Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaisi tietää, miksi elätätte somettajia?

Vierailija
12.06.2024 |

Miksi kukaan haluaisi elättää jotain toista ihmisistä, joka vain julkaisee kuvia tai juttuja elämästään? Ja on keksinyt itselleen nimityksen "influensseri" - vaikuttaja. 

Mulle influensseri tuo mieleen jonkun, joka levittää influenssaa eli kerta kaikkiaan naurettava nimitys. 

Mutta ihan sama on tuo "vaikuttaja". Mitä hi**oa se muhun vaikuttaa, jos joku julkaisee itsestään feikattuja kuvia netissä? Ja kerran vuodessa - tältä mä näytän ilman meikkiä. Muuten sitten huokaillaan jossain laiturin nokassa, syödään moussekakkua, joka on omin käsin väännetty ja julkaistaan "henkeviä" lauseita. Sitten väliin pari salikuvaa, joissa ollaan beba pitkällään ja joku kuva siitä autosta, joka on näiden aivottomien seuraajien avustuksella saatu ostettua.

En voi ymmärtää, miksi ihmiset käyttää tohon seuraamiseen paitsi aikaa, niin nykyään myös rahaa.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden somettajien duuni ei hyödytä ketään paitsi heitä itseään ja alustoilla mainostavia. Aivan turhaa hommaa, ei ihme että maailma hukkuu paskaan: vaatteita, meikkejä, ostaostaosta kun tää on niiiiin ihana! Ja tollot seuraa ja ostaa, loputtomasti kun on niin magee ja mä haluan. Ihan sairas saitanan maailma. 

No hyödyttää siinä mielessä etteivät ole kelan asiakkaita. 

Ei vissiin enää, kun Kela (ja verottaja) seuraavat näitä. Se on ihan hyvä. Mutta ylikuluttamiseen johtava esimerkkelöinti on peeceestä, kun todellinen ponsi on se että tämä somettaja saa fygyä siitä.

Yritykset ovat aina halunneet laskulla kaupalliset yhteistyöt, joko vaikuttajalla on yritys joka laskuttaa (kuten kaikilla suuremmilla on) tai hän laskuttaa laskutuspalvelun kautta. Näitä ei verottajalta pysty kiertämään. Yrittäjä saa toki vähentää erilaisia kuluja vefrotuksessa kuten kuka tahansa yrittäjä.

En todellakaan välitä seurata "kaikkia" vaikuttajia, mutta tämä on nykyajan yrittäjyyttä, tänä päivänä on paljon muitakin sellaisia töitä, joita ei ollut edes 10 v. sitten. Kaikki eivät tee fyysistä työtä elättääkseen itsensä.

Vaikuttaji ahyvin monenlaisia, hän voi olla myös esim. ruokavaikuttaja, joka rohkaisee muitakin vegaaniseen elämäntapaan, silti hän voi tehdä kaupallisia yhteistöitä. Nämä valitttajat hluavat kyllä ilmaista viihdettä, mutta jos joku rahoittaa somen tekemistä ja ehkä muutakin omaa elämäänsä sillä, se on sitten näille valittajille kamalaa!

Vierailija
102/102 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elätäkään, ei tulisi mieleenkään.

Lahjotan itse rahaa eläimille ja lapsille, hyväntekeväisyyden muodossa. Vietän mieluummin aikaa eläinten kanssa, auttamassa, kuin tuijottamalla mitä joku nobody somettaja tekee tai jättää tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä