laiturin nokassa, syödään moussekakkua, joka on omin käsin väännetty ja julkaistaan "henkeviä" lauseita. Sitten väliin pari salikuvaa, joissa ollaan beba pitkällään ja joku kuva siitä autosta, joka on näiden aivottomien seuraajien avustuksella saatu ostettua.

En voi ymmärtää, miksi ihmiset käyttää tohon seuraamiseen paitsi aikaa, niin nykyään myös rahaa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään rahaa käytä. 

Joka kerta kun menet katsomaan jonkun vaikuttajan instagramkuvia eli klikkaat sen kuvan auki, niin sen kassaan kilahtaa 1-100 euroa :) Riippuen siitä että paljonko sille maksetaan ig:n kautta tietystä seuraajamäärästä.

Niin, mutta ei se raha lähde mun tililtä pois. Ihan sama kuka mitäkin hänelle maksaa mun klikkauksista. 

Lähtee se siinä vaiheessa kun haluat epätoivoisesti ostaa jonkin kuviaan feikkaavan tyrkyn mainostamia tuotteita, kun haluat maistaa hieman sellaisen idolisi luksusta. :DDD

No en minä ikinä mitään tuotteita.

Ens siis koskaan osta mitään tuotteita. 

Vierailija
82/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun menet katsomaan jonkun vaikuttajan instagramkuvia eli klikkaat sen kuvan auki, niin sen kassaan kilahtaa 1-100 euroa :) Riippuen siitä että paljonko sille maksetaan ig:n kautta tietystä seuraajamäärästä.

Niin, mutta ei se raha lähde mun tililtä pois. Ihan sama kuka mitäkin hänelle maksaa mun klikkauksista. 

Lähtee se siinä vaiheessa kun haluat epätoivoisesti ostaa jonkin kuviaan feikkaavan tyrkyn mainostamia tuotteita, kun haluat maistaa hieman sellaisen idolisi luksusta. :DDD

No eipä ole mennyt senttiäkään mihinkään tuotteisiin eikä mene tulevaisuudessakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vatun tuotteita tässä nyt pitäisi olla ostamassa?

Vierailija
84/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä seuraan tubettajia mutta en minä siitä maksa mitään. YouTube maksaa mainostuloja. Seuraan pelkästään yksinyrittäjiä tai pieniä perheyrityksiä. Suurin osa heistä tekee valtavasti töitä ja kasvattavat yritystään. Kyllä heitä haluaa tukea. Saa myös olla osallisena elämäntavassa jota itsekin halusi mutta ei ole ollut mahdollisuutta tehdä samoin. Mitään pyllistelijöitä en seuraa mutta sijoittajia, off grid eläjiä, pienyrittäjiä, minimalisteja ja omavaraistelijoita. Heiltä saa hyviä neuvoja ja vinkkejä.

Vierailija
85/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle että seuraa parempia sometilejä kuin itsensä esittelijöitä ja pyllistelijöitä. Suurin osa tekee todella asiaan omistautunutta sisältöä josta voi muutkin oppia paljon.

Vierailija
86/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hyvä mieli toisen puolesta, että edes joku saa ansaittua rahaa. 

Vierailija
87/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan. 

Vierailija
88/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aihe oli: Miksi elätät sometähtiä?"

No ihan omaksi huviksi. 

En ole ap, mutta minua kiinnostaisi, mikä se hupi siinä on. Mitä saa irti "sisällöstä", joka on tuota ap:n kuvailemaa?

Kai se on samaa jatkumoa kuin lifestyle-blogit aikoinaan. Toisaalta bloggaajien seuraamisen pystyi selittämään sillä, että blogeissa kerrottiin yleensä enemmän omasta elämästä (vaikkakin pintapuolisesti), ja näin ne tylsätkin bloggaajat alkoivat tuntua kuin kavereilta, joiden kuulumiset kiinnostivat. Inhimillisiltä. Mutta mitä olen nähnyt, nykypäivän someinfluenssereilla on harvemmin tällaista "kaverin jaaritteluja" -puolta, vaan someprofiilit ovat kuin tylsiä kiiltokuva-albumeita, suurin osa vieläpä mainoksia.

Vierailija
89/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä mitään rahaa ole käyttänyt. Käytäthän sinäkin nyt aikaasi täällä av-palstalla. Onko tämä nyt jotenkin parempaa kuin jokin Instatili?

Vierailija
90/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan omaksi huviksi. 

En ole ap, mutta minua kiinnostaisi, mikä se hupi siinä on. Mitä saa irti "sisällöstä", joka on tuota ap:n kuvailemaa?

Kai se on samaa jatkumoa kuin lifestyle-blogit aikoinaan. Toisaalta bloggaajien seuraamisen pystyi selittämään sillä, että blogeissa kerrottiin yleensä enemmän omasta elämästä (vaikkakin pintapuolisesti), ja näin ne tylsätkin bloggaajat alkoivat tuntua kuin kavereilta, joiden kuulumiset kiinnostivat. Inhimillisiltä. Mutta mitä olen nähnyt, nykypäivän someinfluenssereilla on harvemmin tällaista "kaverin jaaritteluja" -puolta, vaan someprofiilit ovat kuin tylsiä kiiltokuva-albumeita, suurin osa vieläpä mainoksia.

Ihan samaa hupia kuin olla täällä vauvapalstalla. 

Vierailija
91/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan somettajaksi? Mites sellainen joka tekee taidetta someen? Tai vaikka pitää lemmikilleen sometiliä?

Kaikki somettajat eivät ole vaate tai meikki influenssereita.

Vierailija
92/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan omaksi huviksi. 

No itse asiassa en ketään seuraa, kunhan provoilin ap:tä vastaan, kun ärsyttää hänen asenteensa somettajia vastaan. 

Vierailija
93/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan omaksi huviksi. 

Ihan samaa hupia kuin olla täällä vauvapalstalla. 

No se on totta kyllä, mutta kukapa tätä palstaa puolusteleekaan?

Palstalla sentään tulee aktiivisesti kirjoitettua jotain, se ei ole vain passiivista seuraamista. Mutta todellakin tämä palsta on p*ska paikka eikä tee kenenkään psyykelle hyvää.

Vierailija
94/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan somettajaksi? Mites sellainen joka tekee taidetta someen? Tai vaikka pitää lemmikilleen sometiliä?

Kaikki somettajat eivät ole vaate tai meikki influenssereita.

Tuo aloitus ainakin kuvauksen perusteella kuitenkin koski nimenomaan noita vaate-, meikki- ja lifestyle-influenssereita. Harvemmin taiteilijat itseään influenssereiksi kutsuvatkaan, vaan taiteilijoiksi.

Vierailija
95/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se mulle kuuluu paljon hänelle maksetan klikkauksestani? Edelleenkään tämä summa ei lähde pois tililtäni. 

Vierailija
96/102 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on tosi hienoa, että joku saa noin paljon rahaa vain mun klikkauksesta. 

Vierailija
98/102 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin!

En todellakaan seuraisi mitään someinfluensseri-julkkiksia jotka eivät ole enää tätä päivää 2020-luvulla; laittavat viattomilla eläimillä testattuja huulitäytteitä ja botox:eja lärviinsä, mainostavat kiinalaisia halpasilikoni-implantteja tunkemalla tissivakoa joka kuvaan (kyllä, implantitkin tehdään nykyään halvalla Kiinassa!) hankkivat kolmannen maailman naisilta riistettyjä ja Ukrainan sodan uhreilta eli naisilta ja tytöiltä nyljettyjä pitkiä aitohiusjatkeita päähänsä, hiuksia jotka myrkkykemikaalikäsitellään länsimaisille sen luokan aineilla jotka tappaa kaikki eläimet kuten kalakannan maailman vesistöistä! Jotka mainostaa kiinalaisia kertakäyttöisiä ketjumuotivaatteita ja -asusteita, ja lentomatkustelevat jatkuvasti eri kohteisiin jotta saisivat kivoja Ig-kuvia! Saattavat jopa ajaa isoilla diesel- tai bensakäyttöisillä maastoautoilla, lisää saastuttaen.

Tuollaisilla vaihtuu joka viikko lempparimeikit, lempparituoksut, lempparihiustuotteet, lemppariravintolat, aina sen mukaan mitä mainostavat. Kaikki kuvat julkaistaan vasta sen jälkeen kun ne on siloteltu ja kavennettu kymmenen filtterin läpi. Todella uskottavaa, eikö?

Vierailija
99/102 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisjulkkikset innostuivat mainostamaan halpissandaaleja Maria Veitola pyysi anteeksi (iltalehti.fi)

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/9c7f79ee-7f23-4317-a647-3f6b02960780

Just tämä!

Niinpä, ahneuksissaan mainostavat kaikkea koska eivät tee tutkimusta niistä tuotteista mitä toisille tyrkyttävät.

Veitola sentään fiksu ja ymmärsi antaa hyvän lausunnon asiasta, samalla kun pyysi anteeksi. Muiden äly ei varmaan siihen riitä.

Vierailija
100/102 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan ettei nuo itseään täynnä olevat muotikauneussomehenkilöt ole enää tätä päivää. Pitää paikkansa, eivät ole, ja mua iljettää että piikittävät kasvoihinsa litkuja ja myrkkyjä ollen huonoja esikuvia nuoremmille, ja hankkivat hiuslisäkkeitä jotka on ostettu kehitysmaiden äideiltä jotka myyvät vuosikausia kasvattamansa pitkät hiuksensa saadakseen lapsilleen ruokaa muutamaksi viikoksi. Puhumattakaan siitä että hiuksia otetaan syyttöminä vankiloissa viruvilta naisilta tai sotien uhreilta.

Onko noilla muotikauneussomehenkilöillä noussut pissi niin lujaa päähän että omat hiukset putoaa päästä ja siksi ostetaan lisäkkeinä muilta? Inhottaisi pitää jonkun reppanan naisen alkuperäisiä, käsiteltyjä hiuksia päässä ja somebrassailla sellaisilla! Suoraan sanottuna valkoisen ylivallan käyttöä tuollainen!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi